Διαβάστηκε από 23903αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/12/2010
Οικονομικός και δυνατός
O 2κύλινδρος turbo κινητήρας 0,9 λτ. TwinAir του Fiat 500 έχει κατά 10% και 23% μικρότερο βάρος και μέγεθος αντίστοιχα από τους 4κύλινδρους κινητήρες, στοιχείο που συμβάλλει από μόνο του στη μείωση της κατανάλωσης. Επιπλέον, η τεχνολογία TwinAir βασίζεται στο MultiΑir, όπου η ρύθμιση των τεσσάρων βαλβίδων εισαγωγής γίνεται μέσω υδραυλικού συστήματος. Στην πράξη, το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει απροθυμία κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ωστόσο, από εκεί και πάνω ο δείκτης του στροφόμετρου φτάνει με χαρακτηριστική ευκολία στον κόφτη (περίπου 5.700 σ.α.λ.), χωρίς να περνά στην καμπίνα ο παραμικρός κραδασμός. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό "κροτάλισμα" που εμφανίζει στις χαμηλές στροφές γίνεται αισθητό στο εσωτερικό, αλλά μειώνεται όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Από πλευράς επιδόσεων, είναι από τα γρηγορότερα μίνι, αφού ανταγωνίζεται μοντέλα έως 1,4 λτ., όπως το 500 1,4 των 101 ίππων. Τέλος, το σύστημα Start&Stop έχει σχετικά καλή λειτουργία, ενώ με την επιλογή ECO (μέσω του μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα), η ροπή περιορίζεται στα 100 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και το τιμόνι ελαφραίνει για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.