Mini… me!*(*Στα ελληνικά σημαίνει «ο μικρός ίδιος μου εαυτός»)
Διαβάστηκε από 5948αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/10/2010
Από το πρόγραμμα της BMW για εξέλιξη νέων κόμπακτ μοντέλων με οικολογικό προφίλ θα ωφεληθεί και η Mini, η γκάμα της οποίας θα ενισχυθεί με ένα μίνι 2θέσιο μοντέλο, άμεσο ανταγωνιστή του smart.
Με μια ματιά
• Νέο 2θέσιο αυτοκίνητο πόλης
• Με οικολογικό προφίλ, πιθανόν και με ηλεκτρική έκδοση
• Με μήκος περίπου 3 μέτρων
• Παρουσίαση το 2013
Το 2008 η BMW ανακοίνωσε και επίσημα πως εντατικοποιεί το ιδιαίτερο πρόγραμμα με την ονομασία
"Project i". Αυτό αφορά στην εξέλιξη νέων κόμπακτ διαστάσεων μοντέλων, με οικολογικές εφαρμογές και τεχνολογίες. Στην πράξη το πρώτο μοντέλο του Project i είναι το αποκλειστικά ηλεκτρικό και επαναφορτιζόμενο Mini E, που δοκιμάζεται ήδη σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, στην ίδια "οικογένεια" ανήκει και το επίσης πρωτότυπο ActiveE της BMW. Όμως η γερμανική εταιρεία δε θα σταματήσει εκεί και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που θα προκύψουν είναι και το διθέσιο Mini, που σας παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα
Γιατί η Μini φτιάχνει πιο... μίνι;
Λόγος 1: H κόντρα με τη Mercedes
H BMW δε θα μπορούσε να μην απαντήσει στην εμπορική επιτυχία της μεγάλης της αντιπάλου Mercedes με το smart.
Λόγος 2: Οικονομία και οικολογία
Οι τεχνολογικές αλλά και οικονομικές εξελίξεις αλλά και η αυστηρή νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβάλλουν την κατασκευή μοντέλων με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και συνάμα περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Ταυτόχρονα, η αλλαγή στη φορολόγηση των αυτοκινήτων, που ήδη σε κάποιες χώρες γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων, επιβάλλει σχεδόν σε όλους τους κατασκευαστές να εντάξουν στην γκάμα τους περισσότερα οικολογικά μοντέλα. Η μίνι κατηγορία και γενικά τα αυτοκίνητα πόλης αποτελούν ιδανικό πεδίο για τέτοιου είδους επενδύσεις.
Λόγος 3: Προσέγγιση περισσότερου νεανικού κοινού
H ύπαρξη ενός μοντέλου στη μίνι κατηγορία, έστω και αν έχει διακριτικά premium προσανατολισμό, αποτελεί για κάθε εταιρεία έναν τρόπο προσέγγισης καθαρά νεανικού κοινού. Φυσικά οι νεαρές ηλικίες δε λείπουν από το πελατολόγιο της Mini, ωστόσο έτσι η φίρμα θα διεισδύσει ακόμα περισσότερο στις μικρές ηλικίες.
Σχεδιαστικά... αυθεντικό
Όπως φαίνεται και από την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη, κατασκοπευτική φωτογραφία, τα αισθητικά πρότυπα στα οποία θα βασιστεί το νέο μίνι της Mini δε θα διαφέρουν ουσιαστικά από αυτά που γνωρίζουμε στα σημερινά μοντέλα της φίρμας. Μοντέρνο ύφος, με ρετρό επιμέρους στοιχεία, δημιουργεί ένα σχεδιαστικό μοτίβο με έντονη προσωπικότητα και νεανικό στιλ. Βέβαια, το πίσω άκρο μοιάζει λίγο σαν να είναι "κομμένο" ή λίγο πιεσμένο προς τα μέσα, ωστόσο είναι σίγουρο πως οι σχεδιαστές της BMW θα καταλήξουν σε κάτι αρκετά καλαίσθητο, πριν το αυτοκίνητο μπει στην τελική ευθεία της παραγωγής.
Ο ανταγωνισμός του
smart fortwo Εκτός, λοιπόν, από το smart fortwo, το νέο διθέσιο μοντέλο της Mini θα κληθεί να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως το Toyota iQ και το επίσης μελλοντικό Volkswagen Lupo. Βέβαια, μέχρι να μπει το Mini στην παραγωγή (2013), τα smart fortwo και Toyota iQ μπορεί να έχουν αλλάξει αισθητικά και τεχνολογικά.
Toyota iQ
Volkswagen Lupo
Νέο Mini MPV
To Countryman φαίνεται πως… άνοιξε την όρεξη των ανθρώπων της Mini, οι οποίοι θέλουν πλέον να διευρύνουν την γκάμα τους και σε περισσότερο οικογενειακό κοινό. Το Countryman θα έχει μεν 4θέσιες ή και 5θέσιες εκδόσεις εσωτερικού, ωστόσο από την γκάμα της θυγατρικής της BMW απουσιάζει μία αμιγώς οικογενειακή έκδοση. Η κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία δείχνει πως στα πλάνα της Mini υπάρχει η σκέψη για δημιουργία ενός αμιγώς 5θέσιου, πρακτικού και καθαρά πολυχρηστικού μοντέλου, με ενός όγκου αμάξωμα. Ωστόσο είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε έγκυρες αναλυτικές λεπτομέρειες σχετικά με αυτό. Άλλωστε, το εν λόγω πλάνο δεν αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά πριν το 2013 ή 2014.
Mε νέο 3κύλινδρο μοτέρ και ηλεκτρική έκδοση;
Η BMW κρατάει καλά κρυμμένα τα πλάνα της αναφορικά με τους μελλοντικούς κινητήρες βενζίνης που ετοιμάζει.
Ωστόσο, εδώ και καιρό έχει διαρρεύσει πως η γερμανική φίρμα επενδύει σε νέα μοτέρ βενζίνης 4κύλινδρα αλλά και 3κύλινδρα 1,2 και 1,4 λίτρων που, εκτός απροόπτου, θα χρησιμοποιούν υπερτροφοδότηση και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού.
Το βέβαιο είναι πως όποια και αν είναι τελικά τα μηχανικά σύνολα στην γκάμα του, θα έχουν σαφή οικολογικό προσανατολισμό, στοχεύοντας στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2.
Για το λόγο αυτό δεν αποκλείεται τελικά το νέο αυτοκίνητο πόλης της Mini να διαθέτει ακόμα και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, βασισμένο στην πλατφόρμα εξέλιξης του πρωτότυπου, σήμερα, Mini E.
Διαστάσεις - Kίνηση στους εμπρός τροχούς
Πολλά τα ερωτηματικά που παραμένουν ανοιχτά σχετικά με το νέο αυτοκίνητο πόλης που εξελίσσει για τη Mini η BMW. Συγκεκριμένα, ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί αν τελικά το νέο μοντέλο θα είναι πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο, καθώς και για το πού τελικά θα είναι τοποθετημένος ο κινητήρας (εμπρός ή πίσω). Κυρίως, όμως, για λόγους κόστους, δεν αναμένουμε σημαντικές εκπλήξεις ως προς αυτό, αφού η Mini αναμένεται να διατηρήσει τις προσθιοκίνητες επιλογές στην γκάμα της. Τέλος, τίποτε δεν επιβεβαιώνεται ακόμη επίσημα σχετικά με τις εξωτερικές διαστάσεις του νέου αυτοκινήτου της Mini, ωστόσο το συνολικό του μήκος αναμένεται να είναι κοντά στα 3 μέτρα, όπως, δηλαδή, ακριβώς συμβαίνει και με τα smart fortwo και Toyota iQ.