Διαβάστηκε από 12767αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Συνεχίζεται η επικίνδυνη νοοτροπία των μη ελέγχων και της... ξεπέτας!
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τα δημόσια ΚΤΕΟ μας αποδεικνύουν -μέσω της δικής μας έρευνας- ότι πραγματοποιούν ελλειπείς εως ανύπαρκτους ελέγχους. Στα όσα ακολουθούν αποδεικνύεται περίτρανα, πώς το κράτος παίζει με τη δημόσια ασφάλεια και το περιβάλλον, μέσω των φορέων που έχει δημιουργήσει για την πιστοποίηση της καλής λειτουργίας των οχημάτων.
Τι πρέπει να ελέγχεται στα ΚΤΕΟ;
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει -σύμφωνα με το νόμο 44800/123 του 1985 και τις τροποποιήσεις του 2003 και 2004- να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Αυτό συνεπάγεται ότι περιλαμβάνονται οι εξής τομείς:
• Αναγνώριση ταυτότητας οχήματος •Επισκευές και αντικαταστάσεις •Σύστημα πέδησης •Σύστημα διεύθυνσης •Πλαίσιο-Υπερκατασκευή-Αμάξωμα •Θάλαμος - Εξαρτήματα •¶ξονες - Τροχοί - Ελαστικά - Ανάρτηση •Φώτα - Αντανακλαστήρες •Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός •Εξοπλισμός - Σήμανση οχημάτων •Ορατότητα •Κινητήρας - Σύστημα μετάδοσης κίνησης •Τροφοδοσία - Εξάτμιση •Ρύπανση περιβάλλοντος •Οχήματα μεταφοράς επιβατών δημόσιας χρήσης
Ανεπιτυχώς πέρασε το αυτοκίνητο που επιλέξαμε από τον έλεγχο του ιδιωτικού ΚΤΕΟ. Μεταξύ άλλων δευτερευόντων βλαβών διαπιστώθηκε ρήξη στο σκελετό του ελαστικού, λόγος για τον οποίο και κόπηκε.
Όπως μπορείτε να παρατηρήσετε και στο δελτίο ελέγχου της auteco, το αυτοκίνητο που μετέπειτα πέρασε επιτυχώς από το δημόσιο ΚΤΕΟ έφερε μια σειρά από παραλήψεις και βλάβες, με τη μια από αυτές στο ελαστικό να είναι αρκετά σοβαρή.
Ο κανόνας ότι η δημόσια ασφάλεια είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την κατάσταση των οχημάτων που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδήγησε στην ίδρυση των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), μέσω της Υπουργικής Απόφασης 44800 /123 το 1985 και των τροποποιήσεών της που ακολούθησαν όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, από τότε έως το Νοέμβριο του 2001, που με το Νόμο 2963 "άνοιξε" η αγορά και για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, δημιουργήθηκαν κάποιες ελπίδες ότι κάτι θα άλλαζε όσον αφορά στην ποιότητα των ελέγχων. Όμως, αντί η αντίστοιχη δημόσια υπηρεσία να αναβαθμιστεί, τα πράγματα δείχνουν να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Φέτος η έρευνα μας αποδεικνύει για άλλη μια φορά, ότι τα δημόσια ΚΤΕΟ όχι μόνο υπολειτουργούν, αλλά είναι κυριολεκτικά επικίνδυνα για την ασφάλειά μας, αφού καταφέραμε και περάσαμε επιτυχώς από τεχνικό έλεγχο ένα αυτοκίνητο, που μια μέρα πριν είχε κοπεί από έλεγχο σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ.
Η έρευνά μας
Το φετινό μας "πειραματόζωο" ήταν ένα Opel Astra, μοντέλο του 2001. Το πρώτο ραντεβού μας αφορούσε στον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, χωρίς ένα έχει γίνει η παραμικρή εσκεμμένη βλάβη από την πλευρά μας. Μετά από εξονυχιστικό έλεγχο σε όλα τα σημεία του αυτοκινήτου, ο τεχνικός μας ανακοίνωσε ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει επιτυχώς και αυτό γιατί το μπροστινό δεξί λάστιχο έφερε εξόγκωμα (εκτός των άλλων ελλείψεων), γεγονός που μεταφραζόταν ότι ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να σκάσει λόγω της υψηλής θερμοκρασίας που επικρατεί, ειδικά την περίοδο που διανύουμε. Πιο αναλυτικά, τα προβλήματα που εντοπίστηκαν στο αυτοκίνητο ήταν τα εξής:
Δευτερεύουσες βλάβες; • Πυροσβεστήρας που έχει λήξει
• Ακατάλληλο φαρμακείο
• Φώτα διασταύρωσης με χαμηλή φωτεινή ένταση
• Μειωμένη απόδοση των πίσω φρένων - ταμπούρων
• Μειωμένη απόδοση πίσω αμορτισέρ
Κύριες βλάβες • Ρήξη σκελετού εμπρός ελαστικού (εξόγκωμα στο εξωτερικό
προφίλ)
Με όλα τα παραπάνω, ήταν φυσικό αλλά και αυτονόητο το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας να κοπεί, έως ότου ο επανέλεγχος δείξει ότι οι συγκεκριμένες βλάβες έχουν επιδιορθωθεί. Όμως το δημόσιο έχει δώσει τη "λύση" γι αυτούς που διαθέτουν αυτοκίνητα-παγίδες.