ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/11/2004
Πρώτη επαφή
A new (Sport)-Age
Στο δρόμο
Σταθερό και ευχάριστο
Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το Sportage στο χώμα όπου ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να κινηθεί και γρήγορα.
Όπως συμβαίνει με όλα τα οχήματα ελεύθερου χρόνου της σύγχρονης εποχής, η καλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα. Το νέο Kia Sportage λοιπόν βασίζεται σε αυτοφερόμενο πλαίσιο και διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και υποπλαίσια (με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και στους δύο άξονες, προκειμένου να επιτύχει το στόχο αυτό. Κατά την κίνηση στην άσφαλτο το νέο SUV της Kia μεταδίδει στον οδηγό μια πολύ ευχάριστη αίσθηση στιβαρότητας από το πλαίσιο και γενικά ένα "σφικτό" πάτημα στο δρόμο με σχετικά μικρές κλίσεις για όχημα της κλάσης, απόρροια τόσο των σχετικών ρυθμίσεων στην ανάρτηση όσο και των αντιστρεπτικών δοκών εμπρός και πίσω οι οποίες έχουν αρκετά μεγάλη διατομή (25 χιλ.). Κάτι ανάλογο ισχύει και με το σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι αρκετά βαρύ σχεδόν σε κάθε ταχύτητα κίνησης και ενώ έχει μια ελαφρώς ασαφή αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας, είναι πολύ καλό σε ό,τι αφορά την κατευθυντικότητα. Τόσο στην εθνική οδό λοιπόν όσο και σε δρόμο με στροφές το όχημα είναι σταθερό και παραμένει ουδέτερο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Μεγάλο μερίδιο της ευθύνης πρέπει βέβαια να αποδοθεί στο σύστημα τετρακίνησης το οποίο μπορεί να μεταδώσει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα εάν διαπιστωθεί ότι οι εμπρός τροχοί τείνουν να ολισθήσουν ελεύθερα. Υπό ιδανικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς ενώ για πιο δύσκολες καταστάσεις υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος της αναλογίας στο 50:50 εμπρός και πίσω για εύκολη διέλευση από ανηφορικές και δύσβατες διαδρομές (το κλείδωμα ισχύει για ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα καθώς από εκεί από πάνω αρχίζει ξανά η επανεξέταση της ροπής που φτάνει σε κάθε άξονα). Στο χώμα η σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν έδειξε να επηρεάζει τις δυνατότητες του οχήματος οι οποίες είναι αρκετά μεγάλες ειδικά όταν κλειδώνει η αναλογία στο 50:50. H άνεση υπό τέτοιες συνθήκες είναι σχετικά περιορισμένη χωρίς πάντως να ενοχλεί υπέρμετρα τους επιβάτες. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (28,8, 18,8 και 28,9 μοίρες αντίστοιχα) εξασφαλίζουν εύκολη υπέρβαση ορισμένων εμποδίων ενώ πρακτικά οι περιορισμοί τίθενται από τα ελαστικά τα οποία ειδικά για την ελληνική αγορά θα έχουν διάσταση 235/60 16" από τη βασική έκδοση έναντι των 215/65 16" που είναι η βασική επιλογή σε άλλες αγορές. Το συνολικό επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας πάντως είναι υψηλό χάρη στο στάνταρ ABS με EBD (με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω) και το επίσης στάνταρ σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Ως έξτρα στις δίλιτρες εκδόσεις και στάνταρ στην εξακύλινδρη τοποθετείται το ESP.

 
  Νέο Kia Sportage
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο