Καθαρόαιμο ή διασταύρωση*; (*διασταύρωση = Crossover)
Ασφαλής και άνετη παρουσιάζεται στο δρόμο η R-Class.
Πρώτη σε μια νέα γενιά αυτοκινήτων που καλούνται να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες, η R-Class πληροί τον όρο, διατηρώντας τα καλύτερα συστατικά κάθε κατηγορίας που τη συνθέτουν, δημιουργώντας το ερώτημα αν τελικά πρόκειται για διασταύρωση ή για καθαρόαιμο Crossover;
Γνώριμη ουρά με συμβατικά φωτιστικά και διπλές εξατμίσεις.
Υπάρχουν δύο τρόποι να δει κανείς τη νέα R-Class. Από την αρνητική πλευρά, δεν είναι ένα κλασικό σεντάν, είναι ψηλότερη από ένα station wagon αλλά χαμηλότερη από ένα MPV και με λιγότερες δυνατότητες εκτός δρόμου από ένα SUV. Από τη θετική πλευρά, διαθέτει μεγαλύτερους χώρους από ένα σεντάν (και θέσεις για 6), είναι πιο ψηλή από ένα station wagon, διαθέτει ό,τι και ένα MPV και διατηρεί τη θέση οδήγησης και την τετρακίνηση ενός SUV. Το αμερικανικών προδιαγραφών μοντέλο που οδηγήσαμε βασίζεται στο μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 3.215 χλστ. (για την ευρωπαϊκή αγορά υπάρχει και κατά 235 χλστ. κοντύτερο). Οι υπόλοιπες διαστάσεις (MxΠxΥ: 5.157x1.922x1.656 χλστ.) αποκαλύπτουν το μέγεθος και προϊδεάζουν τόσο για τις μεταφορικές όσο και οδηγικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Έξι ενήλικες χωρούν άνετα στα έξι κανονικού μεγέθους καθίσματα, με άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Οι δύο τελευταίοι θα μπουν (και ειδικά θα βγουν) λίγο άκομψα πίσω, ενώ δύσκολα θα δούμε γυναίκες με κοντές φούστες να το επιχειρούν. Από πλευράς άνεσης το αυτοκίνητο κινείται πολύ κοντά στο επίπεδο της S-Class, με δεκάδες ρυθμίσεις στα καθίσματα, τον κλιματισμό και την ψυχαγωγία. Στο δρόμο Στο δρόμο το αυτοκίνητο ισοπεδώνει τα πάντα και απομονώνει εντελώς την καμπίνα από κάθε είδους ανωμαλία. Βέβαια η ανάρτηση αμερικανικών προδιαγραφών επιβάλλει κάτι τέτοιο αντίθετα με τα ευρωπαίκα πρότυπα οδήγησης. Έτσι η μεγάλη μάζα του (2.250 κιλά) δεν κρύβεται στις στροφές και το αυτοκίνητο γέρνει σημαντικά, ακόμη και στη θέση σπορ της αερανάρτησης. Σε αλλεπάλληλες στροφές οι κλίσεις γίνονται ενοχλητικές σε σημείο που κουράζουν. Αυτό όμως δεν επηρέασε καθόλου την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου που δύσκολα άλλαζε τροχιά αφού τόσο η τετρακίνηση και το πολύ γρήγορο ESP όσο και η αυξημένη πρόσφυση των μεγάλων τροχών δεν τα επέτρεψαν. Παρότι το αυτοκίνητο είχε τη δύναμη, από τον 5λιτρο V8 των 306 ίππων. Πρόκειται για τον παλαιότερο V8 με τις 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο, η γραμμική του όμως απόδοση σε συνδυασμό με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του ταιριάζουν γάντι με το αυτοκίνητο. Από πλευράς επιδόσεων και με το 7τάχυτο 7G-Tronic, η R500 δεν είναι σε καμία περίπτωση αργή (7 δλ 0-100, 245 χλμ./ώρα τελική). Το κιβώτιο επιτρέπει απόλυτο έλεγχο της ισχύος αλλά και της επιλεγμένης σχέσης με το γκάζι. Το πακέτο πάντως κινητήρας-μετάδοση-σασί μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με επιφύλαξη για τις ευρωπαϊκές διαφορές προς το καλύτερο στην ανάρτηση. Μπορεί να φταινε οι προδιαγραφές, αλλά γενικώς αποπνέει μια αμερικανική αίσθηση. Δεν είναι τυχαίο ότι κατασκευάζεται στην Αλαμπάμα δίπλα στη νέα Μ-Class (από όπου δανείζεται πάτωμα και τετρακίνηση) αφού η Mercedes αναμένει 60% των πωλήσεων να είναι στην Αμερική. Πόσο ευρωπαία είναι; Η Β-Class είναι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα και δεδομένα (η Mercedes την τοποθετεί σαν μικρή αδελφή της R-Class). Η σαφής έλλειψη πάντως σπορ γονιδίων της R-Class δεν ταιριάζει με το ευρωπαϊκό προφίλ οδηγού, και ειδικά όταν από τη γκάμα της εταιρίας μπορεί να διαλέξει μια Ε-Class station wagon, ή μια S-Class (ανάμεσα στις δύο τοποθετείται η R), ή ακόμη και μια ML. Πάντως η Mercedes θα προσθέσει και έναν πετρελαιοκινητήρα (R320CDI) για την Ευρώπη στη προσπάθεια καθιέρωσης της "μιγαδικής" της πρότασης.
Νέο πρόσωπο στη Mercedes, διαφοροποιείται από τις άλλες σειρές.
Εύκολη επιβίβαση για τους 4 εμπρός επιβάτες, αλλά όχι και για τους πίσω.
Τα εμπρός φώτα ακολουθούν τις κινήσεις του τιμονιού.
Η κονσόλα είναι μάλλον αμερικανικής αισθητικής και φιλοσοφίας.
Πολυμορφικά χαρακτηριστικά που μεταμορφώνουν την R σε καμιονέτα.
Το περιβάλλον και για τους 6 επιβάτες είναι άψογο, και οι χώροι υπεραρκετοί.