Διαβάστηκε από 5134αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/3/2011
Τα παραπάνω θέματα που συζητήθηκαν τα ανέφερα χαρακτηριστικά γιατί ακριβώς εκεί έρχεται και "δένει" το υβριδικό Piaggio MP3 που βρισκόταν παρκαρισμένο έξω από το Ζάππειο Μέγαρο κάτω από την τέντα του Ινστιτούτου Μεταφορών. Το εν λόγω μοντέλο αποτελεί μέρος του προγράμματος SafeRider και ενσωματώνει τα περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τελευταίας τεχνολογίας που, όπως μάθαμε, θα εφαρμοστούν και στις μοτοσικλέτες μαζικής παραγωγής στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Ας πάμε να ρίξουμε μία πιο κοντινή ματιά σε αυτά τα συστήματα, τα οποία συγκεντρώνουν αρκετό ενδιαφέρον περισσότερο από όλα, λόγω της δικής μας ελληνικής συμμετοχής.
Εξοπλισμός αναβάτη και μοτοσικλέτας
Το σύστημα που έχει τοποθετηθεί στο MΡ3 έχει ως στόχο να προειδοποιεί τον αναβάτη του οχήματος για τον κίνδυνο ατυχήματος μέσω διαφόρων σημάτων, αλλά και να λειτουργεί σωστικά σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό γίνεται εφικτό μέσω μίας σειράς αισθητήρων που βρίσκονται σε καίρια σημεία πάνω στο scooter. Οι αισθητήρες αυτοί στέλνουν τα δεδομένα που συλλέγουν σε μία κεντρική επεξεργαστική μονάδα, η οποία επίσης λαμβάνει σήμα από GPS.
Όλες αυτές οι προειδοποιήσεις περνάνε στον αναβάτη μέσω των σημείων που τον φέρνουν σε επαφή με τη μοτοσικλέτα και τα όργανά της, δηλαδή μέσω της όρασης, της αφής και της αίσθησης του σώματος. Το κύριο στοιχείο που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης είναι βέβαια η μεγάλη οθόνη υψηλής ευκρίνειας που βρίσκεται τοποθετημένη κοντά στον πίνακα οργάνων, η οποία προσφέρει, πέρα από τις πληροφορίες για τα συστήματα που αναφέραμε παραπάνω και στοιχεία για την κατάσταση του καιρού, την κίνηση στο δρόμο, αλλά και επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου που μπορεί να βρίσκονται καθοδόν. Το σύστημα περιλαμβάνει κράνος και γάντια που έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα και μέσα στο οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές δόνησης που ενεργοποιούνται ανάλογα με την προειδοποίηση που πρέπει να λάβει ο αναβάτης.