ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/9/2010
Scoop
Nέο Renault City
Αστικό προϊόν συνεργασίας...
Διαβάστηκε από 4864 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/9/2010
Με φόντο τη σημαντική συνεργασία του ομίλου Renault-Nissan και της Daimler, το νέο μίνι μοντέλο που ετοιμάζει η Renault θα μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το βασικό του ανταγωνιστή, το επόμενο smart fortwo.
Mε μια ματιά...
• Πολλά κοινά στοιχεία σε δομή και τεχνολογία με το επόμενο smart
• Σε πισωκίνητη πλατφόρμα
• Με 2θέσιο εσωτερικό
• Με εξελιγμένους βενζινοκινητήρες και με ηλεκτρική έκδοση
• Στην παραγωγή το 2013

Στις 7 Απριλίου του 2010 στις Βρυξέλλες οι εκπρόσωποι της γερμανικής Daimler AG (μητρική εταιρεία των Mercedes και smart) και του ομίλου Renault-Nissan ανακοίνωσαν πως προχωρούν σε ευρεία στρατηγική συνεργασία, με φόντο τη στενή ανταλλαγή τεχνολογιών και εφαρμογών για μελλοντικά τους μοντέλα.
Οι δύο πλευρές δεν έκρυψαν πως μεγάλο κομμάτι αυτής της συμφωνίας αφορά στην από κοινού εξέλιξη και χρήση νέων μηχανικών συνόλων και επιμέρους στοιχείων για μελλοντικά μίνι μοντέλα Renault (City) και smart (fortwo), όπως επίσης και για το επόμενο Renault Twingo.
Ο μελλοντικός ανταγωνισμός
Εκτός λοιπόν από το διθέσιο smart, το νέο Renault City θα βρει μπροστά του και το Toyota iQ (φωτό) . Φυσικά, πολύ δυναμική είσοδο στην εν λόγω κατηγορία θα κάνει και το νέο VW Lupo με 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις αμαξώματος.
VW Lupo (κατασκοπευτική εικόνα)

Η ισορροπία του 3,1%
Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει πως η Daimler αποκτά το 3,1% των Renault-Nissan και το αντίστροφο. Ο Δρ. Ντίτερ Ζέτσε, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, τόνισε μεταξύ άλλων: "Οι ικανότητες και των δύο μας αλληλοσυμπληρώνουν. ¶μεσα θα ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην κατηγορία των κόμπακτ αυτοκινήτων, μειώνοντας έτσι και το ενεργειακό μας αποτύπωμα…".
Πισωκίνητη πλατφόρμα - Νέοι κινητήρες
Το νέο 2θέσιο Renault μίνι (προσωρινή ονομασία "City"), λοιπόν, θα βασιστεί σε πλατφόρμα η οποία θα χρησιμοποιηθεί και στα επόμενα smart fortwo, αλλά και στο επίσης μελλοντικό 4θέσιο smart. Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής είναι πως η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς του πίσω άξονα, όπως δηλαδή συμβαίνει και στο σημερινό smart. Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα που θα υιοθετήσει το νέο γαλλικό μίνι, είναι λίγο νωρίς για να γνωρίζουμε συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Ωστόσο έχει γίνει γνωστό, πως η Renault ετοιμάζει μια νέα σειρά 3κύλινδρων και 4κύλινδρων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου, τα οποία θα περάσουν, στο πλαίσιο της συμφωνίας, και στην γκάμα των Mercedes και smart με συγκεκριμένες τροποποιήσεις. Με μία πρώτη εκτίμηση πάντως, η γκάμα του νέου αυτοκινήτου πόλης της Renault δε θα στερηθεί τις υπηρεσίες του σημερινού 1,2 τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος άλλωστε θεωρείται αρκετά εξελιγμένος τεχνολογικά. Εναλλακτικά αναμένουμε μοτέρ βενζίνης, ατμοσφαιρικά και τούρμπο, άνω των 60 ίππων, όλα με οικολογικό προφίλ. Από την πλευρά της η Mercedes αναμένεται να συνδράμει στο "χτίσιμο" του πλαισίου του νέου μοντέλου, επιτρέποντας στη Renault να χρησιμοποιήσει τη δική της πισωκίνητη πλατφόρμα στην οποία αναφερθήκαμε.
Και με ηλεκτρική έκδοση από το 2013-2014
Τα πρωτότυπα Τwizy και ZOE είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά και ανήκουν σε μία νέα γενιά οικολογικών μοντέλων, που εξελίσσει η Renault. Εκτός απροόπτου θα επηρεάσουν πολύ το City αλλά και το επόμενο Twingo, κυρίως από τεχνολογικής άποψης. ¶λλωστε, είναι σχεδόν δεδομένο ότι το 2013 -ή και λίγο αργότερα- το μίνι της Renault θα αποκτήσει και αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοση με απόλυτα οικολογικό προφίλ. Βέβαια, τόσο το ZOE όσο και το Twizy αποτελούν για την ώρα "σπουδή" ως προς το προϊοντικό μέλλον της φίρμας και μάλιστα εκτός του City, το ZOE αναμένεται να δώσει πολλά στοιχεία και στο επόμενο Clio. Θυμίζουμε ότι διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 70 kw, με ροπή 226 Nm.
Μάλλον απορρίπτονται οι συρόμενες πόρτες
Παρά το γεγονός ότι το City θα είναι ένα μοντέλο της μίνι κατηγορίας, υπήρχαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με την πιθανότητα το νέο γαλλικό μοντέλο, όπως και το μελλοντικό 4θέσιο smart, να έχει συρόμενες πόρτες. Παρ´ όλα αυτά, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, η περίπτωση αυτή φαίνεται να απομακρύνεται, αφού μάλλον αυξάνει κατά πολύ το κόστος παραγωγής και το βάρος των δύο μοντέλων.
Κατασκευή στη Σλοβενία
Η κατασκευή του νέου 2θέσιου μίνι θα γίνεται στο εργοστάσιο της Renault στην περιοχή Novo Mesto, στη Σλοβενία. Εκεί θα παράγεται κατά πάσα πιθανότητα και το 4θέσιο smart.