Η διαφορά που παρατηρείται στην κατανομή του βάρους μεταξύ του Mazda MX-5 και του Rover MGF και προκύπτει κυρίως από την διαφορετική θέση που βρίσκεται ο κινητήρας τους, έχει άμεσο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά που παρουσιάζουν.
Συγκεκριμένα η αναλογία βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα στο Αγγλικό μοντέλο είναι 45% και 55% αντίστοιχα, έναντι του MX-5 που αγγίζει το ιδανικό (50,5 εμπρός, 49,5 πίσω). Το MGF διαθέτει ένα άμεσο στις εντολές του οδηγού τιμόνι, το οποίο ωστόσο δεν προσφέρει την ανάλογη αίσθηση όπως θα έπρεπε για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Το σύστημα διεύθυνσης του MX-5 έχει σαφώς καλύτερη αίσθηση από του MGF και θα προτιμηθεί από τον οδηγό που θέλει να κινηθεί σβέλτα σε ένα επαρχιακό δρόμο με στροφές. Τα αμαξώματά τους παρουσιάζουν πολύ καλή σταθερότητα κινούμενα σε ευθεία με υψηλές ταχύτητες, ενώ σε διαδοχικές ανωμαλίες το πλαίσιο του MGF παρουσιάζει περισσότερες στρεβλώσεις. Σε στροφές με καλής ποιότητας άσφαλτο, τα δύο ρόουντστερ μοντέλα, με την κίνηση στους πίσω τροχούς, θα εμφανίσουν ακόμα και υποστροφή κατά την γρήγορη οδήγηση. Οταν η άσφαλτος έχει μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης, το MGF χρειάζεται περισσότερη προσοχή από τον οδηγό καθώς μπορεί να εμφανίζει απότομα υπερστροφή, ενώ στο MX-5 οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι περισσότερο προοδευτικές.
Τα φρένα του ΜΧ-5 έχουν αρκετά καλή αίσθηση, ενώ μέτρια είναι του MGF, με το ABS να επεμβαίνει νωρίς.
To ΜΧ-5 για να παρουσιάσει υπερστροφή σε καλής ποιότητας άσφαλτο, θα πρέπει ο οδηγός να πατήσει έντονα το γκάζι μέσα στη στροφή. Για τον έλεγχό της ο τελευταίος έχει "σύμμαχο" το σαφές σε αίσθηση τιμόνι.
Το MGF χρειάζεται προσεκτικές κινήσεις από τον οδηγό όταν η άσφαλτος... γυαλίζει, καθώς η υπερστροφή εμφανίζεται απότομα. Τα φρένα έχουν μέτρια αίσθηση, ενώ το ABS λειτουργεί πιο νωρίς από ό,τι θα έπρεπε.
Το Mazda MX-5 έχει ανεξάρτητες αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς. Η κατανομή του βάρους στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό με ποσοστό 50,5% εμπρός και 49,5% πίσω.
Στο MGF ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εγκάρσια πίσω από το θάλαμο των επιβατών. Η κατανομή βάρους στον εμπρός και τον πίσω άξονα είναι 45% και 55% αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Mazda MX-5 1,6 - Rover MGF 1,6 Απέναντι στο κατεστημένο