Διαβάστηκε από 41740αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/9/2010
Πώς λειτουργεί
Το υβριδικό σύστημα του Toyota Auris περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός τμήμα, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται στη συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου στο πίσω τμήμα.
Προερχόμενο από την τρίτη γενιά του Toyota Prius, το υβριδικό σύστημα κίνησης του Auris HSD αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα VVT-i 1,8 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος ακριβώς δίπλα του, αλλά και μια συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ.
Η λειτουργία του συστήματος ορίζει ότι μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο μόνος που λειτουργεί (ανάλογα, βέβαια, με τις συνθήκες οδήγησης και το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών), με το βενζινοκινητήρα να μπαίνει σε λειτουργία αμέσως μόλις απαιτηθεί η περισσότερη δύναμη.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τρεις ακόμη λειτουργίες του συστήματος που επιλέγει ο οδηγός, με την πρώτη "EV" να εξασφαλίζει αποκλειστική κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση έως 2 χλμ. και μόνο με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Ύστερα, υπάρχει η επιλογή "ECO", όπου η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι πιο ήπια, ενώ παράλληλα ρυθμίζεται και η λειτουργία του κλιματισμού για περισσότερη οικονομία.
Τέλος, μέσω της επιλογής "POWER" συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο (25% πιο γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ). Να σημειώσουμε ακόμη, ότι υπάρχει και σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του βενζινοκινητήρα, όπως επίσης και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση.