Διαβάστηκε από 42492αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/5/2010
Αποθέωση του τούρμπο
Ο 1,4 turbo κινητήρας του ομίλου Fiat αποδίδει ονομαστικούς 155 ίππους και έχει το πλεονέκτημα της προσαρμογής της λειτουργίας του μέσω του Alfa D.N.A.
Και τα δύο μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενα με σχεδόν παραπλήσια ονομαστική απόδοση, αλλά και με τις ομοιότητές τους να σταματούν κάπου εδώ. Ο 16βάλβιδος κινητήρας με τους 160 δυναμομετρημένους ίππους και τα 272 Nm ροπής του DS3 είναι 1,6, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου (απαιτεί βενζίνη 98 οκτανίων) και μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, ενώ η MiTo με το 16βάλβιδο 1,4 των 155 ονομαστικών ίππων και των 230 Nm ροπής (γνωστός από το Abarth Grande Punto) δείχνει πιστή στις πιο… παραδοσιακές τεχνολογίες.
O 1,6 ΤΗP των 160 πραγματικών ίππων και εμφανίζει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία.
To DS3 έχει ένα εντυπωσιακό προβάδισμα στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ., 0-400 μ σε 15,4 δλ. και 0-1.000 μ. σε 28,6 δλ., έναντι 8,8, 16,5 και 30,5 δλ. αντίστοιχα για τη MiTo), επωφελούμενο του μικρότερου βάρους και των πιο μακριών σχέσεων του κιβωτίου, που επιτρέπουν τη μέτρηση "0-100" με μία μόνο αλλαγή. Η MiTo, από την άλλη, έχει ένα μικρό προβάδισμα στις ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 5,9 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 6η σε 10,3 δλ., έναντι 6,1 και 10,8 δλ. του DS3) και στην κατανάλωση, ωστόσο στην πράξη ο κινητήρας της είναι πιο τραχύς και θορυβώδης. Επικουρούμενος και από τον επιπλέον κυβισμό του, ο κινητήρας του DS3 είναι πιο γραμμικός και ελαστικός στις χαμηλές στροφές, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς το πλεονέκτημα της Alfa με το DNA, που μπορεί να επιλέξει πόσο επιθετικό στην απόδοση θα είναι το μοτέρ, ανάλογα με τις συνθήκες και τη διάθεση του οδηγού. Η αίσθηση του κιβωτίου της Alfa με τις μακριές διαδρομές και τη χαλαρότητά του αφήνει παράπονα, ειδικά απέναντι στο δυναμικό επιλογέα (ευχάριστη έκπληξη) του DS3, με το πειστικό και ακριβές κούμπωμά του.