ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/12/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/12/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Mazda MX-5 1,6 - Rover MGF 1,6
 

Απέναντι στο κατεστημένο
 

Το MGF, το οποίο πρόσφατα διατέθηκε στην αγορά και με κινητήρα 1,6 λίτρων, έρχεται άμεσα αντιμέτωπο με το καταξιωμένο και πιο δημοφιλές ρόουντστερ αυτοκίνητο στη χώρα μας, το MX-5. Είναι σε θέση η νέα έκδοση του Αγγλικού μοντέλου να "χτυπήσει" το... κατεστημένο;

Το MGF, το οποίο είναι γνωστό στην αγορά από το 1995, το τρέχον έτος πέρα της αισθητικής ανανέωσης εφοδιάστηκε και με το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων της σειράς Κ. Αυτή η κίνηση της Rover -η οποία κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να είχε γίνει από πιο νωρίς- έγινε προκειμένου το MGF να είναι σε θέση να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από την κατηγορία, όπου το μόνο μοντέλο με κινητήρα 1,6 λίτρων που υπήρχε ήταν το Mazda MX-5. Το Ιαπωνικό αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας καθώς έχει τις περισσότερες πωλήσεις (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2001) μεταξύ των υπόλοιπων μοντέλων της κατηγορίας. 
Σχεδιαστικά τα δύο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετική φιλοσοφία. Το διαχρονικό αισθητικά αμάξωμα του MX-5 προσδίδει αμέσως τις ρόουντστερ καταβολές του, λόγω του αυξημένου μήκους του καπό σε σχέση με το υπόλοιπο αμάξωμα. Το MGF δείχνει περισσότερο κόμπακτ, κάτι που οφείλεται κυρίως στο μικρό εμπρός καπό. Το πίσω τμήμα του αμαξώματος του Βρετανικού μοντέλου είναι περισσότερο σπορτίφ από το εμπρός. Η εικόνα αυτή τονίζεται από τους αεραγωγούς στα πλαϊνά των φτερών, στον προφυλακτήρα και στο καπό για την ψύξη του κινητήρα, αλλά και τις δύο μονές απολήξεις των εξατμίσεων.
Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων της συγκριτικής δοκιμής, η σχεδίαση είναι λιτή, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή. Οι χώροι προορίζονται για δύο επιβάτες οι οποίοι καλούνται να κάνουν ορισμένες παραχωρήσεις. 
Στα μηχανικά μέρη, το MGF και το MX-5 εμφανίζουν ορισμένα κοινά στοιχεία όπως είναι η κίνηση στους πίσω τροχούς και τα διπλά ψαλίδια στις αναρτήσεις. Η κύρια διαφορά εντοπίζεται στη θέση του κινητήρα, όπου στο MGF είναι εγκάρσια τοποθετημένος πίσω από το θάλαμο των επιβατών, ενώ στο MX-5 βρίσκεται στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου κατά το διαμήκη άξονα του αμαξώματος. 
Το Rover MGF 1,6 κοστίζει 7.980.000 δρχ. (23.419 ευρώ), με μοναδική ουσιαστική έλλειψη από τον εξοπλισμό τους ηλεκτρικούς καθρέφτες, ενώ το Mazda MX-5 στην έκδοση MID -της οποίας η τιμή ανέρχεται στα 7.800.000 δρχ. (22.891 ευρώ)- έχει στον προαιρετικό εξοπλισμό τον κλιματισμό.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Mazda MX-5 1,6 - Rover MGF 1,6
 
Απέναντι στο κατεστημένο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ελαστικοί και εύστροφοι κινητήρες με καλή απόδοση
Συναρμολόγηση MX-5 - διάκοσμος στο MGF
Χώροι για δύο με τα απολύτως απαραίτητα
Καλύτερη οδηγική αίσθηση στο Mazda MX-5
Καλύτερο στους περισσότερους τομείς το MX-5