ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/11/2010
TEST
Μονομάχοι οικονομίας
Αlfa Romeo MiTo GPL
Διαβάστηκε από 23885 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/11/2010
To «πολυτάλαντο» υγραέριο
Για να βάλει κανείς υγραέριο στη MiTo, πρέπει να βιδώσει το μικρό αντάπτορα στη σχετική υποδοχή που υπάρχει δίπλα στην τάπα της βενζίνης.

Έχουμε ξαναγράψει στο Auto Τρίτη ότι το υγραέριο ως καύσιμο, για την ώρα τουλάχιστον, συμφέρει τρομερά oικονομικά. Η MiTo της δοκιμής φέρει μοτέρ 1,4 λίτρων τούρμπο με ονομαστική ισχύ 120 ίππων. Στο σύστημα υγραερίου το υγρό καύσιμο πηγαίνει από το ρεζερβουάρ στο ρυθμιστή πίεσης, όπου και παίρνει τη μορφή αερίου. Στη συνέχεια φιλτράρεται και μέσω ξεχωριστών μπεκ (ένα σε κάθε κύλινδρο) ψεκάζεται στον κινητήρα. Την όλη διαδικασία "επιβλέπει" ένας ξεχωριστός ηλεκτρονικός εγκέφαλος. Το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι τοποθετημένο στο χώρο του εφεδρικού τροχού και έχει όγκο 39 λίτρων.
1. H μπεκιέρα ψεκασμού του υγραερίου. 2. Ο ρυθμιστής πίεσης που μετατρέπει το υγραέριο σε αέρια μορφή πριν αυτό ψεκαστεί. 3. Το ρεζερβουάρ υγραερίου δεν στερεί χώρο από το πορτμπαγκάζ αφού καταλαμβάνει το χώρο του εφεδρικού τροχού.
Για λόγους ασφαλείας, σε περίπτωση ατυχήματος ή οποιασδήποτε διαρροής, ηλεκτροβαλβίδες σε ρεζερβουάρ, σωληνώσεις και κινητήρα απομονώνουν το υγραέριο και διακόπτουν την παροχή του. Όταν ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία, χρησιμοποιεί βενζίνη, μέχρι να έρθει σε ιδανική θερμοκρασία, οπότε και γυρίζει αυτόματα ή με τη χρήση σχετικού διακόπτη σε υγραέριο.
Σύμφωνα με την Alfa Romeo, το σύστημα θέλει ένα γενικό έλεγχο συντήρησης κάθε 30.000 χλμ., που περιλαμβάνει και αλλαγή του χάρτινου φίλτρου του υγραερίου. Η εγγύηση για το σύστημα είναι 2 χρόνια, όπως για όλες τις MiTo.
Το ρεζερβουάρ υγραερίου βρίσκεται στο χώρο του εφεδρικού τροχού. Αυτός έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής ελαστικού.
Σχεδόν εξίσου γρήγορο με το υγραέριο!
Η ροπή του τούρμπο 1.400άρη κινητήρα της MiTo GPL είναι 206 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Με το υγραέριο και σε συνεργασία με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 10,0 δλ. -αντί για 9,8 δλ. στην ίδια MiTo, αλλά με βενζίνη. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 198 χλμ./ώρα. Η συνολική αυτονομία και με τους δύο τύπους καυσίμου φτάνει περίπου στα 1.200 χλμ. Σε επίπεδο λειτουργίας, ο κινητήρας δεν έδειξε να έχει καμία διαφορά σε ό,τι αφορά στο θόρυβο που παράγει, ούτε και σε επίπεδο τραχύτητας, παραμένοντας ένα αρκετά γραμμικό και αποδοτικό μοτέρ. Στο δρόμο η MiTo GPL δε διαφέρει σε κάτι από τις υπόλοιπες εκδόσεις που έχουμε ξαναδοκιμάσει.
Ο διακόπτης εναλλαγής καυσίμων βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι. Αυτός δείχνει και το βαθμό πληρότητας του ρεζερβουάρ.
Παραμένει σχετικά άνετη, με αρκετά καλά φρένα (100-0 χλμ./ώρα σε 38,2 μέτρα) και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 1.368, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/5.000*, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 206/1.750*, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,0, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 7,9, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 11,2, Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 198*, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 8,1*, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 131*.(*Εργοστασιακές τιμές
Αξιολόγηση Επιδόσεις: 10, Eνεργ. Ασφάλεια - Οδ. Συμπεριφορά: 9, Παθητική Ασφ.: 10, Eικόνα-Ποιότητα-Τεχνολογία: 9, ¶νεση: 8, Xώροι: 7, Aξιοπιστία: 8, Κατανάλωση: 10, Μεταπωλητική αξία: 9, Value for Money: * (*Η τιμή και ο εξοπλισμός δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Υγραέριο VS βενζίνης. Όφελος 588 ευρώ/έτος
• Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ. (+0,2 δλ. από τη βενζίνη)
• Ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα με 4η (+0,3 δλ. σε σχέση με τη βενζίνη) και 80-120 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. (+0,6 δλ. σε σχέση με τη βενζίνη)
• Μέση κατανάλωση υγραερίου 8,1 λτ./100 χλμ. (6,1 λτ./100 χλμ. με τη βενζίνη). Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος οδηγός που διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο θα χρειαστεί χονδρικά 1.377 ευρώ/έτος για βενζίνη (μέση τιμή 1,505 ευρώ/λίτρο). Αντίθετα, για τα ίδια χλμ. θα χρειαστεί 789 ευρώ/έτος για υγραέριο, με τιμή 0,65 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή θα κερδίσει περίπου 588 ευρώ. Ουσιαστικά, το όφελος από το υγραέριο είναι ακόμη μεγαλύτερο αφού σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη.
• Εκπομπές CO2 με υγραέριο 131 γρ./χλμ. έναντι 145 γρ./χλμ. με τη βενζίνη

 
 Alfa Romeo MiTo GPL 1,4T 120PS - Alfa Romeo MiTo 1,3 JTD 95PS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αlfa Romeo MiTo GPL
MiTo 1,3 ΜultiJet ECO 95PS