Διαβάστηκε από 29148αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2011
Αμφότερα τα μίνι αυτοκίνητα αποτελούν από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, όχι μόνο στα μεταχειρισμένα, αλλά και στα καινούργια, αφού το Panda είναι πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του, ενώ ο αντικαταστάτης του Atos Prime, το i10 βρίσκεται στη 2η θέση της κατάταξης. Μάλιστα, το Panda από το 2004 όταν παρουσιάστηκε, έχει δεχθεί ελάχιστες αλλαγές μέχρι σήμερα που διατίθεται, ενώ το Atos Prime παρουσιάστηκε το 2000, ανανεώθηκε το 2004 και το 2008 αντικαταστάθηκε από το i10. Κινητήρας: Πιο σβέλτο και οικονομικό το Fiat Διαφορές υπάρχουν και μεταξύ των μηχανικών συνόλων των 1,2 λτ. του Panda και των 1,1 λτ. του Atos Prime, καθώς αυτό του Fiat είναι καλύτερο σε όλες τις συγκρίσεις. Καταρχήν, κερδίζει σε ελαστικότητα και επιδόσεις ειδικά εν κινήσει, η λειτουργία του είναι πιο ομαλή και αθόρυβη, ενώ αρκείται σε λιγότερες ποσότητες καυσίμου. Επίσης, το κιβώτιο ταχυτήτων του Panda προσφέρει καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το πιο "χαλαρό" του Atos
Prime. Εσωτερικό: Πιο προσεγμένο και σύγχρονο το Panda Στον τομέα της συνολικής εικόνας του θαλάμου των επιβατών, τις εντυπώσεις κλέβει το Panda. Σχεδιαστικά, είναι πιο μοντέρνο, ενώ στο ταμπλό, χαρακτηριστικό γνώρισμά του αποτελεί η φαρδιά κεντρική κονσόλα, στη βάση της οποίας έχει τοποθετηθεί ο εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων. Επίσης, το ιταλικό μίνι παρουσιάζει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Ακόμα, η εργονομία και η θέση οδήγησης του Panda είναι καλύτερες και τα καθίσματα πιο αναπαυτικά. Ωστόσο, στο Atos Prime, η πιο στενή και μικρότερη κεντρική κονσόλα αφήνει περισσότερο χώρο για τα πόδια και πιθανόν να βολέψει τους πιο ψηλούς οδηγούς. Χώροι: Προβάδισμα το μίνι Fiat Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες, παρατηρούμε ότι το Panda σημειώνει σε όλες τις μετρήσεις προβάδισμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε θέση να μετακινήσει μέχρι 4 φιλοξενούμενους με περισσότερη άνεση.
Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα και των δύο μίνι αυτοκινήτων είναι αρκετά ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το Atos Prime να προσφέρει 5 περισσότερα λίτρα. Στο δρόμο: Καλύτερη οδική συμπεριφορά το Panda Στο Panda, η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση από κοινού με τα υψηλού προφίλ ελαστικά, αποσβένουν πιο αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και παρέχουν καλύτερη ποιότητα κύλισης. "Μαλακό" είναι με την σειρά του και το ιδιαίτερα ευκολοδήγητο Atos Prime, στο οποίο ωστόσο η ανάρτηση περνάει πιο πολλούς θορύβους στο εσωτερικό, όταν διαπερνά ανωμαλίες του οδοστρώματος. Καλύτερο και σε οδική συμπεριφορά είναι το μίνι Fiat, αποπνέοντας περισσότερη ασφάλεια σε πιο σβέλτους ρυθμούς, έναντι του πιο ευαίσθητου σε πλευρικούς ανέμους και με αναπηδήσεις από τον πίσω άκαμπτο άξονα Atos Prime. Επιπλέον, το τιμόνι του Panda διαθέτει καλύτερη αίσθηση και προσφέρει περισσότερη ευκολία στους ελιγμούς, ειδικά με την επιλογή "City". Τέλος, μέτρια κρίνονται τα φρένα και των δύο αυτοκινήτων σε αποτελεσματικότητα.
Αξιοπιστία
• Συχνότερες βλάβες
Panda: Ηλεκτρικές λειτουργίες και τριγμοί από τα καθίσματα
• Συχνότερες βλάβες
Atos: Στα δισκόφρενα, καμένες λάμπες και τριγμοί παραθύρων
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
¶λλες εκδόσεις • Panda: Το μίνι Fiat
διατίθεται
με κινητήρα 1,1
λτ. (54 ίππων) και
1,4 λτ. (100 ίππων)
και σε 4κίνητη
έκδοση.
• Αtos Prime: Για το Atos Prime
δεν υπήρξε
άλλη έκδοση
κινητήρα, ενώ
παλαιότερα
και
παράλληλα με
αυτό ήταν
διαθέσιμο το
πιο "απλό" Atos MPV.
Συμπέρασμα:
Επιλέγουμε το Panda
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Μοντέλο
Panda 1,2
Atos Prime 1,1
Κεφάλι οδηγού
75
69
Κεφάλι πίσω
30
15
Πλάτος εμπρός
1.283
1.210
Πλάτος πίσω
1.275
1.212
Πόδια πίσω
31
21
Χώρος αποσκευών (λτ.)
206
211
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο
Panda 1,2
Atos Prime 1,1
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
1.086
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
4/12
Ταχύτητες
5
5
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
59/4.970
61/5.340
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
104/3.280
101/2.850
0-100 χλμ./ώρα
16,7
16,4
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
15,6
16,9
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
27,8
32,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
155
146
100-0 χλμ./ώρα (μ.)
46,3
46,6
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
5,6
5,9
Βάρος (κιλά)
941
947
Ελάχιστες είναι οι αλλαγές που
φέρει το Panda από το 2003,
όταν παρουσιάστηκε παραμένοντας ανταγωνιστικό και
αξιόλογο μέχρι σήμερα.
Η αξιοπιστία, το χαμηλό κόστος χρήσης και κτήσης και η πρακτικότητα έχουν κάνει δημοφιλές και στα μεταχειρισμένα το Atos Prime.
Συν & πλην
Panda 1,2 (+): Ποιότητα l ¶νεση
l Χώροι l Αξιοπιστία
l Οδική συμπεριφορά
l Ελαστικότητα κινητήρα
l Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
(-): Μικροί εξωτερικοί καθρέπτες
l Απόδοση κινητήρα
Atos Prime 1,1 (+): Ευκολία στην οδήγηση
l Aξιοπιστία
l Πρακτικότητα
(-): Λιτή εικόνα εσωτερικού
l Σταθερότητα
l Θόρυβος κινητήρα
Το εσωτερικό του Panda διαθέτει προσεγμένη ποιότητα, πολύ καλή εργονομία και ευχάριστη εικόνα.
Πιο συντηρητική σχεδίαση εμφανίζει ο θάλαμος επιβατών του Atos Prime με την καλή ποιότητα.
Οι πίσω επιβάτες του Panda έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες ανέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών του Atos είναι μεγαλύτερος μόλις κατά 5 λτ.
Το Panda προσφέρει καλύτερη άνεση,
ποιότητα κύλισης και σταθερότητα σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Εκδόσεις - Εξοπλισμός
Μοντέλο
Panda 1,2
Atos Prime 1,1
ABS
•
•
Αερόσακοι
2
1
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
•
-
Υποβοήθηση τιμονιού
•
•
Ηλ. παράθυρα
2
2
Κεντρικό κλείδωμα
•
•
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
o
o
Αir condition
•
•
Ηχοσύστημα
o
o
Τιμή 2006 (ευρώ)
9.850
8.490
Τιμή πώλησης 2011 (ευρώ)
5.000
4.500
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τα 2 πρώτα σε πωλήσεις μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από 4 δημοφιλείς κατηγορίες