ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/6/2010
Παρουσίαση
Οικογενειακή υπόθεση
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 37194 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/6/2010
Πιο σπορτίφ η 159 1,75 TBi και άνετο το C5
Ξεκινώντας από τους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής αίσθησης, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν η 159 και η Σειρά 3, μεταξύ των οποίων η Alfa Romeo, στην έκδοση με το δυνατό 1,75 TBi κινητήρα των 200 ίππων, κερδίζει περισσότερο το ενδιαφέρον, λόγω της αισθητά χαμηλότερης ισχύος της 316i. Παράλληλα, η 159, εκτός από το ότι είναι από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα, διακρίνεται και για την υποδειγματική της σταθερότητα. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, το στιβαρό πλαίσιο και το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 προσφέρουν απόλυτο έλεγχο και πάτημα, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Επιπλέον, το "κοφτερό" τιμόνι με τις μόλις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη προσφέρει ακρίβεια χειρισμών. H 316i χαρακτηρίζεται από ουδετερότητα στο δρόμο, αφού ο κινητήρας δε φαίνεται ικανός να υπερνικήσει το πολύ καλό στήσιμο και το στιβαρό της πλαίσιο. Ακόμη και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας απενεργοποιημένο, το μόνο που μπορεί να επιφέρει περιορισμό στην πίεση του γκαζιού είναι οι κλίσεις του αμαξώματος. Η ανάρτηση δε είναι σχετικά σφιχτή και συνάμα άνετη για το δυναμικό χαρακτήρα της 3άρας, ενώ η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι κορυφαία, τόσο σε χαλαρές, όσο και σε "ανήσυχες" βόλτες. Ο τομέας της οδικής συμπεριφοράς είναι ένας από τους "δυνατούς" τομείς και του Mondeo, που σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί ως και σπορτίφ (τηρουμένων των αναλογιών), προσφέροντας σίγουρο πάτημα σε κάθε περίπτωση. Σε δρόμο με στροφές εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογικές κλίσεις, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές. Επίσης και το Mazda6 εστιάζει στην ευχαρίστηση της οδήγησης, "γεμίζοντας" με ασφάλεια τον οδηγό του, ενώ ακολουθεί πιστά τις εντολές του, παρουσιάζοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης σε δρόμο με στροφές. Επίσης σε αυξημένες ταχύτητες κίνησης επιδεικνύει σταθερότητα και προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης, παρά τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης. Αυξημένο είναι το αίσθημα της σιγουριάς που προσφέρει το Α4, εξασφαλίζοντας υψηλή σταθερότητα τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές, όπου οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Επίσης, το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος και προσφέρει θετική πληροφόρηση, όπως και κορυφαία σε αποτελεσματικότητα φρένα. Η κάλυψη μακρινών αποστάσεων αποτελεί τον κατάλληλο προορισμό της C-Class, αφού προσφέρει υψηλή άνεση και σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Στον αυτοκινητόδρομο η μεσαία Mercedes είναι ακλόνητη ακόμα και σε αυξημένες ταχύτητες, χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται από εξωγενείς θορύβους, ενώ οδηγικά ικανοποιεί, χωρίς να ενθουσιάζει. Υψηλό είναι το αίσθημα της ασφάλειας που αποπνέει το Passat και με τους δύο κινητήρες τόσο σε μια διαδρομή με στροφές, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά δε με το ισχυρότερο και με πιο σφιχτή ανάρτηση 1,8 TSI. Το αμάξωμά του παρουσιάζει ομοιογένεια και συμπεριφέρεται ως ένα ενιαίο σύνολο, αφού οι όποιες υπο/υπερστροφικές τάσεις θα εκδηλωθούν κατόπιν επιδίωξης του οδηγού. Στον ανοιχτό δρόμο το Passat "καταπίνει" τα χιλιόμετρα με ευκολία.Το S40 παρουσιάζει ως κύρια χαρακτηριστικά του την άνεση και την ασφάλεια, αφού είναι σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες και ανταποκρίνεται θετικά στις ανήσυχες απαιτήσεις του οδηγού και σε στροφές -όσο βέβαια επιτρέπει ο κινητήρας. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) δε θα χρειαστεί να επέμβει, παρά μόνο σε ιδιαίτερα υπερβολικές κινήσεις του οδηγού, ενώ ο οδηγός λαμβάνει καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Καλά οδηγικά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το ισχυρότερο Exeo 1,8Τ με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, που συντελεί στη διαμόρφωση δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Οι όποιες υποστροφικές τάσεις παρουσιάζονται (με το ESP απενεργοποιημένο) διορθώνονται εύκολα μέσω του πολύ καλού σε αίσθηση και άμεσου συστήματος διεύθυνσης και της προοδευτικότητας των αντιδράσεων του αμαξώματος. Στο δρόμο η Laguna προβάλλει άμεσα τον οικογενειακό της προσανατολισμό, αποτελώντας ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Σε γρήγορη κίνηση σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις είναι αισθητές, ωστόσο το αυτοκίνητο δεν εμπνέει ανησυχία παραμένοντας ουδέτερο, με τον οδηγό να λαμβάνει καλή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. Το βασικό πλεονέκτημα του C5 στο δρόμο είναι η κορυφαία άνεση. Παράλληλα, κινούμενο στις ευθείες με μεγάλες ταχύτητες, αποδεικνύεται πραγματικός "βράχος", ενώ σε κομμάτια με στροφές παρουσιάζει μεν κάποιες τάσεις υποστροφής, παραμένει όμως εξαιρετικά ασφαλές και σίγουρο. Παραφωνία αποτελεί ο χαλαρός λεβιές ταχυτήτων, όχι όμως και η καλή αίσθηση του τιμονιού. Η Octavia5 παρουσιάζει αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, με την ανάρτηση να είναι προσανατολισμένη προς την άνεση σε όλες τις εκδόσεις, επιτρέποντας πολύ λογικές κλίσεις στο αμάξωμα. Σε πιεσμένους ρυθμούς, η υποστροφή είναι πιο έντονη στην έκδοση 1,8 TSI GT (με απενεργοποιημένο το ESP), ωστόσο ελέγχεται εύκολα χάρη στο καλό σε πληροφόρηση τιμόνι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την Octavia, με τα χαμηλότερα όμως επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και σταθερότητας. Η άνεση από τη μαλακή ανάρτηση του 407 αποτελεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό, ωστόσο το αμάξωμα αντιδρά "ξερά" σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Σχετικά μικρές είναι οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όπου το εμπρός μέρος δείχνει τάσεις υποστροφής, οι οποίες εξαλείφονται από το μη απενεργοποιούμενο ESP. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση. Το Opel Insignia με τον καταλληλότερο κινητήρα 1,6 Turbo παρουσιάζει άνετο χαρακτήρα μέσω της ρύθμισης της ανάρτησης και επιδεικνύει σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες. Η συμπεριφορά του σε πίεση είναι ουδέτερη ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης, παρ΄ ότι έχει καλή απόκριση, είναι κάπως ελαφρύ. Προσανατολισμένο στην άνεση είναι το 9-3 μέσω της μαλακής του ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ωστόσο η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το πλαίσιο και το ελαφρύ τιμόνι με τη μεγάλη στεφάνη είναι μέτρια. Οδηγώντας το μεσαίο Toyota, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αισθητό είναι η προσοχή που έχει δοθεί στον τομέα της άνεσης, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης και του χαμηλού θορύβου κύλισης. Επιπλέον, εμφανίζεται ασφαλές και σταθερό, χωρίς να ξεχωρίζει για κάποιο "ιδιαίτερο" στοιχείο οδηγικά.
Η 159 διακρίνεται στο δρόμο για τη σπορτίφ οδική της συμπεριφορά και την αυξημένη σταθερότητα.

¶ρτια ζυγισμένη και με πολύ καλή οδηγική αίσθηση είναι η 316i, ωστόσο ο κινητήρας είναι λίγος για τις δυνατότητές της.

Ομοιογενές και ασφαλές σε κάθε διαδρομή παρουσιάζεται το Α4, χωρίς να υστερεί σε άνεση.

Μεταξύ των πιο ευχάριστων οδηγικά και με πολύ καλό πάτημα μεσαίων αυτοκινήτων είναι το Mondeo, με το "λίγο" όμως 1.600άρη κινητήρα.

Κορυφαία άνεση προσφέρει στους επιβάτες του το C5, καθώς και υποδειγματική σταθερότητα -ειδικά στις ευθείες.

Σπορτίφ οδηγική αίσθηση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά διαθέτει το Mazda6, με τη σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση.

Για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις προορίζεται η C-Class, αποπνέοντας υψηλό αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες της.

Το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις χαρίζουν στο Passat ουδέτερη οδική συμπεριφορά, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας.

 
 Τα 4θυρα μεσαία αυτοκίνητα έως 1.800 κ.εκ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Χρηματοδοτικά προγράμματα - προσφορές
Εξοπλισμός - τιμή
Χώροι
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Στο δρόμο
Φρένα
Θόρυβος
Κατανάλωση
Εκπομπές CO2
Κινητήρες
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα