ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2011
Ημερίδα οδικής ασφάλειας
Σε καλό δρόμο!
Project SafeRider
Διαβάστηκε από 5134 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/3/2011
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Τα παραπάνω θέματα που συζητήθηκαν τα ανέφερα χαρακτηριστικά γιατί ακριβώς εκεί έρχεται και "δένει" το υβριδικό Piaggio MP3 που βρισκόταν παρκαρισμένο έξω από το Ζάππειο Μέγαρο κάτω από την τέντα του Ινστιτούτου Μεταφορών. Το εν λόγω μοντέλο αποτελεί μέρος του προγράμματος SafeRider και ενσωματώνει τα περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τελευταίας τεχνολογίας που, όπως μάθαμε, θα εφαρμοστούν και στις μοτοσικλέτες μαζικής παραγωγής στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Ας πάμε να ρίξουμε μία πιο κοντινή ματιά σε αυτά τα συστήματα, τα οποία συγκεντρώνουν αρκετό ενδιαφέρον περισσότερο από όλα, λόγω της δικής μας ελληνικής συμμετοχής.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Εξοπλισμός αναβάτη και μοτοσικλέτας
Το σύστημα που έχει τοποθετηθεί στο MΡ3 έχει ως στόχο να προειδοποιεί τον αναβάτη του οχήματος για τον κίνδυνο ατυχήματος μέσω διαφόρων σημάτων, αλλά και να λειτουργεί σωστικά σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό γίνεται εφικτό μέσω μίας σειράς αισθητήρων που βρίσκονται σε καίρια σημεία πάνω στο scooter. Οι αισθητήρες αυτοί στέλνουν τα δεδομένα που συλλέγουν σε μία κεντρική επεξεργαστική μονάδα, η οποία επίσης λαμβάνει σήμα από GPS.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Όλες αυτές οι προειδοποιήσεις περνάνε στον αναβάτη μέσω των σημείων που τον φέρνουν σε επαφή με τη μοτοσικλέτα και τα όργανά της, δηλαδή μέσω της όρασης, της αφής και της αίσθησης του σώματος. Το κύριο στοιχείο που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης είναι βέβαια η μεγάλη οθόνη υψηλής ευκρίνειας που βρίσκεται τοποθετημένη κοντά στον πίνακα οργάνων, η οποία προσφέρει, πέρα από τις πληροφορίες για τα συστήματα που αναφέραμε παραπάνω και στοιχεία για την κατάσταση του καιρού, την κίνηση στο δρόμο, αλλά και επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου που μπορεί να βρίσκονται καθοδόν. Το σύστημα περιλαμβάνει κράνος και γάντια που έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα και μέσα στο οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές δόνησης που ενεργοποιούνται ανάλογα με την προειδοποίηση που πρέπει να λάβει ο αναβάτης.

 
 Ημερίδα οδικής ασφάλειας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τα ατυχήματα στο στόχαστρο
Project SafeRider
Συνέντευξη με τον Δημήτρη Μαργαρίτη συνεργάτη – ερευνητή του Ι.ΜΕΤ.
Λίγα λόγια για το Ι.ΜΕΤ.
Τα συστήματα και πώς λειτουργούν