Ακόμη και σε κακοτράχαλη διαδρομή το Sportage δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα και κινείται με αρκετή ευκολία.
Μια νέα εποχή στην ιστορία της εγκαινιάζει η Kia με το λανσάρισμα της νέας γενιάς Sportage, ένα όνομα γνωστό και διαδεδομένο, το οποίο όμως συνοδεύει ένα ριζικά διαφοροποιημένο όχημα σε σχέση με το Sportage πρώτης γενιάς.
Όλοι λίγο έως πολύ γνωρίζουν το όνομα "Sportage" και το πολύ καλό και αξιόπιστο εκτός δρόμου όχημα το οποίο αυτό συνόδευε από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 έως και τα τέλη του 2003 περίπου. Το πόσο διαδεδομένο είναι το όνομα Sportage στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού το γνώριζε φυσικά καλύτερα απ' όλους η ίδια η Kia, η οποία και το επέλεξε εκ νέου για το νέο όχημα ελευθέρου χρόνου της, άσχετα με το αν, πέρα από το όνομα, δεν υπάρχει καμία άλλη σχέση ανάμεσα στο όχημα του 1993 και αυτό του 2004. Βασιζόμενη λοιπόν σε ένα ενιαίο, αυτοφερόμενο πλαίσιο πρόσφατα εξελιγμένο στους κόλπους της εταιρείας, η Kia ρίχνει στην πολυπληθή πλέον και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV έναν προφανώς πολύ αξιόμαχο παίχτη. Η σχεδίαση είναι απόλυτα σύγχρονη και ισορροπημένη σε ό,τι αφορά τον δυναμισμό και την κομψότητα που εκπέμπει. Βασικό χαρακτηριστικό του νέου Sportage είναι οι καμπύλες γραμμές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω άκρο μαζί και τους πολύ τονισμένους προφυλακτήρες και τα προεξέχοντα προστατευτικά στα φτερά των τροχών. Ειδικά στο εμπρός μέρος το νέο SUV της Kia είναι σχεδόν "γλυπτό" χάρη στις αυλακώσεις και τις πτυχώσεις που κοσμούν κυρίως το εμπρός καπό. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, η προτεταμένη μάσκα και ο προφυλακτήρας με τους τρεις αεραγωγούς και τους τοποθετημένους στα άκρα προβολείς ομίχλης συμπληρώνουν το συγκρατημένα δυναμικό "πρόσωπο" του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος η συνολική εικόνα είναι σχετικά πιο κομψή, καθώς είναι πιο "καθαρές" οι γραμμές που υιοθετούνται. Τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα στα άκρα και χαμηλά εκατέρωθεν της πέμπτης πόρτας ενώ η απουσία εξωτερικά τοποθετημένου εφεδρικού τροχού καθώς και οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων στις περισσότερες εκδόσεις χαρακτηρίζουν το νέο Sportage. Η πλαϊνή όψη αποσπά επίσης πολύ θετικά σχόλια για τη διαμόρφωση των γυάλινων επιφανειών και ειδικά λόγω του σχήματος του τρίτου πλευρικού παραθύρου. Το γεγονός ότι το εν λόγω Sportage έχει προσαρμοστεί απόλυτα στις σύγχρονες επιταγές της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται επίσης από το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο "επανεξετάζει" συνέχεια το ποσοστό της ροπής που λαμβάνει ο κάθε άξονας. Επίσης οι αρκετές λύσεις με ξεκάθαρο πολυχρηστικό χαρακτήρα οι οποίες συναντώνται στο θάλαμο των επιβατών δείχνουν ότι το νέο Sportage σχεδιάστηκε με γνώμονα την πολυδιάστατη ζωή και δραστηριότητα του σύγχρονου οδηγού είτε πρόκειται για οικογενειάρχη είτε για ένα νεαρό ζευγάρι που θέλει να μεταφέρει και τον αθλητικό εξοπλισμό μαζί του. Για το νέο Sportage ήδη γίνονται παραγγελίες στη χώρα μας ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα κοσμούν τις εκθέσεις της εταιρείας από το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Οι δε τιμές ξεκινούν από 26.500 ευρώ με εξοπλισμό ο οποίος είναι ιδιαίτερα πλούσιος για την κλάση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης στη Μαγιόρκα της Ισπανίας έγινε γνωστό ότι από το 2006 θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου εργοστασίου της εταιρείας στη Σλοβακία που θα αναλάβει την παραγωγή του νέου οχήματος της Kia για το segment B. Πρόκειται φυσικά για τον "απόγονο" του Kia Sport Concept το οποίο γνωρίσαμε στην πρόσφατη Έκθεση του Παρισιού και το οποίο μάλιστα θα βρίσκεται στην Ελλάδα από τον προσεχή Απρίλιο!
Στο εμπρός μέρος, τόσο η μάσκα όσο και ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ιδιαίτερα τονισμένοι προβάλλοντας ένα αρκετά δυναμικό "πρόσωπο".
Το πίσω τμήμα είναι πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά και πιο κομψό, κυριαρχείται και αυτό πάντως από αρκετά καμπύλες γραμμές και όμορφα φωτιστικά σώματα.
Κινητήρες
Δύο επιλογές βενζίνης και ένας diesel
O εικονιζόμενος είναι ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης ο οποίος αποδίδει 142 ίππους/6.000 σ.α.λ.
Με δύο βενζινοκινητήρες και ένα μηχανικό σύνολο diesel θα διατίθεται το νέο Kia Sportage. O βασικός βενζινοκινητήρας είναι δίλιτρος και τετρακύλινδρος ενώ διαθέτει σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των 16 βαλβίδων του. Η ισχύς του ανέρχεται σε 142 ίππους και αναμένεται να κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.548 κιλών. Ο έτερος κινητήρας βενζίνης είναι εξακύλινδρος σε διάταξη V με 24 βαλβίδες και απόδοση 175 ίππων και έπειτα από τη σύντομη οδηγική γνωριμία που είχαμε μαζί του έδειξε ότι παρέχει τις προϋποθέσεις για γρήγορες μετακινήσεις με σπορτίφ αποχρώσεις. Τέλος ο ντιζελοκινητήρας (τον οποίο επίσης γνωρίσαμε από κοντά στο εξωτερικό) είναι δίλιτρος και τετρακύλινδρος με κοινή γραμμή τροφοδοσίας και σύστημα άμεσου ψεκασμού. Χωρίς να εντυπωσιάζει με την ισχύ του (112 ίπποι) αλλά κυρίως με τη ροπή και το τράβηγμά του το εν λόγω μοτέρ έδειξε ότι δίκαια προβλέπεται από την Kia να είναι η δημοφιλέστερη επιλογή στην αγορά της Ευρώπης. Ο δίλιτρος βενζίνης και ο diesel κινητήρας εφοδιάζονται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ενώ ένα τεσσάρι αυτόματο είναι στάνταρ στον V6 και προαιρετικά στον diesel.
Παθητική ασφάλεια
Με έως και έξι αερόσακους μπορεί να εφοδιαστεί το νέας γενιάς Kia Sportage, εκ των οποίων οι δύο μετωπικοί είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Το ατσάλινο αυτοφερόμενο πλαίσιο και οι ενισχύσεις σε πολλά καίρια σημεία του αναμένεται να προστατεύουν τους επιβάτες σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο τόσο σε μετωπική όσο και σε πλευρική σύγκρουση. Η ίδια η εταιρεία ανακοινώνει σχετικά ότι αναμένει βαθμολογία τεσσάρων αστέρων από τις δοκιμές του Euro NCAP.