Διαβάστηκε από 3803αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/5/2008
Λανσάρισμα στην Ελλάδα στις 7 Ιουνίου
Η νέα 4η κατά σειρά γενιά του Ibiza απέκτησε πιο έντονη προσωπικότητα και μεγάλωσε αισθητά σε διαστάσεις, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε σε ποιότητα, ασφάλεια και χώρους.
Το νέο Ibiza ξεπέρασε σε μήκος το "όριο" των 4 μέτρων, ενώ σχεδιαστικά αποπνέει δυναμισμό και στιβαρότητα.
Το γεγονός ότι το Ibiza συγκεντρώνει το 45% των πωλήσεων της Seat, μόνο απαρατήρητο δε θα μπορούσε να περάσει κατά την εξέλιξη του νέου μοντέλου. Τα κοινά στοιχεία που το συνδέουν με το προγενέστερο μετρούνται στα δάχτυλα της μιας παλάμης και αφορούν -εκτός από το ίδιο όνομα- και στους τρεις διαθέσιμους κινητήρες, οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους είναι αναβαθμισμένοι. Το νέο προϊόν της Seat, αν και κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, δίνει με την πρώτη ματιά την εντύπωση μάλλον ενός… κόμπακτ μικρομεσαίου, κάτι που έχει να κάνει τόσο με την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων, όσο και με τη συνολική του εικόνα. Με δυναμική και σπορτίφ αισθητική Για τη σχεδίαση του νέου Ibiza υπεύθυνος είναι ο Λουκ Ντόνκερβόλκε, ο οποίος έχει προϋπηρεσία σε κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων ήταν και η Lamborghini. O εν λόγω σχεδιαστής μαζί με την ομάδα του έδωσαν ένα νέο "αέρα" στο Ibiza, χωρίς αυτό να ξεφεύγει από τα αισθητικά πρότυπα των υπολοίπων μοντέλων της ισπανικής φίρμας. Η μπροστινή του όψη είναι αρκετά… θυμωμένη, μοιάζοντας με ένα "μαινόμενο ταύρο", εικόνα την οποία τονίζουν τα φωτιστικά σώματα με το επιθετικό βλέμμα, ο μεγάλος κεντρικός αεραγωγός και οι νευρώσεις του καπό και του προφυλακτήρα. Αντιθέτως, η μάσκα έχει ένα πιο συντηρητικό στιλ, προσδίδοντας μία νότα πολυτέλειας. Ιδιαίτερο αισθητικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το νέο Ibiza και από το πλάι, με τα δύο έντονα νεύρα και το δυναμικό προφίλ, θυμίζοντας το Leon, ενώ πίσω είναι πιο λιτό, αλλά σύγχρονο. Εξέλιξη σε 23 μήνες Με τη χρήση των "εικονικών" αυτοκινήτων στη σχεδίαση του νέου Ibiza μειώθηκε κατά πολύ ο χρόνος εξέλιξής του, αφού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χρειάστηκαν 14 μήνες λιγότεροι. Έτσι, με τη χρήση των εικονικών εργαλείων λύθηκε το 65% των προβλημάτων κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, πριν ακόμα δημιουργηθεί το πρώτο πρωτότυπο μοντέλο. Πρόσθετα, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ποιότητα παραγωγής και κατασκευής (στο εργοστάσιο Martorell), ενώ παράλληλα μειώθηκε ο χρόνος παραγωγής του κατά 6 ώρες. Με αναβαθμισμένη τεχνολογία Πιο εξελιγμένο και σε τεχνολογία είναι το νέο μικρό ισπανικό αυτοκίνητο, αφού θα είναι διαθέσιμο με συστήματα όπως οι περιστρεφόμενοι προβολείς Bi-Xenon και τα εμπρός φώτα ομίχλης, τα οποία φωτίζουν προς την κατεύθυνση που στρίβει ο οδηγός. Ακόμα, θα διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος, ενσωματωμένο Bluetooth στο ηχοσύστημα, υποδοχή USB, iPod κ.ά. Αναμένεται το Cupra με 190 ίππους Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η επόμενη έκδοση αφορά στο 3θυρο μοντέλο, το οποίο θα έχει ακόμα πιο δυναμικό στιλ και θα λανσαριστεί στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο. Για τον αντικαταστάτη του Cordoba δεν υπάρχουν ακόμα σχέδια, ωστόσο θα υπάρξει στέισον βάγκον αμάξωμα. Επιπλέον, μέσα στο 2008, η γκάμα του νέου Ibiza θα εμπλουτιστεί με την κορυφαία έκδοση Cupra, η οποία θα κινείται από TSI μηχανικό σύνολο, ισχύος 190 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με το νέο 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα υπάρξει και έκδοση με απόδοση 150 ίππων. Μάθαμε ότι: Μέσα στο έτος αναμένεται έκδοση του Altea Freetrack με τον κινητήρα 1,4 TSI 125 ίππων, τον Ιούλιο του 2009 θα παρουσιαστεί νέο μεσαίο σεντάν Seat και ότι επίσης του χρόνου θα κάνει την εμφάνισή του μοντέλο αντίστοιχο του VW Tiguan.
Το υπάρχον Ibiza Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μικρού Seat, την οποία είχε σχεδιάσει ο Βάλτερ Ντα Σίλβα, παρουσιάστηκε το 2002, ενώ το 2006 υπέστη ένας περιορισμένης έκτασης facelift. Οι κινητήρες που διατίθενται στην Ελλάδα είναι αυτοί των 1,2 λτ, με 60 και 70 ίππους, των 1,4 λτ. με 85 και 101 ίππους και των 1,8 λτ. (turbo) με 150 και 180 ίππους. Η σπορτίφ εικόνα, οι άνετοι χώροι, η καλή ποιότητα, η στιβαρότητα και οι επιδόσεις, ειδικά των turbo κινητήρων, είναι μεταξύ των θετικών του στοιχείων.