Η 3η γενιά βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς διατηρώντας παράλληλα και την τιμή σε προσιτά επίπεδα.
Η 3η γενιά MX-5 παντρεύει την παράδοση με το σύγχρονο πνεύμα της εποχής μας. Διατηρεί τις "αρχές" της και βελτιώνεται στα σημεία όπου υστερούσε. Με πιο απλά λόγια; "Κλειδώνει" το στέμμα του κλασσικότερου ρόουντστερ όλων των εποχών!
Αναρωτηθήκατε ποτέ, γιατί το MX-5, στα 16 αυτά χρόνια που κυκλοφορεί ανάμεσά μας, κατάφερε να γίνει το πιο "καλοπουλημένο" ρόουντστερ του κόσμου, με συνολική παραγωγή, μέχρι σήμερα, 700.000 μονάδων; Γιατί, απλά, ήταν το πρώτο μοντέλο, που αναγέννησε τη ξεχασμένη, έως τότε (1989), κατηγορία των προσιτών διθέσιων σπορ αυτοκινήτων, ενώ, παράλληλα, προσέφερε στον οδηγό του -όποια και αν ήταν η ηλικία αυτού- την τέλεια συνταγή: Προσιτή τιμή αγοράς, συμπαγείς διαστάσεις, κινητήρα εμπρός και φυσικά κίνηση πίσω! Από τον παππού... στον εγγονό! Ριζοσπαστικές ιδέες έπεσαν στο τραπέζι, όσον αφορά στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα, που θα έπρεπε να έχει το νέο MX-5. Σκοπός όμως δεν ήταν η 3η γενιά να αποκτήσει μια εικόνα πιο τολμηρή αισθητικά, αλλά να συνδυάζει τη μακρά παράδοση του αυτοκινήτου με το σύγχρονο πνεύμα της εποχής μας. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι, το μοντέλο θα έπρεπε να είναι αρεστό και στις 3 ηπείρους, στις οποίες διατίθεται (Αμερική, Ευρώπη, Αυστραλία, Ιαπωνία). Αποτέλεσμα; Το νέο MX-5 να δείχνει πιο "αθλητικό", χάρη στον ευμεγέθη προφυλακτήρα και στα έντονα τόξα στους τροχούς, ενώ, παρά τον επιπλέον όγκο του, να διατηρεί τις κλασσικές γραμμές των προηγούμενων 2 γενεών. Για την ιστορία απλά αναφέρουμε ότι, 3 σχεδιαστικά κέντρα (Καλιφόρνια, Φρανγκφούρτη και Χιροσίμα) έκαναν τις προτάσεις τους για την εικόνα, την οποία θα έπρεπε να έχει το νέο MX-5, με τελικό νικητή όμως το σχεδιαστικό κέντρο στην Ιαπωνία. Jinba Ittai... … που σημαίνει δέσιμο μεταξύ ίππου και αναβάτη. Αυτή είναι η λογική εξέλιξης της 3ης γενιάς MX-5. Ο οδηγός πρέπει να είναι "ένα" με το αυτοκίνητο, αλλά και το αυτοκίνητο να προσφέρει στον οδηγό ευχαρίστηση και απόλυτο έλεγχο (εμπιστοσύνη), κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης. Το όλο στήσιμο λοιπόν του νέου MX-5 είναι προσανατολισμένο προς αυτήν την κατεύθυνση. Χαμηλότερα τοποθετημένο κάθισμα, κινητήρας στο κέντρο του αμαξώματος, ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δυο άξονες (50:50), στιβαρότερο πλαίσιο (αυξημένο κατά 47%), σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και αμεσότατο σύστημα διεύθυνσης συνθέτουν το παζλ της νέας "παιχνιδομηχανής" της Mazda. Το χρώμα του χρήματος… Οι τιμές της νέας γενιάς διατηρήθηκαν σε σχετικά καλά επίπεδα, αφού για την απόκτηση της βασικής έκδοσης (Base) των 1,8 λτ. χρειάζεστε ένα ποσό της τάξεως των 22.990 ευρώ (η Mid 24.990 ευρώ και η High 27.490). Όσον αφορά, τώρα, στην αμέσως μεγαλύτερη έκδοση, των 2,0 λτ., η τιμή εκκίνησης είναι τα 28.990 ευρώ (Mid), ενώ η High και Sport ακολούθως κοστίζουν 31.490 ευρώ και 32.990 ευρώ αντίστοιχα. Μας άρεσε Το στιβαρό πλαίσιο, ο επιλογέας ταχυτήτων, η ρύθμιση της ανάρτησης, το σύστημα διεύθυνσης, ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας της κατασκευής, o ήχος του κινητήρα. Δεν μας άρεσε Το πλαστικό υλικό, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή της κεντρικής κονσόλας και η λάθος τοποθέτηση της ποτηροθήκης (πολύ χαμηλά στη πόρτα και βρίσκει το αριστερό πόδι) στην πλευρά του οδηγού.
H υφασμάτινη οροφή σε σχήμα "Ζ" εξακολουθεί να είναι χειροκίνητη, όπως πριν, αλλά ανοίγει, πλέον, μέσω ενός κεντρικού -και όχι εκατέρωθεν δυο- διακόπτη, κλπ. Στην περίπτωση τώρα, κατά την οποία η οροφή είναι ανοιχτή, παρατηρείται λιγότερος αέρας στην καμπίνα και μικρότερης έντασης στροβιλισμοί, αφού στην 3η γενιά του MX-5 τοποθετήθηκαν διαφορετικά οι πόρτες, αλλά και το παρμπρίζ με στόχο τη μείωση όλων των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών.