ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Οι βασικές εκδόσεις των δημοφιλέστερων ανά κατηγορία μοντέλων
Βασικά
και... "φτωχά";
Πόσο "φτωχό" είναι σήμερα ένα μοντέλο που διατίθεται με
το βασικό επίπεδο εξοπλισμού; Ενας καταναλωτής πρέπει να
κάνει πολλές παραχωρήσεις προκειμένου να επιλέξει τη βασική
έκδοση ενός μοντέλου; Ποιό από τα δημοφιλέστερα μοντέλα
ανά κατηγορία διαθέτει τον καλύτερο εξοπλισμό στη βασική
του έκδοση;
Πέρα
από την εμφάνιση, την ποιότητα, τις επιδόσεις και πολλούς
άλλους παράγοντες που εξετάζει ο υποψήφιος αγοραστής, βασικό
κίνητρο για την επιλογή ενός αυτοκινήτου αποτελεί το επίπεδο
εξοπλισμού. Ολα τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική
αγορά προσφέρονται σε πολλές εκδόσεις με διάφορα "πακέτα"
εξοπλισμού που έχουν βασικό στόχο να καλύψουν όσο το δυνατόν
καλύτερα τις ανάγκες των αγοραστών. Βέβαια όλοι οι καταναλωτές
θέλουν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο που να είναι ολοκληρωμένο
σε όλους τους τομείς χωρίς να του λείπουν βασικά πλέον στοιχεία
εξοπλισμού, όπως οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, ο κλιματισμός
και οι αερόσακοι, και βέβαια όλα να διατίθενται σε μια λογική
τιμή. Οι απαιτήσεις των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά τον
εξοπλισμό έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια,
κάτι που αποδίδεται στο γεγονός ότι πριν από μία δεκαετία
περίπου βασικά στοιχεία εξοπλισμού όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα
και το υδραυλικό τιμόνι υπήρχαν μόνο σε πολυτελή -άρα και
ακριβά μοντέλα- και στο ότι πλέον το αυτοκίνητο αποτελεί
είδος πρώτης ανάγκης και όχι είδος... πολυτελείας. Ακόμη
οι τιμές των επιπλέον στοιχείων του εξοπλισμού έχουν μειωθεί
σε σχέση με τα υπέρογκα ποσά που ζητούσαν παλαιότερα οι
αντιπροσωπείες για την τοποθέτηση π.χ ενός κλιματισμού,
με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην χρειάζεται να ξοδέψει
μια περιουσία για να τοποθετήσει στο αυτοκίνητό του κάτι
παραπάνω. Αυτό διαπιστώνεται εύκολα από το γεγονός ότι ακόμα
και τα "μικρά" αυτοκίνητα που κάποτε ήταν εντελώς "γυμνά"
σήμερα μπορούν να εξοπλιστούν με όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης,
ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και μάλιστα σε λογικές
τιμές. Η βελτίωση του βασικού εξοπλισμού οφείλεται και στον
σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των αντιπροσωπειών γιατί όταν
μία εταιρεία προσφέρει ένα ανταγωνιστικό μοντέλο με "πλούσιο"
βασικό εξοπλισμό χωρίς να επιβαρύνεται πολύ η τιμή του,
τότε οι υπόλοιπες εταιρείες είναι αναγκασμένες για να κρατήσουν
τις πωλήσεις τους μέσα στα περιθώρια του ανταγωνισμού να
αυξήσουν το βασικό επίπεδο εξοπλισμού των αυτοκινήτων τους.
Ολα αυτά έχουν άμεσο όφελος τον Ελληνα καταναλωτή που ενώ
άλλοτε ήταν στο... περιθώριο σήμερα μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο
με ισάξιο ή και καλύτερο εξοπλισμό από ένα αντίστοιχο που
διατίθεται σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Εμείς κάναμε μια έρευνα
πάνω στα πέντε δημοφιλέστερα αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία
με βάση τον τύπο του αμαξώματος και τον κινητήρα που έχει
τις μεγαλύτερες πωλήσεις, και σας παρουσιάζουμε τον εξοπλισμό
τους στις βασικές τους εκδόσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός
ότι στην κατηγορία των “μικρών” αυτοκινήτων το μεγαλύτερο
ποσοστό των πωλήσεων καταλαμβάνουν οι εκδόσεις με τους κινητήρες
των 1.400 κ.εκ. κάτι που δείχνει ότι πλέον οι καταναλωτές
στρέφονται στα περισσότερα κυβικά.
Στην κατηγορία των πολυτελών
αυτοκινήτων οι "βασικές εκδόσεις" εξοπλισμού πολύ λίγο απέχουν
από τις πλήρεις.
Κατά το παρελθόν, οι
βασικές εκδόσεις εξοπλισμού των διαφόρων μοντέλων ήταν πραγματικά
“φτωχές” καθώς δεν διέθεταν βασικά στοιχεία εξοπλισμού,
όπως ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές.
Οι βασικές εκδόσεις των δημοφιλέστερων ανά κατηγορία
μοντέλων Βασικά και... "φτωχά";