Διαβάστηκε από 23885αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/11/2010
Με πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 ως ατού
Η πετρελαιοκίνητη MiTo των 95 ίππων δε διαφέρει οδηγικά σε σχέση με τις ήδη υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου που γνωρίζουμε. Το ιταλικό μικρό είναι σβέλτο (χάρη και στη διαθέσιμη ροπή), πατάει καλά στο δρόμο, με αξιόλογα επίπεδα άνεσης.
Η μικρότερη, από πλευράς ισχύος, πετρελαιοκίνητη έκδοση της MiTo χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,3 λίτρων JTDM-2, ο οποίος ενσωματώνει τεχνολογία ψεκασμού Common Rail και νέα βαλβίδα ψεκασμού, ελέγχοντας με απόλυτη ακρίβεια την ποσότητα του πετρελαίου που διοχετεύεται στο θάλαμο καύσης. Οι 95 ίπποι ονομαστικής ισχύος συνοδεύονται από 200 Nm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 11,8 δλ. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 4,3 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 112 γρ.χλμ. σύμφωνα πάντα με την Alfa Romeo. Συνδυάζεται με εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας, όπως start/stop στον κινητήρα και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στις σωστές στροφές λειτουργίας του μοτέρ, το οποίο στην πράξη παράγει σχετικά υψηλά επίπεδα θορύβου κυρίως στις μικρότερες ταχύτητες (το γνωστό κροτάλισμα των diesel), δίχως όμως αυτό να προβληματίζει τον οδηγό. Παρά το ότι δείχνει κάπως απρόθυμο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., τελικά κινεί σβέλτα τη MiTo, όταν αυτό ζητηθεί από τον οδηγό. Από πλευράς εξοπλισμού, η αρχική έκδοση Progression περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα ευστάθειας, πλήρες σετ αερόσακων, σύστημα DNA (επιλογέας δυναμικής κατάστασης αυτοκινήτου), ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό και ηχοσύστημα. Η τιμή της είναι 17.300 ευρώ.
MiTo diesel εναντίον MiTo GPL Αν και λόγω διαφορετικού κινητήρα και ισχύος τα δύο μοντέλα δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα, παραθέτουμε τα εξής στοιχεία ως γενική διαπίστωση. H diesel ΜiTo 1,3 JTD των 95 ίππων είναι σε σχέση με την GPL των 120 PS:
• Πιο αργή στο 0-100 χλμ./ώρα με 11,8 δλ. (έναντι 10,0 δλ.)
• Πιο αργή στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η με 8,6 δλ. (έναντι 7,9 δλ.)
• Πιο αργή στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η με 13,7 δλ. (έναντι 11,2 δλ.)
• Καταγράφει μικρότερες εκπομπές CO2 με 112 γρ./χλμ. έναντι 131 γρ./χλμ. στην GPL
Όμως διαθέτει σχεδόν την ίδια ροπή (200 Νm) και σημαντικά μικρότερη κατανάλωση με 4,3 λτ./100 χλμ., έναντι 8,1 λτ./100 χλμ. Με μέσο όρο 15.000 χλμ. που διανύει ο μέσος οδηγός το χρόνο, σημαίνει ότι θα ξοδέψει 844 ευρώ/έτος για τη diesel ΜiTo (4,3 λτ./100 χλμ.), με μέση τιμή 1,309 ευρώ/λίτρο. Αντίθετα για τα ίδια χιλιόμετρα σε ετήσια βάση θα χρειαστεί 789 ευρώ για υγραέριο. Δηλαδή 55 ευρώ λιγότερα.