Διαβάστηκε από 24334αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/11/2010
Μικρός αλλά turbo του Clio
Ο μοναδικός
turbo κινητήρας του συγκριτικού των 1,2 λτ. του Clio μπορεί να είναι μικρότερος σε χωρητικότητα υπερισχύει όμως σε επιδόσεις.
Ενώ στα 4 εκ των 5 αυτοκινήτων συναντάμε κινητήρες 1,4 λίτρων και μάλιστα -εκτός εκείνου της Ypsilon- με προηγμένη εφαρμοσμένη τεχνολογία (MultiAir της Fiat και VTi των Peugeot και Citroen), το μικρότερο μηχανικό σύνολο του Renault είναι εκείνο που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ο κινητήρας του Clio, λοιπόν, αν και 1,2 λίτρων, αποδίδει με τη βοήθεια υπερτροφοδότη 106 ίππους (δύο λιγότερους από τον ισχυρότερο του C3). Ο TCe κινητήρας παρουσιάζει και τη μεγαλύτερη ροπή, που είναι μάλιστα διαθέσιμη και 2.000 σ.α.λ. χαμηλότερα από των υπολοίπων, προσφέροντάς του έτσι και τις καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά στις επιδόσεις από στάση. Όσον αφορά στη λειτουργία του, ο TCe διακρίνεται για την ελαστικότητά του και τη γραμμικότητά του σε χαμηλές και μεσαίες στροφές περιστροφής, με την ισχύ του όμως να πέφτει αισθητά στις υψηλές. Αυτό βέβαια δεν ισχύει στην περίπτωση του MultiAir κινητήρα του Punto EVO και του κινητήρα (VTi) των Peugeot 207 και Citroen C3, με εκείνα να παρουσιάζουν θετική απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής τους.