Διαβάστηκε από 4815αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/1/2009
Η οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα σημεία που ξεχωρίζει το νέο
Mazda3, όπως και η σπορτίφ οδηγική αίσθηση που προσφέρει.
Την ανοδική πορεία της Mazda τα τελευταία έτη έρχεται να ενισχύσει με τη σειρά του το νέο μικρομεσαίο "3", το οποίο εμφανίζεται ακόμα πιο δυναμικό αισθητικά και οδηγικά, με βελτιωμένη ποιότητα και αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη.
Με το καινούργιο Mazda3 η ιαπωνική φίρμα επανατοποθετείται στα μικρομεσαία αυτοκίνητα, τα οποία συγκεντρώνουν τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και ολοκληρώνει την ανανέωση της γκάμας της στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, μετά την παρουσίαση των νέων Mazda6 και Mazda2 το 2007. Το νεότερο προϊόν της, αν και δανείζεται πολλά στοιχεία από το υπάρχον, είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, ενώ ενισχύεται περαιτέρω το δυναμικό του ύφος, όπως διαπιστώσαμε για πρώτη φορά από κοντά στην πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στην 33η Έκθεση αυτοκινήτου της Μπολόνια και τώρα οδηγώντας το στους δρόμους της Μαγιόρκα.
Ελκυστικό, μυώδες και πάνω απ' όλα σπορτίφ
Το αμάξωμα του νέου 5θυρου Mazda3 είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και ακολουθεί τη φιλοσοφία του πρώτης γενιάς μοντέλου, αλλά με περισσότερο έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το εμπρόσθιο τμήμα με τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, τον πιο ογκώδη προφυλακτήρα με τον ευμεγέθη αεραγωγό και τα τονισμένα νεύρα στο καπό και στα φτερά προσδίδουν επιθετικότητα και αθλητικό στιλ. Αντίστοιχα ενδιαφέρουσα εμφάνιση έχει από το πλάι με το σφηνοειδές σχήμα και πίσω, όπου ξεχωρίζουν η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, ο προτεταμένος προφυλακτήρας και τα μακρόστενα φανάρια.
Στη Γενεύη το σεντάν και το MPS
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ευρωπαϊκό 4θυρο Mazda3 (έχει παρουσιαστεί μόνο το μοντέλο για την αγορά της Β. Αμερικής) θα κάνει την εμφάνισή του στην προσεχή Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου. Επιπλέον, μαζί με το σεντάν θα κάνει το ντεμπούτο της και η κορυφαία έκδοση MPS, η οποία θα τροφοδοτείται πιθανότατα με τον 4κύλινδρο turbo κινητήρα των 2,3 λτ., απόδοσης 260 ίππων.
Η σχεδίαση του αμαξώματος του νέου χάτσμπακ μικρομεσαίου Mazda είναι έντονα δυναμική και σπορτίφ, ενώ από πλευράς διαστάσεων το μήκος έχει αυξηθεί κατά 45 χλστ.
H σεντάν έκδοση του Mazda3 είχε παρουσιαστεί πέρσι στην Έκθεση του Los Angeles, ωστόσο το ευρωπαϊκό μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του στην προσεχή Έκθεση της Γενεύης.
To Mazda3 πρώτης γενιάς
Το 2003 παρουσιάστηκε το πρώτο Mazda3, το οποίο αντικατέστησε το πιο συντηρητικό 323 και ακολούθησε τη νέα φιλοσοφία Zoom-Zoom της ιαπωνικής εταιρείας. Το προγενέστερο μοντέλο ξεχώρισε κυρίως για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά σε σχεδίαση και οδική συμπεριφορά, ειδικά στην κορυφαία έκδοση 3 MPS με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2,3 λτ., ισχύος 260 ίππων. Επιπλέον, το εν λόγω μικρομεσαίο Mazda ανανεώθηκε, αισθητικά κυρίως, το 2006, ενώ μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο και έχει κερδίσει παγκοσμίως 90 βραβεία.
Όπως το νέο Mazda3, έτσι και το προγενέστερο διακρινόταν για τη δυναμική του εικόνα και τα σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά.