ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/12/2007
TEST
Ταράζει τα νερά
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 67298 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/12/2007
Οδική συμπεριφορά
Μεταξύ των στοιχείων που ξεχωρίζουν στο Tiguan είναι -εκτός άλλων- η οδική του συμπεριφορά και η ασφάλεια που προσφέρει στο δρόμο. Η στιβαρότητα που αποπνέει (κύριο γνώρισμα των αυτοκινήτων της VW) είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που εκτιμάται από τον οδηγό, ο οποίος νιώθει σιγουριά πίσω από το τιμόνι του νέου SUV της γερμανικής φίρμας. Παράλληλα, στις αστικές μετακινήσεις το Tiguan εμφανίζει καλή ευελιξία και είναι εύκολο στους χειρισμούς, αφού το μήκος του είναι αντίστοιχο με ενός μικρομεσαίου σεντάν, ενώ η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την περιμετρική ορατότητα και το αίσθημα της ασφάλειας. Αντίστοιχο είναι το αίσθημα και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτούς δρόμους και σε διαδρομές με στροφές. Στην ευθεία, το Tiguan παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ η πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της VW σε πλαίσιο - αναρτήσεις - τετρακίνηση, γίνεται άμεσα αντιληπτή σε μια ορεινή "σφιχτή" διαδρομή. Σε αυτή την περίπτωση το αμάξωμά του εμφανίζει λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, αφού και με την απενεργοποίηση του ESP (το οποίο διακόπτει άμεσα και ομαλά κάθε τάση παρέκκλισης της επιθυμητής πορείας) η εξελιγμένη τετρακίνηση χαρίζει ουδετερότητα, ακόμη και σε δρόμους που γλιστρούν. Τέλος, όσον αφορά στο τιμόνι, είναι πιο ελαφρύ σε αίσθηση και λιγότερο άμεσο σε σχέση π.χ. με του Golf, κάτι που είναι επιθυμητό εκτός δρόμου, ωστόσο παραμένει καλό σε πληροφόρηση και σαφήνεια για τα δεδομένα της κατηγορίας.
¶νεση
Η ρύθμιση της ανάρτησης, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε πολύ σφιχτή ούτε μαλακή, καταφέρνει να προσφέρει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης προς τους επιβάτες. Οι τελευταίοι δε θα ενοχληθούν όταν το αυτοκίνητο περνάει από λακκούβες ή εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ τα καθίσματα δεν είναι ιδιαίτερα σκληρά και στηρίζουν πολύ καλά το σώμα.
Αρκετά ικανό και άνετο εκτός δρόμου
Πολύ καλά είναι τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του Tiguan, αφού όχι μόνο είναι σε θέση να κινηθεί σε στρωτές χωμάτινες διαδρομές, αλλά μπορεί, για παράδειγμα, να "σκαρφαλώσει" σε σημεία που φαινομενικά φαίνονται δύσκολα. Σε αυτό συμβάλλει η πολύ καλή λειτουργία της τετρακίνησης 4Motion με τον τελευταίας γενιάς συμπλέκτη Haldex, ο οποίος δεν αφήνει τον τροχό που δεν έχει πρόσφυση να γυρίζει άσκοπα, με αποτέλεσμα να "ξεκολλάει" το αυτοκίνητο από ένα μαλακό έδαφος. Επιπλέον, σε σαθρά και γλιστερά εδάφη, το Tiguan είναι σε θέση να κινηθεί και με ασφάλεια, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του.
Off road mode
Το νέο όχημα ελευθέρου χρόνου της VW εφοδιάζεται σε όλες τις εκδόσεις με το σύστημα "off road mode", το οποίο τίθεται σε λειτουργία με το πάτημα ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Το εν λόγω σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα την υποβοήθηση κατάβασης (hill descent), επεμβαίνει στο πεντάλ του γκαζιού για καλύτερο καταμερισμό της ροπής και τροποποιεί αυτομάτως τη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού για τις πιο γλιστερές επιφάνειες. Ακόμη, επεμβαίνει στο ABS για καλύτερο φρενάρισμα σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση και ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης ανάβασης για καλύτερη υποστήριξη στην αναρρίχηση και στην προστασία του συμπλέκτη.
Σύστημα 4κίνησης
Για τη μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς φροντίζει ένας πολύδισκος ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης Haldex, βάρους 44 κιλών. Σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει το 90% της ροπής στον εμπρός άξονα, ενώ σε δύσκολες συνθήκες μπορεί να μεταφερθεί έως το 100% της ροπής στον πίσω άξονα.
Το Tiguan εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, ενώ η τετρακίνηση και το ESP αναλαμβάνουν άμεσα "δράση" σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.

Η πολύ καλή τετρακίνηση και η γωνία προσέγγισης των 28 μοιρών δίνουν τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να προσπελάσει έντονες εδαφικές ανωμαλίες.

 
 VW Tiguan 1,4 TSI
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα