Επειτα από την παύση της εισαγωγής του Marea, η Fiat δεν είχε να επιδείξει ένα οικογενειακό μοντέλο με "κλασικό" αμάξωμα τριών όγκων και μεγάλο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Η λύση σε αυτό το ζήτημα δόθηκε με την έλευση του Albea, ενός μοντέλου το οποίο αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση με μοναδικό "μειονέκτημα" ότι πρόκειται για ένα σχετικά άγνωστο στην ελληνική αγορά όχημα. Το Albea παρουσιάστηκε μέσα στο 2002 και είναι ουσιαστικά μέρος του project "παγκόσμιο αυτοκίνητο" που λάνσαρε η Fiat πριν από μερικά χρόνια στηριζόμενη στο Palio το οποίο δεν πωλείται στη χώρα μας αλλά έχει σημαντική παρουσία σε άλλες Δυτικοευρωπαϊκές αγορές και φυσικά στην Ιταλία. Για την ακρίβεια, ως βάση για την κατασκευή του Albea χρησιμοποιείται η τετράθυρη εκδοχή του Palio (ονομάζεται Siena) με βασική τεχνική διαφορά την ύπαρξη μεταξονίου με ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος (2.440 χιλ. στο Albea έναντι 2.375 χιλ. του Siena). Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο της Fiat διατηρεί "ήπιους τόνους" χωρίς εξάρσεις και ακρότητες, όμως είναι κομψό και ισορροπημένο αισθητικά με σχετικά μικρό σε μήκος τρίτο όγκο. Η κομψότητα που αποπνέει η εμφάνιση δεν είναι φυσικά τυχαία, καθώς η Iταλική εταιρεία εμπιστεύτηκε τη διαμόρφωση της αισθητικής στο διάσημο σχεδιαστή Τζόρτζιο Τζουτζάρο και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα θετικό. Τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα κατά τον οριζόντιο άξονα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος και έχουν όμορφη εμφάνιση ειδικά εμπρός όπου φέρουν διάφανο κάλυμμα χωρίς γραμμώσεις. Το πίσω μέρος είναι φυσικά πιο συγκρατημένο και λιτό από πλευράς εμφάνισης με βασικό στοιχείο τον ανυψωμένο προφυλακτήρα. Συνολικά το Albea δείχνει αμέσως ότι απευθύνεται στο μέσο οικογενειάρχη και όχι σε κάποιον με έντονες σχεδιαστικές ανησυχίες ή απαιτήσεις. Αντίθετα, ο τομέας στον οποίο το νέο Fiat δύναται να ικανοποιήσει ακόμη και τους πολύ απαιτητικούς υποψήφιους αγοραστές είναι αυτός των προσφερόμενων χώρων καθώς τόσο ο θάλαμος των επιβατών όσο και ο χώρος αποσκευών έχουν μεγάλες διαστάσεις και μπορούν να εξυπηρετήσουν έως και πέντε ενήλικα άτομα. Στο εσωτερικό η εικόνα του μοντέλου είναι αρκετά σύγχρονη και σίγουρα ενδιαφέρουσα λόγω της ιδιόμορφης σχεδίασης της κεντρικής κονσόλας και ιδιαίτερα λόγω του σχήματος των αεραγωγών σε αυτήν. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης κυμαίνεται σε καλά επίπεδα δεδομένου και του αρκετά χαμηλού κόστους αγοράς που συνοδεύει το προϊόν. Στον τομέα των μηχανικών μερών το Albea βασίζεται σε γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις και εφοδιάζεται με τον γνωστό 16βάλβιδο κινητήρα των 1.242 κ.εκ. και 80 ονομαστικών ίππων. Στο δρόμο το μοντέλο αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις όχι τόσο με τις επιδόσεις αλλά με την αξιοσημείωτα καλή άνεση που προσφέρει καθώς και την καλή ποιότητα κύλισης που εμφανίζει. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης ειδικά στον τομέα της άνεσης και καθιστά το Albea μια αξιοπρόσεκτη επιλογή .
Το πίσω μέρος του Albea είναι "ουδέτερο" σχεδιαστικά και δείχνει άμεσα τον οικογενειακό προσανατολισμό του οχήματος συνολικά.