ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/11/2008
TEST
SophistiQation!
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 46108 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/11/2008
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χωρίς να περιορίζεται η άνεση
Στην άσφαλτο
Το Audi Q5 διακρίνεται για την ασφαλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει, συνδυάζοντας τις αρετές της τετρακίνησης Quattro, με μια σειρά από διάφορες παραμέτρους: αρχικά, η ανάρτηση του αυτοκινήτου ενσωματώνει πολλά τμήματα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ σε συνδυασμό και με τη διάταξη κινητήρα-κιβωτίου-μετάδοσης, φροντίζει για το σωστότερο καταμερισμό του βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Στη συνέχεια, η παρουσία του συστήματος Drive Select δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παρεμβληθεί στον τρόπο που το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στην άσφαλτο. Επεμβαίνοντας λοιπόν σε κιβώτιο, σύστημα διεύθυνσης και γκάζι, το Drive Select ελέγχει την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, το ηλεκτρονικό γκάζι και τη λειτουργία του κιβωτίου S Tronic. Στην επιλογή Comfort, τα πάντα λειτουργούν για πιο άνετους και ήπιους ρυθμούς, ενώ στην επιλογή Dynamic, το σύστημα προσαρμόζει το αυτοκίνητο για πιο σπορ καταστάσεις. Υπάρχει και η αυτόματη επιλογή, αλλά και η επιλογή Individual, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το δικό του setup ξεχωριστά για το κιβώτιο, το γκάζι και το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση (Servotronic) είναι σχετικά ελαφρύ, παρ' ότι στην επιλογή Dynamic αποκτά μια λίγο πιο βαριά αίσθηση. Στο δρόμο τώρα, το Q5 προσεγγίζει τα επίπεδα πρόσφυσης αυτοκινήτων με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, χωρίς να αποφεύγονται βέβαια κάποιες μικρές κλίσεις από το αμάξωμα, ενώ η ανάρτηση δεν είναι τόσο σφιχτή, ώστε να κουράζει κατά το πέρασμα των ανωμαλιών. Μόνο στην επιλογή Dynamic, η απόσβεση των αμορτισέρ περιορίζεται, με αποτέλεσμα αρκετοί κραδασμοί από τις ανωμαλίες να μεταφέρονται στο εσωτερικό. Ειδική μνεία οφείλουμε να κάνουμε τέλος στα φρένα, τα οποία σταματούν το Q5 από τα 100 χλμ./ώρα σε απόσταση-ρεκόρ 37,7 μέτρων.
Εκτός δρόμου
Παρ' ότι το γενικότερο μηχανικό και τεχνικό υπόβαθρο του Q5 δεν προϊδεάζει για εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι γεγονός ότι σε διαδρομές πατημένου χώματος το μεσαίο SUV της Audi δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα. Και αυτό συμβαίνει λόγω της άμεσης λειτουργίας της τετρακίνησης, της μεγάλης διαδρομής της ανάρτησης, αλλά και της παρουσίας του συστήματος υποβοήθησης κατάβασης (hill descent control). Επιπλέον, οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής του μοντέλου, όπως και η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, επιτρέπουν την προσέγγιση τμημάτων με κλίση, όμως τα ασφάλτινα ελαστικά με ζάντες 20 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (στάνταρ 17άρες) δεν ταιριάζουν σε εκτός δρόμου περιπέτειες.
Σε δρόμο με στροφές, η υποστροφή εμφανίζεται μόνο σε καταστάσεις πολύ κοντά στο όριο, εκεί όπου το μερικώς απενεργοποιούμενο ESP και η τετρακίνηση θα επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην τάξη.

Εκτός δρόμου, το Audi Q5 της δοκιμής μας αδικείται από τα ελαστικά χαμηλού προφίλ με ζάντες 20 ιντσών, που δεν αφήνουν περιθώρια για περαιτέρω αναζητήσεις.

 
 Audi Q5 2,0 TFSI S Tronic
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Σύστημα τετρακίνησης
Παθητική ασφάλεια