Διαβάστηκε από 67298αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/12/2007
VW Tiguan 1,4 TSI: Αρκετά ικανό και άνετο εκτός δρόμου
Το νέο SUV της VW, το Tiguan, φέρνει τα πάνω - κάτω στην κατηγορία με την τιμή των 26.950 ευρώ και τον πλήρη εξοπλισμό, ενώ σε συνδυασμό με την πολύ καλή συνολική του εικόνα, έχει όλα τα προσόντα να γίνει το πιο… περιζήτητο όχημα ελευθέρου χρόνου.
To Tiguan αποτελεί το πρώτο μεσαίο SUV της γερμανικής φίρμας, το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει πολλά και εδραιωμένα ονόματα της κατηγορίας, όπως είναι -μεταξύ άλλων- το Toyota RAV4 και το Suzuki Grand Vitara, με τα οποία είναι πολύ κοντά σε διαστάσεις. Σχεδιαστικά το Tiguan δε φέρνει κάτι διαφορετικό, καθώς ακολουθεί γνώριμα αισθητικά πρότυπα -από άλλα μοντέλα της VW. Σε δύο τύπους αμαξώματος Ο αγοραστής του Tiguan έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο τύπους αμαξωμάτων, τα οποία διαφέρουν ως προς τη γωνία προσέγγισης με 18 ή 28 μοίρες (αυτοκίνητο δοκιμής). Σχεδιαστικά αλλάζουν στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος και πιο συγκεκριμένα στον προφυλακτήρα. Στο Tiguan με τη μεγαλύτερη γωνία προσέγγισης έχει αφαιρεθεί ένα τμήμα του κάτω αεραγωγού (στον προφυλαχτήρα) μαζί με το σπόιλερ, ενώ έχει προστεθεί μία πλαστική προστατευτική ποδιά με έντονη κλίση. 1.400άρι SUV; Η VW καινοτομεί με το Tiguan στην κατηγορία των μεσαίων οχημάτων ελευθέρου χρόνου, με τη χωρητικότητα του Twincharged κινητήρα των 1,4 λτ., αφού οι ανταγωνιστές του τροφοδοτούνται με μηχανικά σύνολα 2,0 έως 2,4 λτ. Κάτι τέτοιο έχει όφελος στα ασφάλιστρα και στα τέλη κυκλοφορίας, αφού σε σχέση με ένα μοντέλο με 2λιτρο μοτέρ και με ένα 2,4 λτ., τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα κατά 204 και 315 ευρώ αντίστοιχα (για παράδειγμα, με 315 ευρώ σε βενζίνη, το Tiguan μπορεί να διανύσει πάνω από 3.000 χλμ.). Από 26.950 ευρώ με "φουλ" εξοπλισμό Το Tiguan διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Trend, Escape και Sport. H βασική έκδοση Trend προσφέρεται στην τιμή των 26.950 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, όπως ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κ.ά. Η έκδοση Escape (τιμή 28.100 ευρώ) αφορά στο αμάξωμα με τη γωνία προσέγγισης των 28 μοιρών, ενώ πρόσθετα του Trend περιλαμβάνει εμπρός προβολείς ομίχλης, κεντρικό υποβραχιόνιο, ρύθμιση μέσης στο κάθισμα οδηγού, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους. Η τρίτη έκδοση Sport (τιμή 28.650 ευρώ) διαθέτει ακόμη σπορ ανάρτηση, ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/55 R17, χρωμιωμένες επιφάνειες εξωτερικά, σπορ καθίσματα εμπρός και πίσω φιμέ τζάμια. Ακόμη, υπάρχουν και τρεις αντίστοιχες εκδόσεις με τον TDI κινητήρα (ντίζελ) των 2,0 λτ., ισχύος 140 ίππων, με τιμή από 34.400 ευρώ, ενώ γύρω στον ερχόμενο Φεβρουάριο θα λανσαριστεί και με δύο 2λιτρα TSI μηχανικά σύνολα, απόδοσης 170 και 200 ίππων. ΣΥΝ & ΠΛΗΝ (+): Φθηνά τέλη κυκλοφορίας, ποιότητα, σχέση τιμής - αξίας, οδική συμπεριφορά, τετρακίνηση (-): Μικρός χώρος αποσκευών, συντηρητική εικόνα, δύναμη κινητήρα στις υψηλές στροφές