Το ST είναι ιδιαίτερα γρήγορο σε δρόμο με στροφές και εθιστικά παιχνιδιάρικο, όταν του ζητηθεί.
Δίκαια το μυαλό όσων βλέπουν το νέο Focus ST περιστρέφεται γύρω από το RS. Aς το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: Το ST δεν είναι RS. Kαι δεν είναι RS, γιατί η Ford δεν ήθελε να γίνει.
H σύγκριση των δύο αυτοκινήτων είναι ανούσια ευθύς εξ' αρχής, με το σαφή προσδιορισμό που έχει θέσει η Ford και το αγωνιστικό της τμήμα (TeamRS) -που, και σε αυτό το Focus, έχει βάλει το χεράκι της. Το RS είναι ένα πιστάδικο αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής, ακατάλληλο για καθημερινή χρήση, ενώ το ST είναι ένα γρήγορο μικρομεσαίο με σπορ χαρακτήρα, αλλά όχι απόλυτο. Πάντως, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι, το ένα βοήθησε στη δημιουργία του άλλου. Έντονα μυώδη αμαξώματα, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με παραπλήσια ισχύ (αφού εκεί στράφηκαν και οι ανταγωνιστές του), ίδια διάσταση ελαστικών και ζαντών και unique χρώματα καθορίζουν δύο από τα πιο αγαπητά Focus ever. Mας άρεσε Ο ήχος της εισαγωγής/της τουρμπίνας/των εξατμίσεων, η oδική συμπεριφορά και αίσθηση, η εμφάνιση εσωτερικού/εξωτερικού, ο φιλικός χαρακτήρας, η τιμή, η απόκριση στις χαμηλές στροφές, τα καθίσματα Δε μας άρεσε Το ότι δε δείχνει τη δύναμή του σε υψηλές στροφές, τα 2,5 λίτρα (από οικονομικής άποψης), το ηλεκτρονικό γκάζι (drive-by-wire), η μη τοποθέτηση στην αρχική κατάσταση του καθίσματος, μετά από την αναδίπλωση (3θυρο). Μακάρι… Το ST να είχε 2λιτρο κινητήρα, όπως και οι υπόλοιποι μνηστήρες της κατηγορίας.