Διαβάστηκε από 41740αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/9/2010
Στόχος η όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση
Το Toyota Hybrid Synergy Drive, που αποτελεί και την "καρδιά" του υβριδικού Auris, έχει συνδυαστική ισχύ 136 ίππων, με τον μεν βενζινοκινητήρα να έχει μέγιστη απόδοση 99 ίππων, τον δε ηλεκτροκινητήρα 80.
Η δύναμη στέλνεται στους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικού CVT κιβωτίου (μεταβαλλόμενων σχέσεων), το οποίο δε διαθέτει επιλογή σχέσεων, εκτός από τη δυνατότητα παροχής περισσότερης ροπής, κάτι δηλαδή σαν υποπολλαπλασιασμό, ώστε να υποβοηθηθεί το φρενάρισμα σε μια κατάβαση δρόμου έντονης κλίσης.
Στην πράξη τώρα, το σύστημα αυτό φροντίζει ώστε να κρατιέται η κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα (στην "ECO" ή στην κανονική λειτουργία) ή σε μηδενικά, όταν ο οδηγός επιλέγει το "EV", με το δεδομένο της γενικότερης… ησυχίας ως προς τη λειτουργία του, που αποστειρώνει τον οδηγό από το εξωτερικό περιβάλλον. ¶λλωστε είναι δεδομένο, ότι με όλα τα ορατά ή μη ορατά στον οδηγό συστήματα του οχήματος (κιβώτιο χωρίς σχέσεις και πεντάλ συμπλέκτη, μεγάλο αναλογικό δείκτη του υβριδικού συστήματος στον πίνακα οργάνων και μπλε φωτισμό, κ.ο.κ.), πολύ δύσκολα αυτός θα αναζητήσει από το υβριδικό Auris το κάτι παραπάνω σε ταχύτητα ή δύναμη. Πάντως, ακόμη και γι αυτή την περίπτωση, υπάρχει η επιλογή του "POWER Mode", που εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, αν και σε αυτή την περίπτωση το "στροφάρισμα" του βενζινοκινητήρα σε υψηλότερο φάσμα γίνεται αισθητό ηχητικά στο εσωτερικό του οχήματος, ενώ, φυσικά, η κατανάλωση αυξάνεται.
Ιδού το πλέον οικονομικό και οικολογικό σύστημα κίνησης σε υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής ή αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης: Το υβριδικό σύστημα του Auris έχει μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα και εκπομπές CO2, 89 γρ./χλμ.!
Το ηλεκτρονικό CVT κιβώτιο δεν έχει σχέσεις και είναι προγραμματισμένο ώστε να συμβάλλει στη γενικότερη οικονομία. Το σχήμα του μικρού επιλογέα είναι σίγουρα κάτι το ξεχωριστό.