Διαβάστηκε από 2316αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/7/2008
Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις του μέλλοντος, η Ford σκοπεύει να επενδύσει περαιτέρω στο Mondeo,
με μία νέα 4θυρη κουπέ έκδοση του μεσαίου μοντέλου, συνδυάζοντας με τον τρόπο αυτό δύο διαφορετικούς κόσμους.
Στην Ευρώπη τα κλασικά 4θυρα σεντάν σταδιακά παρακμάζουν εμπορικά, παραχωρώντας αργά αλλά σταθερά το δικό τους μερίδιο αγοράς σε στέισον και πολυχρηστικά μοντέλα (αλλά και σε Crossover και SUV). Οι λόγοι που κρύβονται πίσω από αυτό σίγουρα αφορούν στον παράγοντα πρακτικότητα, αφού wagons και MPVs παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευελιξία στους χώρους και καλύτερες μεταφορικές δυνατότητες.
Συναίσθημα στη σχεδίαση
Αφήνοντας, λοιπόν, το ρόλο της πρακτικότητας σε αυτοκίνητα άλλων κατηγοριών, τα 4θυρα σεντάν οφείλουν να εξελιχθούν, προκειμένου να συνεχίσουν να είναι ελκυστικά. Όπως φαίνεται, ο καλύτερος τρόπος για να συμβεί αυτό δεν είναι άλλος από το να αποκτήσουν περισσότερο συναίσθημα στη σχεδίαση, στοιχείο το οποίο επιτυγχάνεται μέσω ενός κουπέ αμαξώματος. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρώτος "διδάξας" δεν είναι άλλος από τη Mercedes CLS, που αν και τιμολογιακά απευθύνεται σε πολύ ειδικό κοινό, δεν παύει να είναι το μοντέλο που έδειξε το δρόμο σε ανταγωνιστές της και μη. Σε υπερπολυτελές επίπεδο, το παράδειγμα της CLS ακολουθούν η Porsche Panamera και η Aston Martin Rapide.
Mιλώντας προσιτά...
Το σημαντικότερο, βέβαια, είναι πως τα επόμενα χρόνια δε θα χρειάζεται να ξοδέψει κανείς 100.000 ευρώ για ν' αποκτήσει ένα 4θυρο κουπέ, αφού οι τάσεις δείχνουν πως όλο και περισσότερες εταιρείες με μεσαία 4θυρα θα ακολουθήσουν αυτήν την τάση. Την αρχή σε προσιτό επίπεδο έκαναν η Opel με το νέο Insignia (διάδοχος του Vectra), και φυσικά η Volkswagen με το Passat CC. Τώρα και η Ford φαίνεται διατεθειμένη να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας, χαρίζοντας στο Mondeo μία νέα ξεχωριστή ταυτότητα, με έντονο κουπέ ύφος, που παραπέμπει σε ένα πολύ ένδοξο παρελθόν (οι συνειρμοί με το θρυλικό Capri είναι αναπόφευκτοι), αλλά και σε ένα πολύ αισιόδοξο μέλλον.
Ξεχωριστή προσωπικότητα
Όταν η Ford έδειξε το 2007 για πρώτη φορά το πρωτότυπο Iosis, όλοι κατάλαβαν ότι το Mondeo θα άφηνε πίσω του το συντηρητικό σχεδιαστικά παρελθόν του. Έτσι και έγινε, αφού η νέα γενιά του μοντέλου ξεχωρίζει μεταξύ άλλων και για την εμφάνισή της. Τώρα το Mondeo δείχνει πλήρως προσαρμοσμένο στα νέα σχεδιαστικά πρότυπα και σίγουρα έχει όλες τις προδιαγραφές να ακολουθήσει τις κουπέ τάσεις του μέλλοντος. Εν τω μεταξύ, το συναίσθημα στη σχεδίαση, για το οποίο μιλήσαμε πιο πάνω, είναι αυτό ακριβώς που χαρακτηρίζει και το νέο κουπέ Mondeo, το οποίο ακροβατεί με επιτυχία μεταξύ του "αθλητικού" και του premium ύφους. Συνολικά, το μεσαίο Ford δείχνει αρκετά μυώδες, με το ενδιαφέρον να συγκεντρώνεται αρχικά στα έντονα τονισμένα φτερά και φυσικά στο κουπέ τελείωμα του πίσω άκρου της οροφής. Ιδιαίτερα ελκυστικό είναι και το μπροστινό άκρο του Mondeo κουπέ, το οποίο περιγράφεται κατά κύριο λόγο από την τραπεζοειδούς σχήματος μάσκα, τα φωτιστικά σώματα με τις έντονες ακμές και το διακριτικά "σμιλεμένο" προφυλακτήρα.
Κινητήρες με οικολογικό προφίλ
Φυσικά ένα μοντέλο της επόμενης δεκαετίας δεν μπορεί παρά να βασίζεται σε κινητήρες με οικολογικό προφίλ, προκείμενου να μη μείνει στο περιθώριο. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα γενιά "πράσινων" κινητήρων Ecoboost (με ένα τούρμπο και εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού), που ετοιμάζει η Ford, ταιριάζουν "γάντι" στο Mondeo κουπέ. Στην κορυφή της οικογένειας κινητήρων Ecoboost θα βρίσκεται ένα V6 σύνολο 3,5 λίτρων, με ισχύ 340 ίππων, που αναμένεται να συνοδεύσει τις μεγαλύτερες εκδόσεις του Mondeo κουπέ. Παρ' όλα αυτά, δε θα αργήσει η ώρα, που κάτω από το καπό του νέου μοντέλου της Ford θα τοποθετηθούν μικρότερης -από τον 3,5 λίτρων- χωρητικότητας κινητήρες, οι οποίοι αφορούν στις περισσότερο προσιτές εκδόσεις του.
Θα "τρέξει" παράλληλα με το σεντάν και το 5θυρο;
Eφ' όσον οι πληροφορίες του Auto Τρίτη, που θέλουν το νέο Mondeo κουπέ να παρουσιάζεται το 2010 ή 2011, επαληθευτούν, δεν αποκλείεται να δούμε για μερικά χρόνια το κουπέ Mondeo να βρίσκεται στην αγορά παράλληλα με τις σεντάν και 5θυρες εκδόσεις, με προοπτική κάποια στιγμή η κουπέ να είναι η μοναδική έκδοση αμαξώματος του μεσαίου μοντέλου στην αγορά, εκτός από τη στέισον βάγκον.
Θα είναι και 4θέσιο;
Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, για κάθε εταιρεία που θέλει να φτιάξει ένα σοβαρό κουπέ, είναι η διαμόρφωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Το μειονέκτημα των κουπέ είναι ο περιορισμένος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, εξαιτίας της έντονης κλίσης που έχει στο σημείο εκείνο η οροφή. Επίσης, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρες οι προθέσεις της Ford, για το αν το πίσω κάθισμα θα φιλοξενεί 2 ή 3 επιβάτες. Πάντως, η 4θέσια διάταξη της καμπίνας του Passat CC δείχνει πως ταιριάζει απόλυτα στο ύφος του μοντέλου, συνεπώς η Ford δεν έχει κανένα λόγο να μην πράξει αναλόγως.
Τα 4θυρα κουπέ παραγωγής που μας δείχνουν το μέλλον
Α. Mercedes CLS
Β. Volkswagen Passat CC
Γ. Opel Insignia
Ford Capri - Το ιστορικό...
Το Mondeo κουπέ θα είναι το πρώτο κουπέ (έστω και όχι καθαρόαιμο) μετά από πολλές δεκαετίες για τη Ford, μετά το θρυλικό πισωκίνητο Capri της φωτογραφίας. Το ιστορικό μοντέλο ίσως δανείσει απλά το όνομά του στη νέα έκδοση αμαξώματος του Mondeo.