Διαβάστηκε από 10461αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/4/2007
Η οδήγηση με δυναμικό στιλ βρίσκεται στο DNA και αυτής της BMW.
Το συγκεκριμένο, τέταρτο κατά σειρά, κεφάλαιο στην ιστορία των ανοικτών εκδόσεων της BMW Σειράς 3 είναι διαφορετικό.
Συνεχίζει την παράδοση των πολύ επιθυμητών κάμπριο BMW μεσαίου
μεγέθους και ταυτόχρονα αρχίζει μία νέα: αυτή της σκληρής αναδιπλούμενης οροφής.
Υπομονετικά η BMW παρακολούθησε όλα αυτά τα χρόνια την άνθηση της χρήσης των σκληρών αναδιπλούμενων οροφών στη μικρή, στη μικρομεσαία, στη ρόουντστερ και -εσχάτως- στην κατηγορία των μεσαίων και πολυτελών οχημάτων. Είναι σαφές ότι η απουσία της από αυτό το… κίνημα οφειλόταν απλώς και μόνο στην προετοιμασία της δικής της "απάντησης", προκειμένου η τελευταία να είναι… αποστομωτική.
Γιατί και έτσι μας αρέσει
Από πλευράς τοποθέτησης στην αγορά, η BMW δε στέκεται και πάρα πολύ στο ότι η νέα ανοικτή 3άρα είναι κουπέ-κάμπριο.
Για την ακρίβεια δε στέκεται καθόλου εκεί. Το νέο μοντέλο είναι κάμπριο με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Δεν είναι κουπέ, ούτε έχει κανένα λόγο να κυνηγήσει τη δόξα ενός κουπέ, από τη στιγμή που οι ίδιοι οι Βαυαροί είχαν φροντίσει να λανσάρουν την αμιγώς δίθυρη εκδοχή της 3άρας, αποφεύγοντας πιθανές παρεξηγήσεις.
Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο διατηρεί στο έπακρο το πολύ επιθετικό και επιβλητικό ύφος της Coupe έκδοσης (να θυμίσουμε ότι και οι δύο διαφέρουν σημαντικά σε σχέση με τη σεντάν), ενώ ο πολύ τονισμένος τρίτος όγκος είναι μια αισθητή διαφορά κυρίως για τους πολύ εκπαιδευμένους εξωτερικούς παρατηρητές. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η ανοικτή Σειρά 3 έχει αρκετά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στο πλάι, ενώ τα πίσω παράθυρα διαθέτουν και το γνωστό "Χόφμαϊστερ κικ", το γύρισμα της πίσω γωνίας τους δηλαδή προς το εμπρός μέρος, όπως έχουμε συνηθίσει.
Την εικόνα συμπληρώνει ένα ζεύγος από λιγότερο επιθετικά αλλά πολύ κομψά πίσω φωτιστικά σώματα. Με ανοικτή την οροφή το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει, καθώς αναδεικνύονται πλήρως οι λείες γραμμές της και το επίπεδο της επιφάνειας από τον εμπρός καθρέφτη έως το πίσω μέρος.
Μας άρεσε
Η σβέλτη λειτουργία και η αψεγάδιαστη ποιότητά της, η εντυπωσιακή ακαμψία και στιβαρότητα του πλαισίου, η ροή του αέρα με την οροφή ανοικτή.
Δεν μας άρεσε
Το πολύ αυξημένο βάρος του αμαξώματος, παρά το εξαιρετικό (για μία ακόμη φορά) ζύγισμά του στους δύο άξονες, ο περιορισμένος χώρος για αποσκευές.
Kινητήρας : Με βαρύ καθήκον
Ο κινητήρας της 325i Convertible είναι καινούργιος και έχει χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Το νέο στοιχείο είναι η υιοθέτηση άμεσου ψεκασμού δεύτερης γενιάς. Πρόκειται για εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ, το οποίο είδαμε πρόσφατα να τοποθετείται και στην ανανεωμένη Σειρά 5. Με ονομαστική ισχύ στους 218 ίππους (όσο και στις 325i με μοτέρ 2,5 λίτρων), ο κινητήρας κινεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα της ανοικτής 3άρας και μη βιαστείτε να το θεωρήσετε αυτό ως κάτι φυσιολογικό, διότι το αυτοκίνητο έχει να επιδείξει ένα πολύ αυξημένο βάρος σε σχέση με την αμιγώς Coupe αδελφή της. Οι πλείστες όσες ενισχύσεις του πλαισίου αλλά και ο ηλεκτροϋδραλικός μηχανισμός αναδίπλωσης της οροφής προσθέτουν 283 στην Convertible, σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις και πάντα σε σύγκριση ίδιων εκδόσεων (η ίδια η BMW ανακοινώνει μια αύξηση περί τα 200 κιλά). Ο κινητήρας γενικά άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, κυρίως από το μεσαίο φάσμα στροφών και πάνω, ενώ είναι σίγουρα πολιτισμένος και αρκετά ήσυχος. Η έκδοση της δοκιμής διέθετε ακόμη το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (στάνταρ είναι ένα εξάρι manual), το οποίο άρεσε περισσότερο στη λειτουργία Sport και λιγότερο στην Comfort, με τη δεύτερη να ενδείκνυται για οικονομική οδήγηση και την πρώτη για πιο "ζωντανές" αλλαγές σχέσεων.
Πλήρης γκάμα
Από την αρχή της πορείας της η Σειρά 3 Cοnvertible διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα με εκδόσεις 320i, 325i, 330i και 335i, καθώς και έκδοση diesel 330d, με τις τιμές να ξεκινούν από 49.400 ευρώ. Η 325i, την οποία και δοκιμάζουμε, τιμάται από 59.700 ευρώ.
Ασφάλεια
Στοχεύοντας στο υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, η BMW προχώρησε σε ενισχύσεις στο πλαίσιο της ανοικτής 3άρας και ειδικά σε σημεία όπως ολόκληρο το δάπεδο, το πλαίσιο του παρμπρίζ, οι εμπρός κολώνες, οι πόρτες, η δομή των καθισμάτων κ.λ.π. Στον εξοπλισμό ανήκουν τέσσερις αερόσακοι, από τους οποίους οι πλευρικοί είναι κεφαλής θώρακος και εκτείνονται από τη βάση της πλάτης έως και το ύψος των προσκέφαλων. Επίσης, πίσω από τα πίσω προσκέφαλα υπάρχουν εκτινασσόμενα ρολ-μπαρ, τα οποία ενεργοποιούνται με βάση εντολές που δίνουν ειδικοί αισθητήρες ανατροπής, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία.