Ford Focus 1,6 (2003) VS Ford Focus II 1,6 Ti-VCT (2008)
Διαβάστηκε από 33741αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/12/2008
Το Focus πρώτης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 1998, έθεσε νέα στάνταρ σχεδίασης και ανέβασε τον πήχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.
Το Focus II, βασιζόμενο πάνω στις γνωστές αξίες του Ι, συνεχίζει την πορεία του από το 2005. Η Ford ορίζει και για τα δύο μοντέλα τα προγραμματισμένα Service να γίνονται ανά 20.000 χλμ..
Το Focus II απαιτεί 28,23 ευρώ λιγότερα έξοδα συντήρησης στα 5 χρόνια, εφ' όσον όμως δεν αλλαχτεί ο καταλύτης. Σε αντίθετη περίπτωση, μια αλλαγή του καταλύτη αυξάνει το ποσόν στα 524,2 ευρώ, ενώ το όφελος για το καινούργιο παίρνει ακόμα μεγαλύτερη έκταση, αν συνυπολογίσουμε αρχικά το κόστος από την κατανάλωση (επιπλέον 135,75 ευρώ) και τα λοιπά έξοδα (οδική βοήθεια, ελαστικά, ΚΤΕΟ κ.λπ), φτάνοντας έτσι στα 1.700 ευρώ συνολικά. Όπως και στις άλλες περιπτώσεις, κάποιο πιθανό πρόβλημα, που δεν καλύπτεται από εγγύηση στο Focus 1, ανεβάζει κατά πολύ το κόστος που επιβαρύνει τον κάτοχο.
Ford Focus I 1,6 (2003) Kόστος χρήσης στην επόμενη 5ετία
Εργασία
Ανταλλακτικά
Συνολικό κόστος
Service 80.000χλμ.
49,19
71,09
120,28
Service 100.000 χλμ.
49,19
71,09
120,28
Service 120.000 χλμ.
69,68
127,37
197,05
Service 140.000 χλμ.
49,19
71,09
120,28
Συνολικό κόστος Service με Φ.Π.Α
557,89
Αντικατάσταση καταλύτη (120.000 χλμ. περίπου)
496
Μέση καταν. (λτ./100 χλμ)
6,8
Καταν. στα 75.000 χλμ. (λτ.)*
5.100
Κόστος κατανάλωσης στα 75.000 χλμ. (ευρώ)
4.615,50
Οδική βοήθεια στα επόμενα 5 χρόνια (ευρώ)*
500
Κόστος ελαστικών από τα 5 έως τα 10 έτη (2 φορές)
900
Κόστος K.T.E.O από τα 5 έως τα 10 έτη (3 φορές)
120
Κάρτα καυσαερίων (ετήσια) για 5 έτη
50
Συνολικό κόστος χρήσης
7.239,4
Κόστος σε πιθανές βλάβες
Eξάρτημα
Εργασία
Ανταλλακτικά
Συνολικό κόστος
Σετ αμορτισέρ
102,48
473,66
576,14
Δίσκος - Πλατό
131,17
198,73
329,9
Καταλύτης
28,7
467,28
495,98
Κιβώτιο ταχυτήτων
122,97
3360,9
3483,8
Εγκέφαλος (ECU)
24,59
1012,2
1036,7
* Το 2003 η Ford κάλυπτε το Focus με οδική βοήθεια 2 ετών.
Το 2008 το Focus καλύπτεται με 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Ford Focus II 1,6 Ti_VCT (2008) Kόστος χρήσης στην επόμενη 5ετία
Εργασία
Ανταλλακτικά
Συνολικό κόστος
Service 20.000χλμ.
36,89
70,52
107,41
Service 40.000 χλμ.
57,39
70,52
127,91
Service 60.000 χλμ.
49,19
109,05
158,24
Service 80.000 χλμ.*
65,58
70,52
136,10
*Η Ford δίνει διαστήματα service κάθε 20.000 χλμ. ή ένα χρόνο, όποιο έρθει πρώτο.
Συνολικό κόστος Service με Φ.Π.Α
529,66
Μέση καταν. (λτ./100 χλμ)*
6,6
Καταν. στα 75.000 χλμ. (λτ.)
4.950
Κόστος κατανάλωσης στα 75.000 χλμ. (ευρώ)
4.479,75
Οδική βοήθεια στα επόμενα 5 χρόνια (ευρώ)
-
Κόστος ελαστικών στα επόμενα 5έτη (1 φορά)
450
Κόστος K.T.E.O στα 5 έτη (1 φορά)
40
Κάρτα καυσαερίων (ετήσια) για 4 έτη
40
Συνολικό κόστος χρήσης
5.539,4
Συνολική διαφορά υπέρ
του νέου σε ορίζοντα 5ετίας
1.700
Με δύο λόγια Focus Mk1 VS Focus Mk2
Το Focus II αρχικά διαθέτει έναν νέο πιο οικονομικό και πιο αποδοτικό κινητήρα 1,6 λίτρων σε σχέση με το Focus I, προσδίδοντας έτσι και καλύτερες επιδόσεις. Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι σημαντικά καλύτεροι, ενώ τόσο η ποιότητα κατασκευής, όσο και το φινίρισμα εμφανίζουν άλματα βελτίωσης. Από κει και πέρα, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το νέο Focus παρουσιάζει πιο ραφιναρισμένη αλλά εξίσου σπορτίφ αίσθηση σε σχέση με τον προκάτοχό του, υπερτερώντας στο φρενάρισμα, ενώ, τέλος, τα 5 αστέρια από το EuroNCAP το καθιστούν και περισσότερο ασφαλές.
Τουλάχιστον 1.700 ευρώ θα επιβαρύνει πρόσθετα ένα Focus του 2003 τον κάτοχό του, αν επιλέξει να το κρατήσει για άλλα 5 έτη, αντί του να αγοράσει τώρα ένα νέο Focus II.
Εγγύηση: Focus του 2003: Μέχρι τέλος του 2008
Εγγύηση: Focus του 2008: Μέχρι το 2014
Ford Focus II (2008)
Ford Focus I (2003)
Εξοπλισμός.
Το Focus του 2003 (είχε δεχθεί ανανέωση η σειρά Focus το 2002) κόστιζε 16.049 ευρώ, με εξοπλισμό που περιελάμβανε ζεύγη μετωπικών και πλευρικών αερόσακων, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες και αιρ κοντίσιον. 5 χρόνια αργότερα, το Focus II 1,6 Ti-VCT στη βασική τρίθυρη έκδοση κοστίζει 16.235 ευρώ (τιμή με έκπτωση που ισχύει ίση με 2.000 ευρώ) και με τον εξοπλισμό να υπερτερεί σε σχέση με το παρελθόν, προσφέροντας επιπλέον ABS, ESP, αερόσακους κεφαλής, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου και ηλιοροφή. Και να σκεφτεί κανείς, ότι το 2003 οι ζάντες και το ABS ανέβαζαν την τιμή του Focus στα 1.200 ευρώ επιπλέον (17.249 ευρώ).