Διαβάστηκε από 22118αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/6/2011
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο οι τεχνικοί οφείλουν -και πρέπει- σύμφωνα με το νόμο 44800/123 του 1985 και τις τροποποιήσεις του 2003 και 2004 να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Αυτό συνεπάγεται ότι περιλαμβάνονται οι εξής τομείς: εκπομπές καυσαερίων, κινητήρας, κατάσταση αμαξώματος, υαλοπίνακες, φανάρια, πρόσθετα αξεσουάρ, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, θάλαμος επιβατών, σύστημα διεύθυνσης, συστήματα αναρτήσεων, ζώνες ασφαλείας, κ.ά.
Αναλυτικά: 1. Μόλις γίνει η παραλαβή του προς εξέταση αυτοκινήτου, η πρώτη κίνηση του τεχνικού είναι ο απαραίτητος εξωτερικός οπτικός έλεγχος του αυτοκινήτου για οξειδώσεις, χτυπήματα και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο. 2. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει πρόσθετα αξεσουάρ πέραν του εργοστασιακού εξοπλισμού, τότε απαιτείται να υπάρχει η απαραίτητη πιστοποίηση του προϊόντος που έχει χρησιμοποιηθεί. 3. Aκολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών, για το αν φέρουν σχισμές ή αν το πέλμα
είναι αρκετά φθαρμένο, καθώς και η πίεσή τους. 4. Ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου, που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός φυσικά θα πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με αυτόν που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας. 5. Ο έλεγχος των καυσαερίων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας, αφού συνδέεται άμεσα με την προστασία του περιβάλλοντος. 6. Ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και η απόδοση του χειρόφρενου. 7. Η μέτρηση των φώτων γίνεται, αφού προηγηθεί η ρύθμιση του μηχανήματος σύμφωνα με τη γωνία φανού, που διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. 8. Το τελευταίο στάδιο περιλαμβάνει τον έλεγχο του κάτω μέρους του αυτοκινήτου με τη βοήθεια ειδικής ράμπας, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν διαρροές, όπως από τις σωληνώσεις των φρένων κ.α.
Έλεγχος της κατάστασης των ελαστικών
Υποχρεωτικά είναι το τρίγωνο, ο πυροσβεστήρας και το φαρμακείο.
Οι εκπομπές καυσαερίων είναι ο πιο συχνός λόγος για επανέλεγχο