Διαβάστηκε από 2184αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/11/2006
¶νεση και καλή συμπεριφορά στο δρόμο.
Η Volvo αναζητά τρόπους να προσεγγίσει ένα ευρύτερο και μικρότερης ηλικίας κοινό, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι έχουν κατά καιρούς αμφισβητήσει τη δυνατότητα της σουηδικής εταιρείας, να λανσάρει κάτι αντικειμενικά ενδιαφέρον και νεανικό από πλευράς σχεδίασης. Το C30 μάλλον θα λύσει και τα δύο ζητήματα -ταυτόχρονα.
Αρχίζουμε από πίσω… … την παρουσίαση του νέου Volvo, διότι αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον και φρέσκο σχεδιαστικό στοιχείο του C30. Η μεταφορά γνώριμων μοτίβων της Volvo σε μια τρίθυρη φόρμα έχει γίνει με απόλυτη επιτυχία, καθώς το αυτοκίνητο δείχνει πολύ δυναμικό, μυώδες και ξεχωρίζει άμεσα στο δρόμο. Τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, τα οποία έχουν σχετικά μικρό ύψος αλλά μεγάλο μήκος, καθώς και ολόκληρη η διαμόρφωση του πίσω άκρου (κυρίως η γυάλινη πέμπτη πόρτα και ο προφυλακτήρας που προεξέχει πολύ) συνθέτουν μια ελκυστική εικόνα, που μπορεί να μιλήσει στην καρδιά των νέων. Κι όταν λέμε "νέους", εννοούμε singles ή ζευγάρια της κλάσης Dinks (Double Income No KidS), που είναι ευκατάστατα και δεν έχουν παιδιά, είτε γιατί είναι νέοι είτε γιατί τα παιδιά τους έχουν μεγαλώσει. Για ακόμη μία φορά… … πάντως βλέπουμε σε ένα νέο μοντέλο της Volvo το "πρόσωπο" του σεντάν S40 (όπως το έχουμε δει και στο κουπέ-κάμπριο C70). Πρόκειται για μία λογική τακτική, καθώς εδώ και χρόνια ξέρουμε, μιλώντας με ανθρώπους της εταιρείας, ότι δεν είναι εύκολο για τη Volvo να πειραματίζεται με εντελώς νέα στυλιστικά στοιχεία. Η επιτυχία, πάντως, του εμπρός μέρους έγκειται στο γεγονός, ότι ακόμη και μετά από δυο-τρεις χρήσεις σε διαφορετικά μοντέλα δεν έχει γίνει βαρετό. 22 εκατοστά Αυτή είναι η διαφορά του μήκους (216 χλστ για την ακρίβεια) ανάμεσα στο C30 και στο S40, από το οποίο άλλωστε προέρχεται. Μοιράζονται δε το ίδιο μεταξόνιο (στα 2.640 χλστ.), αλλά έχουν αρκετές αλλαγές τόσο σε ό,τι αφορά στο πλαίσιο, όσο και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Το νέο Volvo C30 θα βρίσκεται στην Ελλάδα το πρώτο 10ήμερο του Ιανουαρίου 2007, ενώ λίγο νωρίτερα (αρχές Δεκέμβρη) θα ανακοινωθούν και οι τιμές, οι οποίες γίνονται προσπάθειες να βρίσκονται κάπου στα 20-21.000 ευρώ, για τη βασική έκδοση των 1,6 λίτρων. Από πλευράς ανταγωνισμού, τα πράγματα είναι απλά: BMW Σειρά 1, Alfa Romeo 147 και, φυσικά, ο ιδρυτής της κλάσης των premium compact, το Audi A3. Κινητήρες από 1,6 λίτρα Τέσσερις είναι οι κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το C30 στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για τρία ατμοσφαιρικά και τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα, χωρητικότητας 1,6, 1,8 και 2,0 λίτρων, με ισχύ 100, 125 και 145 ίππων αντίστοιχα, ενώ και τα τρία συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια πέντε σχέσεων. Η τέταρτη εκδοχή είναι επίσης τετραβάλβιδη, όπως και οι υπόλοιπες, αλλά πεντακύλινδρη, με χωρητικότητα 2,5 λίτρων, διαθέτει turbo και αποδίδει 220 ίππους. Αυτή η εκδοχή (γνωστή ως "Τ5") ήταν και η μόνη που οδηγήσαμε. ¶φησε δε πολύ καλές εντυπώσεις με τον πολιτισμένο χαρακτήρα της, είτε στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε και με το πεντάρι αυτόματο-σειριακό, που επίσης είναι διαθέσιμο εν προκειμένω.