Διαβάστηκε από 22118αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/6/2011
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή κυκλοφορία ενός οχήματος είναι η καλύτερη δυνατή κατάσταση που πρέπει να βρίσκεται.. Αρμόδιοι φορείς για την πιστοποίηση της καλής λειτουργίας του είναι τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μέσω των καθιερωμένων πλέον ελέγχων.
Περίπου μισή ώρα διαρκεί η διαδικασία του ελέγχου
Το επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας μιας χώρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και με την κατάσταση του στόλου των οχημάτων που υπάρχουν σε αυτή. Ούτως η άλλως προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού τα νεότερα τεχνολογικά επιτεύγματα τους περιλαμβάνουν κορυφαία συστήματα, αλλά και συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας με στόχο πάντα το υψηλότερο επίπεδο παθητικής καθώς και ενεργητικής ασφάλειας. Αυτά έχουν συμβάλλει ώστε να μειωθούν σε μεγάλο βαθμό τα τροχαία ατυχήματα, καθώς επίσης και οι συνεχείς έρευνες, που έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Στο κάθε όχημα προκαλούνται ποικίλες φθορές, οι οποίες επιδιορθώνονται με την περιοδική συντήρηση, που πολλές φορές δε γίνεται όπως ενδείκνυται από μεγάλη μερίδα των ιδιοκτητών. Τα κενά που δημιουργούνται από την έλλειψη συντήρησης έρχονται να καλύψουν και να επισημάνουν τα ΚΤΕΟ.
Από το 1985 ο έλεγχος των οχημάτων από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) έχει θεσμοθετηθεί ώστε να πιστοποιείται η εύρυθμη λειτουργία ενός αυτοκινήτου, που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας.
Από το Νοέμβριο του 2001 με το νόμο 2963 εισήλθαν στη ζωή μας τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Πλέον, ο κάθε κάτοχος οχήματος, έχει να επιλέξει μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου φορέα, ώστε να πάρει την απαραίτητη έγκριση για την κυκλοφορία του αυτοκινήτου του.
Ο κάθε ιδιοκτήτης οφείλει, από το 1985, να περνά το όχημα περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα τέσσερα χρόνια από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του, ενώ μετά το συγκεκριμένο διάστημα μειώνεται στα δύο χρόνια.