Διαβάστηκε από 11823αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/5/2009
¶νετο, ασφαλές και ιδιαίτερα φιλικό είναι το Peugeot 3008 στο δρόμο.
Πολυχρηστικό στο χαρακτήρα, χάτσμπακ ενός όγκου στο αμάξωμα και περίπου SUV στην εμφάνιση, το νέο Peugeot 3008 περιγράφει ιδανικά την ανερχόμενη κατηγορία των crossover οχημάτων.
Αν βλέποντας στις φωτογραφίες το νέο Peugeot 3008 δεν μπορείτε εύκολα να αντιληφθείτε αμέσως σε ποια κατηγορία της αγοράς ανήκει, δεν έχετε άδικο. To νέο προϊόν της Peugeot αποτελεί ένα πρώτο δείγμα μίας νέας γενιάς μοντέλων, των επονομαζόμενων και "crossover", που "ακροβατούν" μεταξύ παραπάνω από μίας κατηγορίας, στοχεύοντας στο να ικανοποιήσουν όσο περισσότερες ανάγκες των πελατών τους γίνεται. ¶λλωστε, αυτό επιβάλλουν και οι αρχές του σύγχρονου μάρκετινγκ, οι οποίες είναι αρκετά "αυστηρές", ειδικά όταν αναφέρονται στους απαιτητικό ευρωπαϊκό οικογενειακό κοινό. Κλασικό crossover, λοιπόν, το Peugeot 3008 επιχειρεί να "παντρεύει" τις λύσεις που προσφέρουν οι κατηγορίες MPV και των παραδοσιακών μικρομεσαίων χάτσμπακ, στοχεύοντας όμως παράλληλα στο να "κλέψει" αγοραστές λόγω εμφάνισης κυρίως και από κάποια SUV, που έχουν περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα.
Φρέσκο και διακριτικά περιπετειώδες
Τα "μεικτά", λοιπόν, γονίδια του 3008 οδήγησαν σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια τους σχεδιαστές της Peugeot στο να δημιουργήσουν ένα πραγματικά σύγχρονο αλλά και αρκούντως ελκυστικό αυτοκίνητο. H ταυτότητα των αυτοκινήτων της γαλλικής φίρμας είναι έκδηλη, ιδιαίτερα στο εμπρός άκρο του 3008, χάρη κυρίως στην τραπεζοειδή κυψελωτή μάσκα. Κατά τα άλλα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στα τοξοειδή και με έντονες ακμές φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία προσθέτουν τον απαιτούμενο δυναμισμό στο ενός όγκου αμάξωμα του γαλλικού αυτοκινήτου. Διακριτική δόση "περιπέτειας" προσθέτουν τα πλαστικά προστατευτικά, που διακρίνονται στη βάση του εμπρός αλλά και του πίσω προφυλακτήρα.
Έμφαση στην ασφάλεια και στο χαμηλό βάρος
Σύμφωνα με την Peugeot, κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 3008 οι άνθρωποί της είχαν κατά νου αρχικά τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι, χρησιμοποιήθηκαν πολλά μέρη από αλουμίνιο, τμήματα από ειδικό συνθετικό υλικό, αλλά και από νέου τύπου ατσάλι με τρεις διαβαθμίσεις σκληρότητας. Επιπλέον, σε αυτό συνεισφέρει και η νέα τεχνολογία συγκόλλησης των πλαισίων των θυρών, αλλά και συγκεκριμένων τμημάτων της πίσω δομής του αμαξώματος με ειδικό laser, που μειώνει το συνολικό βάρος κατά 5 κιλά. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε την τοποθέτηση στο εμπρός άκρο του 3008 δύο κωνικών αποσβεστήρων ενέργειας με την ονομασία "Boge" (το όνομα προέρχεται από τον εφευρέτη). Σε περίπτωση σύγκρουσης, αυτοί οδηγούν σε ελεγχόμενη παραμόρφωση, με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες για κινητήρα και καμπίνα. Τέλος, ο εξοπλισμός του 3008 περιλαμβάνει και το απαραίτητο πλέον σετ 6 αερόσακων (εμπρός, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας).
Αν, πάντως, αναρωτιέστε μήπως κάποια στιγμή δούμε και τετρακίνητη εκδοχή του
γαλλικού crossover, σας λέμε ότι αυτό θα γίνει το 2011, οπότε και το 3008 θα γίνει υβριδικό-οικολογικό. Ένα diesel μοτέρ θα κινεί τους εμπρός τροχούς και ένας ηλεκτροκινητήρας τους πίσω.