Συνέντευξη με τον Δημήτρη Μαργαρίτη συνεργάτη – ερευνητή του Ι.ΜΕΤ.
Διαβάστηκε από 5134αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/3/2011
Δημήτρης Μαργαρίτης
Ο Δημήτρης Μαργαρίτης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι κάτοχος πτυχίου ΤΕ Οχημάτων Μηχανικού. Εργάζεται ως επιστημονικός συνεργάτης στο Ι.ΜΕΤ. από το 2006 με κύρια ενασχόληση του την οδική ασφάλεια.
Από το 1999 έως και το 2006 εργάστηκε στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης της ομάδας "Ασφάλεια κατά την Πρόσκρουση" του ερευνητικού ινστιτούτου ΤΝΟ στην Ολλανδία. Έχει συνεισφέρει στην ίδρυση της πρώτης ερευνητικής ομάδας στην Ολλανδία που ασχολούνταν με τη σε βάθος ανάλυση οδικών ατυχημάτων. Έχει συμμετάσχει τόσο σε εθνικά όσο και διεθνή ερευνητικά προγράμματα. Από το 1999 ήταν και είναι ενεργά εμπλεκόμενος σε όλα τα Ευρωπαϊκά πρόγραμμα που καταπιάνονται με τη σε βάθος ανάλυση ατυχημάτων (MAIDS, EACS, RISER, PENDANT, ETAC, SafetyNet) και την ανάλυση δεδομένων ατυχημάτων (APROSYS, Trace). Επίσης έλαβε μέρος σε ερευνητικά δίκτυα όπως το EEVC WG21 και το APSN.
Παράλληλα με τις δραστηριότητες του στην ανάλυση ατυχημάτων, συμμετείχε σε EuroNCAP δοκιμές πρόσκρουσης και επίσης ασχολήθηκε με την ανάλυση εικόνων δοκιμών πρόσκρουσης. Συντόνισε τις εργασίες για τη δημιουργία της πρώτης δημόσια διαθέσιμης βάσης δεδομένων με στοιχεία των δοκιμών EuroNCAP. Επίσης ήταν μέλος της ομάδας "Ασφάλεια στον Αθλητισμό" του ΤΝΟ, υπεύθυνος σε θέματα ασφάλειας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Τέλος, έχει συγγράψει/συνεισφέρει σε δημοσιεύσεις και τεχνικές αναφορές.
Ποιοι βρίσκονται πίσω από το project του Piaggio MP3 που είδαμε στο Ζάππειο; Οι οργανισμοί και οι εταιρίες που έχουν λάβει μέρος σε αυτό το project προέρχονται από την Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και φυσικά την Ελλάδα, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες του εγχειρήματος. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε μεγάλους κατασκευαστές μοτοσικλετών και αυτοκινήτων όπως είναι η Piaggio, η Yamaha και η Porsche, αλλά και Ινστιτούτα όπως το γερμανικό Federal Highway Research Institute (BASt) και ο βρετανικός οργανισμός MIRA. Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος σε αυτό το project; Ο δικός μου ρόλος είχε να κάνει με την πραγματοποίηση και υλοποίηση του Ελληνικού πειραματικού δικύκλου αφού υπήρξαν και άλλα δίκυκλα, από άλλους φορείς, όπως ενδεικτικά: ένα Yamaha Tenere, ένα Triumph, και 2 υβριδικά της Piaggio. Το καθένα έφερε περίπου τον ίδιο εξοπλισμό με βαρύτητα, είτε στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού σε περίπτωση κινδύνου, είτε στα συστήματα πληροφόρησης. Έπρεπε να συντονίσω τις εργασίες για την τοποθέτηση και συνεργασία των συστημάτων, όπως φυσικά και την απόκτηση του τρικύκλου από την αντιπροσωπία. Μην ξεχνάς ότι είναι το δεύτερο υβριδικό του είδους που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα. Επίσης, ήμουν εκείνος που έκανα την ανάλυση δεδομένων ατυχημάτων και κατέληξα σε μια σειρά σεναρίων επικινδύνων καταστάσεων πάνω στα οποία εξελίχτηκαν τα συστήματα που είδες. Τα συστήματα δεν καλύπτουν όλα τα πιθανά σενάρια ατυχημάτων, αλλά τα πιο σημαντικά και εκείνα που οδηγούν στα σοβαρότερα ατυχήματα. Πότε ξεκίνησε το project και σε ποια φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή; Το έργο ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2008 και έληξε (ολοκληρώθηκε) το 2010. Ονομάζεται Saferider από: "Advanced Telematics for enhancing the safety and comfort of motorcycle riders" Το έργο κατατέθηκε ως πρόταση από το Ι.ΜΕΤ. το 2007, σε συνεργασία φυσικά με όλους τους εταίρους και εγκρίθηκε από την Ε.Ε. το ίδιο έτος. Το Ι.ΜΕΤ. ήταν και ο συντονιστής του έργου κατά τη φάση της υλοποίησής του. Ποιος είναι ο στόχος του; Στόχος του προγράμματος είναι:
Ο υφυπουργός Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Σ. Βούγιας ενημερώνεται για το σύστημα e-call και τα υπόλοιπα συστήματα ασφάλειας του Piaggio MP3.
• Η εξέλιξη Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης του Αναβάτη (Advanced Rider Assistance Systems ή ARAS) και ενός συστήματος πληροφόρησης που θα βρίσκεται πάνω στη μοτοσικλέτα (On Bike Information
System- OBIS).
• Ο ορισμός των λειτουργιών των εν λόγω συστημάτων, βάσει δεδομένων από αναλύσεις ατυχημάτων και μελετών νατουραλιστικής οδήγησης (φυσιολογική οδήγηση υπό πραγματικές συνθήκες).
• Η σχεδίαση και εξέλιξη των πρωτότυπων συστημάτων
ARAS/OBIS.
•Η σχεδίαση και εξέλιξη ενός συστήματος επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (Human Machine Interface- HMI) και την εξέλιξη συστημάτων προειδοποίησης/ πληροφόρησης.
• Η τεχνική επαλήθευση των συστημάτων ARAS/OBIS που έχουν εξελιχθεί και την προσαρμογή τους σε διάφορους τύπους μοτοσικλετών και προσομοιωτών.
• Η εκτίμηση του αντίκτυπου αλλά και της αποδοχής των πρωτότυπων συστημάτων από τον χρήστη με μία σειρά από πιλοτικές εφαρμογές.
• Η δημιουργία ενός εγχειριδίου με τις αρχές σχεδίασης για την ολοκλήρωση των συστημάτων ARAS/OBIS στις μοτοσικλέτες.
• Την εξέλιξη εκπαιδευτικών εργαλείων για την εκπαίδευση των αναβατών ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από τα παραπάνω συστήματα ασφαλείας. Υπάρχει περίπτωση να δούμε αυτή την τεχνολογία να περνά στη μαζική παραγωγή; Αν ναι πότε; Σίγουρα θα βγουν στην παραγωγή, όχι βέβαια σύντομα. Τουλάχιστον μετά από μια 5ετία, και αφότου τα συστήματα δορυφόρων και πλοήγησης γίνουν ακριβέστερα στην παροχή δεδομένων. Εάν η τεχνολογία των ραντάρ ανίχνευσης εμποδίων και γενικότερα τα συστήματα ελέγχου γίνουν μικρότερα και ελαφρύτερα, όπως και η παροχή ενέργειας δεν απαιτεί "τεράστιες" μπαταρίες (για τις διαστάσεις μιας μοτοσικλέτας), τότε τα συστήματα αυτά θα μπορούσαν σχετικά σύντομα να εφαρμοστούν. Το μεγάλο εμπόδιο είναι η ηλεκτρονική τεχνολογία και το κόστος της για εφαρμογή σε δίκυκλα. Με το που θα μειωθεί αυτό το κόστος, τότε τα συστήματα θα βγουν και στα μοντέλα παραγωγής αρκετά σύντομα, αφού πρώτα αξιολογηθεί η αξιοπιστία τους.