Τα οικονομικά μίνι και μικρά μοντέλα, με τους χαμηλούς σε κυβισμό κινητήρες και το μικρό τους βάρους, συνεπάγονται συνήθως και ένα χαμηλό κόστος χρήσης. Ποια όμως από αυτά αναδεικνύονται -εν μέσω κρίσης- ως τα πιο συμφέροντα σε χρήση, γλιτώνοντας ένα σημαντικό ποσόν στην πρώτη 5ετία κατοχής τους;
Η τιμή ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κόστος που θα μας απασχολήσει πριν την επιλογή του, γιατί μετά έρχεται το κόστος για τη συντήρησή του, τη βενζίνη που καταναλώνουμε, κ.λπ. Ειδικά δε στις μέρες μας, όπου οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται συνεχώς, το καθημερινό… κοστολόγιο ενός αυτοκινήτου αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τον ιδιοκτήτη του. Και βέβαια, δεν είναι μόνο η τιμή της βενζίνης που έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, αλλά και τα ασφάλιστρα, τα οποία έχουν αυξηθεί σε σχέση με παλαιότερα. Εάν, μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου το έχει αποκτήσει μέσω χρηματοδότησης, τότε τα έξοδα αυξάνονται ακόμη περισσότερο, λόγω της μηνιαίας αποπληρωμής των δόσεων…
Τα μίνι και μικρά μοντέλα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Όπως λοιπόν γίνεται κατανοητό, η επιλογή ενός μοντέλου που θα εξασφαλίσει ένα όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος χρήσης, αποτελεί για πολλούς πλέον υποψήφιους ιδιοκτήτες έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιλογής του. Εδώ, τα αυτοκίνητα των μικρότερων κατηγοριών, δηλαδή τα μίνι και μικρά μοντέλα, είναι αυτά που λόγω, κυρίως, των χαμηλού κυβισμού κινητήρων τους, θα «προσφέρουν» στον ιδιοκτήτη τους την οικονομία χρήσεως που αναζητά. Στο σημερινό άρθρο μπορείτε να δείτε το ποσόν το οποίο θα απαιτήσουν κατά τα 5 πρώτα χρόνια κατοχής τους όλα τα μίνι και μικρά μοντέλα που προσφέρονται στη χώρα μας. Σημειώστε ότι οι εκδόσεις που έχουν επιλεγεί είναι αυτές με τον αρχικό κινητήρα και τη χαμηλότερη τιμή αγοράς.
Πώς καθορίζεται το κόστος χρήσης;
Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που καθορίζουν το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου, όμως οι πιο σημαντικοί εξ αυτών είναι το κόστος των προγραμματισμένων ελέγχων του (αλλαγή λαδιών και service), το κόστος που προκύπτει από την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και το κόστος των ασφάλιστρων και των τελών κυκλοφορίας. Παράλληλα, υπάρχουν και κάποια επιπλέον κόστη, όπως το κόστος για την ετήσια έκδοση της κάρτας καυσαερίων, αλλά και το κόστος για την αλλαγή των ελαστικών (συνήθως στα 40.000 χλμ.) ή το κόστος που απαιτεί ο έλεγχος από Κ.Τ.Ε.Ο., ο οποίος πραγματοποιείται στο συμπλήρωμα των 4 ετών από την αγορά του αυτοκινήτου.
Η καθημερινή κίνηση στην πόλη ελλοχεύει κινδύνους μικροσυγκρούσεων και ζημιών, η επισκευή των οποίων θα ανεβάσει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.
Η «κακιά στιγμή» ανεβάζει το κόστος χρήσης
Δεν είναι όμως μόνο οι παράγοντες που αναφέραμε, οι οποίοι καθορίζουν το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογιστεί και η πιθανότητα ενός ατυχήματος στην 5ετία που εξετάζουμε και κατά συνέπεια το κόστος που θα απαιτήσει η αντικατάσταση των εμπλεκομένων ανταλλακτικών. Έτσι, εκτός του κόστους χρήσης κάθε αυτοκινήτου, στις επόμενες σελίδες του θέματος θα βρείτε και το κόστος αντικατάστασης (κομπλέ, με εργασία και βαφή) για 5 ανταλλακτικά του, που ίσως χρειαστεί να αλλαχθούν σε ένα ατύχημα. Τα ανταλλακτικά αυτά είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, το δεξί εμπρός φανάρι και φτερό, το καπό και ο δεξιός καθρέφτης, ή, με άλλα λόγια, τα ανταλλακτικά εκείνα που παρουσιάζουν τις περισσότερες πιθανότητες να «χτυπηθούν» σε ένα ατύχημα υπό αστικές συνθήκες.
Με τη συμπλήρωση των 4 ετών από την αγορά, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να περάσει το αυτοκίνητο από έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο. Το κόστος ανέρχεται στα 40 ευρώ για τον εμπρόθεσμο έλεγχο.
Τα πάγια έξοδα στην 5ετία Εκτός από το κόστος για τους προγραμματισμένους ελέγχους, την κατανάλωση καυσίμου, τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας, υπάρχουν και αυτά τα έξοδα για τα 5 πρώτα χρόνια κατοχής ενός καινούριου αυτοκινήτου:
• Κόστος αλλαγής ελαστικών (στα 40.000 χλμ.): από 200 έως 350 ευρώ, ανάλογα με τη μάρκα ελαστικών και τη διάσταση
• Κόστος έκδοσης κάρτας καυσαερίου: 10 ευρώ Χ 4 έτη = 40 ευρώ
• Κόστος ελέγχου Κ.Τ.Ε.Ο (με τη συμπλήρωση 4 ετών): 40 ευρώ στα δημόσια και ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο