Διαβάστηκε από 16927αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/2/2007
Ως κύριους ανταγωνιστές του το νέο Pajero έχει τα ομοεθνή Nissan Pathfinder και Toyota Land Cruiser.
Στο παλμαρές του έχει σωρία διακρίσεων σε αγώνες. Στα 24 συναπτά έτη, αποτελεί ένα από τα πιο σκληροτράχηλα off road αυτοκίνητα. Υποδεχόμαστε την τέταρτη γενιά του Mitsubishi Pajero, η οποία έχει βελτιωθεί σε όσους τομείς υστερούσε η τρίτη.
Το όνομα και ο στόχος
Το όνομα "Pajero" καθορίζει, από το 1982 και έπειτα, τα σκληροτράχηλα αυτοκίνητα της ιαπωνικής Mitsubishi. Σκληροτράχηλα, με όλη τη σημασία της λέξης, αφού η SUVοκρατούμενη πια λογική δεν αφήνει περιθώρια στη διαμόρφωση αμιγώς σκληροτράχηλου χαρακτήρα. Ο στόχος της Mitsubishi ήταν να διατηρηθεί αυτό το χαρακτηριστικό και στην 4η γενιά του Pajero και έτσι ουσιαστικά εξέλιξαν την προηγούμενη για να φτάσουν σε αυτή.
Από το τρίτης στο τέταρτης γενιάς
Αρχικά, αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Pajero έχει μεν εξελιχθεί με βάση την προηγούμενη, ωστόσο έπρεπε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις σε σημεία όπου υστερούσε εκείνη, αλλά και να κάνουν την είσοδό τους νέα τεχνολογικά στοιχεία. Το αυτοφερόμενο πλαίσιο βασίζεται στο προηγούμενο, ωστόσο έχει ενισχυθεί σε 54 σημεία, ούτως ώστε να γίνει ακόμα πιο άκαμπτο και στιβαρό. Η τετρακίνηση διαθέτει τα γνωστά -από την προηγούμενη γενιά- 4 προγράμματα, ενώ επιπλέον διαθέτει και κλείδωμα του πίσω διαφορικού, ως έξτρα στοιχείο αύξησης των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του. Νέος είναι και ο κινητήρας των 3,8 λίτρων, ενώ από κει και ύστερα η γενικότερη αναβάθμιση σε θέματα ποιότητας και εικόνας του εσωτερικού αποτελεί βελτίωση εκ των ουκ άνευ.
Σχεδιασμένο να πετύχει
Ίσως το βασικότερο στοιχείο που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς είναι, ότι και η 4η γενιά του Pajero εμφανίζει γνήσια εκτός δρόμου εικόνα αισθητικά. Ο λόγος προφανής, αφού η Mitsubishi δεν ήθελε να κόψει τους δεσμούς του με την ιστορία του ονόματός του και έτσι σχεδιαστικά κατάφερε να το εκσυγχρονίσει, διατηρώντας τα κυρίαρχα σχεδιαστικά του στοιχεία αναλλοίωτα. Έτσι, και στο νέο Pajero αντιμετωπίζεις ένα επιβλητικό σύνολο -αρχικά μέσω των διαστάσεών του- με τα γνώριμα φωτιστικά σώματα και το κοντό ρύγχος, ενώ στο πίσω μέρος το κάθετο παρμπρίζ και η εξωτερικά τοποθετημένη ρεζέρβα εμφανίζουν τους δεσμούς με την προηγούμενη γενιά.
Η γκάμα
Όπως και στο προηγούμενης γενιάς Pajero, έτσι και στο νέο υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο εκδόσεων αμαξώματος (τρίθυρη και πεντάθυρη), με την ουσιαστική διαφορά τους -πέραν των διαστάσεων- να εντοπίζεται στο γεγονός, ότι η τρίθυρη είναι πενταθέσια και η πεντάθυρη επταθέσια. Από κει και ύστερα, το Pajero θα εισαχθεί στη χώρα μας και με 3,2 λίτρων πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 160 ίππων σε αντίστοιχες εκδόσεις αμαξώματος.
Μας άρεσε
Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του, η άνεση, η ποιότητα και η εικόνα του εσωτερικού, το εκπληκτικό ηχοσύστημα, η τιμή αγοράς
Δεν μας άρεσε
Η μη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού μέσα - έξω, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης σε υψηλές ταχύτητες