Διαβάστηκε από 102247αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/4/2011
Η "απαίτησή" μας για την παρουσία του ESP και των 6 αερόσακων στο βασικό εξοπλισμό των μικρών μοντέλων, συμβαδίζει με την προσπάθεια που κάνει όλα αυτά τα χρόνια ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP για τη βελτίωση των επιπέδων της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Από το 1997 και με τις δοκιμές πρόσκρουσης που έχει καθιερώσει, ο οργανισμός έχει ωθήσει τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν όλο και πιο ασφαλή προϊόντα και να εμπλουτίζουν συνεχώς το βασικό εξοπλισμό των μοντέλων τους με συστήματα όπως το ESP ή με νέου τύπου αερόσακους, όπως είναι αυτοί για τα γόνατα του οδηγού ή του συνοδηγού. Ας δούμε, λοιπόν, με βάση τις δοκιμές του EuroNCAP, ποια είναι τα ασφαλέστερα μικρά μοντέλα της αγοράς, σε κάθε έναν από τους τομείς που αυτός εξετάζει.
Αποτελέσματα δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP
Μοντέλο
Αστέρια
Προστασία
ενηλίκων
Προστασία
παιδιών
Προστασία
πεζών
Συστήματα
ασφαλείας
Νέες δοκιμές από το 2009 και μετά
Suzuki Swift
5
αστ.
94%
82%
62%
71%
Audi A1
5
αστ.
90%
79%
49%
86%
VW Polo
5
αστ.
90%
86%
41%
71%
Kia Venga
5
αστ.
89%
85%
64%
71%
Hyundai i20
5
αστ.
88%
83%
64%
86%
Citroen DS3
5
αστ.
87%
71%
35%
83%
Honda Jazz
5
αστ.
78%
79%
60%
71%
Nissan Micra
4
αστ.
84%
79%
58%
57%
Citroen C3
4
αστ.
83%
74%
33%
40%
Toyota Urban Cruiser
3
αστ.
58%
71%
53%
86%
Δοκιμές από το 2009 και πριν
Alfa Romeo MiTo
5
αστ.
36 β.
29 β.
18 β.
-
Peugeot 207
5
αστ.
35 β.
37 β.
19 β.
-
Toyota Yaris
5
αστ.
35 β.
34 β.
18 β.
-
Ford Fiesta
5
αστ.
34 β.
38 β.
20 β.
-
Mazda2
5
αστ.
34 β.
37 β.
18 β.
-
Opel Corsa
5
αστ.
34 β.
32 β.
19 β.
-
Seat Ibiza
5
αστ.
34 β.
38 β.
19 β.
-
Fiat Grande Punto
5
αστ.
33 β.
35 β.
19 β.
-
Renault Clio
5
αστ.
33 β.
39 β.
9 β.
-
Skoda Fabia
4
αστ.
32 β.
36 β.
17 β.
-
Daihatsu Sirion
4
αστ.
29 β.
35 β.
15 β.
-
Mitsubishi Colt
4
αστ.
25 β.
30 β.
7 β.
-
Peugeot 206+
4
αστ.
25 β.
11 β.
-
-
Dacia Sandero
3
αστ.
24 β.
38 β.
6 β.
-
Chevrolet Aveo
3
αστ.
17 β.
26 β.
11 β.
-
ΕΡΕΥΝΑ: Οι πραγματικές τιμές των μικρών αυτοκινήτων με πλήρη εξοπλισμό