Διαβάστηκε από 3091αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/5/2007
Παρουσίαση το 2008
H Seat ετοιμάζει την τέταρτη γενιά του Ibiza. Πιο ώριμο, αλλά και πιο δυναμικό από ποτέ, το δημοφιλέστερο μοντέλο της Seat, με το όνομα του πιο… μπιτάτου ίσως τουριστικού προορισμού της Μεσογείου, θα… ακούγεται δυνατά.
Η Seat φυσικά και συμμετείχε στον "κύκλο ανανέωσης" της μικρής κατηγορίας κατά την περίοδο 2005-2006, κάνοντας ένα πολύ διακριτικό facelift στο Ibiza. Ωστόσο, η ριζική αλλαγή για το μικρό και πολύ δημοφιλές μοντέλο της ισπανικής εταιρείας-μέλους του ομίλου της Volkswagen έχει προγραμματιστεί για το 2008. Θα μεγαλώσει; Η αλήθεια είναι, ότι με το τωρινό Ibiza να μετρά 3.953 χλστ. σε μήκος δεν απέχει σημαντικά από το επίπεδο των 4,0 μέτρων προς και πέρα από το οποίο δείχνει να κινείται ολόκληρη η μικρή κατηγορία. Δε θα είναι δύσκολο, δηλαδή, για τη Seat να φτάσει σε αυτό το επίπεδο διαστάσεων, χρησιμοποιώντας ακόμη και την τωρινή πλατφόρμα. Πάνω σε αυτό ν' αναφέρουμε, ότι οι πληροφορίες είναι πολύ συγκεχυμένες και δεν είναι σαφής ακόμη ο βαθμός συγγένειας που θα έχει αυτό το Seat με τα άλλα μικρά του ομίλου, δηλαδή τα VW Polo αλλά και Skoda Fabia, τα οποία επίσης θα τα δούμε εντελώς νέα (το μεν Polo το 2008, όπως και το Ibiza, η δε νέα Fabia τις επόμενες μέρες θα βρίσκεται στην Ελλάδα). Οποιαδήποτε αύξηση των διαστάσεων πάντως θα ήταν χρήσιμη, καθώς δεν αποκλείεται π.χ. σε ένα ή δύο χρόνια, τα 267 λίτρα χώρου αποσκευών της τωρινής γενιάς να δείχνουν λίγα. Το μεσογειακό ταμπεραμέντο… … και ειδικά το έντονο, το οποίο θέλει η Seat να χαρακτηρίζει τα μοντέλα της, δεν αρκεί να εκφράζεται μόνο από τη σχεδίαση. Χρειάζεται και η αντίστοιχη "επιβεβαίωση" από πλευράς μηχανικών μερών. Σε αυτό τον τομέα, δεν γνωρίζουμε ποια από τα τωρινά μοτέρ των 1,2 και 1,4 λίτρων θα περάσουν και στην επόμενη γενιά ή εάν θα γίνει κάτι ανάλογο και με τις δύο εκδόσεις των turbo των 1,8 λίτρων, με 150 και 180 ίππους. Ειδικά οι δύο τελευταίες "κινδυνεύουν" από την οικογένεια των TSI (1,4 με δύο υπερσυμπιεστές με 140 και 170 ίππους), η οποία ακούγεται ότι θα εφοδιάζει και το επόμενης γενιάς Ibiza. Τα κομμάτια της… συλλογής Ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιος ακριβώς θα είναι ο αριθμός των μελών της ευρύτερης οικογένειας Ibiza. Ειδικά το θέμα της πιο οικογενειακής εκδοχής (όπως το τωρινό τετράθυρο Cordoba) απασχολεί αρκετά τη φίρμα, ενώ υπάρχουν και πληροφορίες, οι οποίες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον της Seat για εξέλιξη ενός κάμπριο. Όλα αυτά βέβαια βρίσκονται ακόμη στη σφαίρα της φημολογίας, οπότε συστήνουμε υπομονή. Chill out? Not 4 me Αυτό, το τέταρτο κατά σειρά εντελώς νέο Ibiza, θα είναι το πιο δυναμικό της ιστορίας του. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και το ρηξικέλευθο ή ότι η Seat σχεδιάζει να λανσάρει κάποια νέα μοτίβα. Αντίθετα, η εταιρεία θα κινηθεί σε πολύ γνώριμα μονοπάτια και συγκεκριμένα το στιλ του Leon και του Altea αναμένεται να βρουν μια προφανώς (σύμφωνα με τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες) ελκυστική εφαρμογή σε ένα όχημα της μικρής κατηγορίας. "Αμυγδαλωτά" εμπρός φωτιστικά σώματα λοιπόν, μεγάλος αεραγωγός και μια καμπυλόγραμμη αλλά τραπεζοειδής μάσκα με μεγάλο λογότυπο θα συνθέτουν το πρόσωπο του νέου Ibiza. Στο πλαϊνό μέρος, η περίφημη "Dynamic Line", το σχεδιαστικό νεύρο που ξεκινά πάνω από τον εμπρός τροχό και φτάνει έως και το πίσω φτερό, θα δίνει και εδώ το "παρών", όπως και στα Altea και Leon. Για το πίσω άκρο, οι τωρινές πληροφορίες αναφέρουν ότι θα βρίσκεται πιο κοντά στη λιτή και απέριττη εικόνα του Altea, με σχετικά μικρά φωτιστικά σώματα, τραβηγμένα αρκετά προς τα άκρα του αμαξώματος. Σύμφωνα με άλλες πηγές, έχει εξεταστεί και η λύση της τοποθέτησης των φωτιστικών σωμάτων κατά τον κατακόρυφο άξονα. Ό,τι κι αν επιλεχθεί τελικά, το σίγουρο είναι ότι δε θα δούμε κάτι ανάλογο με τα οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα της υπάρχουσας γενιάς Ibiza.
Επί του πιεστηρίου… Μόλις προ ημερών η Seat ανακοίνωσε μεταξύ άλλων, ότι εγκρίθηκε η εξέλιξη και παραγωγή στο εργοστάσιο Μαρτορέλ δύο νέων μοντέλων, του οχήματος ελευθέρου χρόνου Altea Freetrack (όπως ονομάζεται το πρωτότυπο της φωτό, που είδαμε στην πρόσφατη Γενεύη), αλλά και μιας λιμουζίνας, με τον προσωρινό κωδικό "Β1". Αυτή η εξέλιξη έφερε ηρεμία στις τάξεις των εργαζομένων στο εργοστάσιο, καθώς εγγυάται δουλειά και επενδύσεις σε αρκετά μεγάλο βάθος χρόνου. Όπως είναι λογικό, το Μαρτορέλ και το Ibiza θα συνεχίσουν να στηρίζουν πολλά το ένα στο άλλο, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποκλειστεί και μεταφορά μέρους της παραγωγής σε άλλα εργοστάσια του ομίλου VW, όπως για παράδειγμα στη Σλοβακία. Εάν, φυσικά, οι ανάγκες της αγοράς επιβάλλουν κάτι τέτοιο.
1984: "H ομορφιά της εξαίρεσης" Το Ibiza πρωτοεμφανίστηκε το 1984 στο τότε Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού και, όντας σχεδιασμένο από τον Τζουτζάρο, έκανε αμέσως εντύπωση σε νέους κάθε ηλικίας. Όπως διαβάζουμε και στο κάτω μέρος της ρετρό (καθ' ότι ασπρόμαυρη) φωτογραφίας, το αυτοκίνητο συνοδευόταν από το σλόγκαν "η ομορφιά της εξαίρεσης", δίνοντας έμφαση στο στιλ του Ibiza, το οποίο ξεχώριζε αρκετά από τα αντίστοιχα μικρά της εποχής του. Έπειτα από μια πολύ επιτυχημένη εμπορική πορεία και μία ανανεωμένη εκδοχή, η Seat παρουσίασε το δεύτερο Ibiza το 1993 και είναι αυτή η γενιά, η οποία έδωσε το γενικό στίγμα του μοντέλου από πλευράς σχήματος μέχρι και στις μέρες μας. Ακολουθεί μία ακόμη αρκετά αισθητή ανανέωση το 1999, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το Δεκέμβριο του 2001, στην Μπολόνια, κάνει ντεμπούτο το τρίτο εντελώς νέο μοντέλο στην ιστορία του Ibiza. Η πιο πρόσφατη και ίσως η πιο διακριτική ανανέωση έγινε το 2006.