Το πιο δύσκολο σκέλος της σύγκρισης και της επιλογής ανάμεσα στα δύο οχήματα είναι αυτό που αφορά την εμφάνιση του εσωτερικού χώρου καθώς μια λογική αντίστοιχη με αυτή που εφαρμόζουν οι εταιρείες στη σχεδίαση των εξωτερικών επιφανειών συναντάται και εδώ. Το Toyota Avensis είναι και σε αυτή την περίπτωση πιο ελκυστικό χάρη στον μόνιμο και όμορφο φωτισμό του πίνακα οργάνων αλλά και χάρη στην επένδυση της κεντρικής κονσόλας με αλουμίνιο. Η εν λόγω επιφάνεια δείχνει αρχικά κάπως επιβαρυμένη με διακόπτες, όμως ο χρόνος προσαρμογής είναι μικρός και η διάταξη αποδεικνύεται λειτουργική.
Σε ό,τι αφορά το Octavia 5, η σχεδίαση είναι πιο λιτή με τον οδηγό να αντικρίζει έναν αρκετά γνώριμο πίνακα οργάνων και μια κεντρική κονσόλα η οποία χωρίζεται ευδιάκριτα σε δύο τμήματα (το πάνω για το ηχοσύστημα και άλλες λειτουργίες και το κάτω για τον κλιματισμό). Οι χρωματικοί συνδυασμοί παρ' ότι κινούνται στις αποχρώσεις του γκρι είναι ιδιαίτερα ευχάριστοι στο Octavia 5 και δημιουργούν ένα "φωτεινό" εσωτερικό. Κοινό στοιχείο ανάμεσα στα δύο είναι ένα οριζόντιο τμήμα το οποίο χωρίζει το ταμπλό σε δύο τμήματα και διανθίζει αποτελεσματικά τη συνολική εικόνα. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής κανένα όχημα δεν αφήνει περιθώρια κριτικής καθώς αμφότερα είναι πολύ στιβαρά, με προσεγμένη συναρμολόγηση και μαλακά υλικά (τα τελευταία είναι λίγο πιο ευχάριστα στο Octavia 5 σε ό,τι αφορά την υφή). Η θέση οδήγησης είναι εξίσου καλή και στα δύο οχήματα χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθισμάτων και τιμονιών ενώ σε ό,τι αφορά την πλευρική στήριξη υπερτερεί το κάθισμα του Octavia 5.
Στο εσωτερικό του Octavia 5 η γενική εικόνα είναι λιτή, σοβαρή αλλά και αρκετά "φωτεινή" χάρη στους χρωματικούς συνδυασμούς.
Αρκετά πιο εντυπωσιακό είναι το Avensis σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του κυρίως λόγω της επένδυσης της κεντρικής κονσόλας.