Διαβάστηκε από 29148αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2011
Tο Golf και το Astra ανέκαθεν αποτελούσαν δύο δυνατούς αντιπάλους, καθώς πρόκειται για δύο από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας. Σχεδιαστικά, το μοντέλο της VW αποπνέει πιο συμπαγή αίσθηση, αλλά είναι πιο συντηρητικό απέναντι στο πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά Astra. Επίσης, όσον αφορά στις γενιές που αναφερόμαστε, το Golf λανσαρίστηκε το 2003 και το Astra το 2005. Χώροι: Για επιβάτες Golf και για αποσκευές Astra
Στον τομέα των προσφερόμενων χώρων των επιβατών, το Golf παρουσιάζει περισσότερο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ στα γόνατα το Astra κερδίζει για μόλις 8 χλστ. Όσον αφορά στον όγκο του χώρου αποσκευών, στο Astra είναι πιο μεγάλος κατά 30 λτ., αλλά στο Golf είναι πιο πρακτικός λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος. Στο δρόμο: Πιο άνετο και ισορροπημένο το Golf Στο Golf, η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (έναντι του ημιάκαμπτου άξονα στο
Astra) προσδίδει στο αυτοκίνητο πιο ουδέτερα χαρακτηριστικά στο δρόμο, αφού, ακόμα και με "άτσαλη" οδήγηση, είναι προβλέψιμο, ενώ το σαφές τιμόνι βοηθάει στον καλύτερο έλεγχό του. Πρόσθετα, η υψηλή σταθερότητα που παρουσιάζει, δε λειτουργεί εις βάρος της πολύ καλής άνεσης. Στο
Astra, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, γεγονός που αντιλαμβάνονται άμεσα ο οδηγός και οι επιβάτες, όταν το αυτοκίνητο περνάει από ανωμαλίες του δρόμου, ενώ σε οριακούς ρυθμούς οι τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής (ανάλογα τους χειρισμούς του οδηγού) κάνουν την εμφάνισή τους λιγότερο προοδευτικά. Τέλος, το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση και αμεσότητα, ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα σε αποτελεσματικότητα. Εσωτερικό: Προσεγμένα ποιοτικά και με καλύτερο φινίρισμα το Golf
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο δημοφιλών μικρομεσαίων αυτοκινήτων, παρατηρούμε ότι αυτό του Astra έχει πιο δυναμικό στιλ, ενώ του Golf είναι πιο "ουδέτερο" αισθητικά. Ποιοτικά αμφότερα είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, όμως στη μεταξύ τους σύγκριση, στο εσωτερικό του Astra συναντώνται πιο μαλακά πλαστικά σε περισσότερες επιφάνειες (π.χ. στις επενδύσεις των θυρών), ενώ το Golf διαθέτει πιο προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Σε επίπεδο πρακτικότητας, το Golf κερδίζει, λόγω των περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα και θέσεων για ποτήρια (οι οποίες απουσιάζουν από το
Astra), ενώ και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων του VW είναι καλύτερη. Κινητήρας: Με παραπλήσιες επιδόσεις
O ισχυρότερος 1,6 FSI κινητήρας των 121 δυναμομετρημένων ίππων του Golf προσφέρει παραπλήσιες επιδόσεις συγκριτικά με τον 1.600άρη του Astra, απόδοσης 104 πραγματικών ίππων, γεγονός που αποδίδεται και στο κοντής κλιμάκωσης 5τάτυχο κιβώτιο του Opel έναντι του μακριού 6τάχυτου του Golf.
Ωστόσο, στο ταξίδι, η 6η ταχύτητα του Golf διατηρεί το θόρυβο (και τις στροφές του κινητήρα) σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ από πλευράς κατανάλωσης, υπάρχει μικρό προβάδισμα υπέρ του
Astra.
Αξιοπιστία
•
Συχνότερες βλάβες
Astra: Στον κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης, στον κλιματισμό, σε κάποιες ηλεκτρικές λειτουργίες και στο ηχοσύστημα.
• Συχνότερες βλάβες Golf: στον κινητήρα, στη μετάδοση, στον κλιματισμό, στο αμάξωμα και σε κάποιες ηλεκτρικές λειτουργίες.
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Άλλες εκδόσεις • Astra: Υπάρχει σε 3θυρo, 4θυρο, 5θυρο και στέισον βάγκον αμαξώματα με κινητήρες των 1,4 λτ. (90 PS) 1,6 λτ. (105 PS), 1,8 λτ. (140 PS), 1,6T (180 PS) και 2,0Τ (200 και 240
PS).
• Golf: Σε 3θυρο, 5θυρο και στέισον βάγκον παραγόταν το Golf (4θυρη εκδοχή ήταν το Jetta), με τους κινητήρες 1,4 (80 PS), 1,4 FSI (90 PS), 1,6 FSI (115 PS), 1,4 TSI (122, 140 και 170 PS), 2,0 FSI (150 PS), 2,0 TSI (200 PS) και 3,2 FSI (250
PS).
Συμπέρασμα:
Επιλέγουμε το Golf
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Μοντέλο
Golf
Astra
Κεφάλι οδηγού
69
62
Κεφάλι πίσω
55
48
Πλάτος εμπρός
1.385
1.376
Πλάτος πίσω
1.360
1.345
Πόδια πίσω
107
115
Χώρος αποσκευών (λτ.)
350
380
Αξιολόγηση Euro NCAP
Μοντέλο
Golf 1,6
FSI 5d
Astra 1,6 5d
Αστέρια
*****
*****
Προστασία ενηλίκων (βαθμοί)
33
34
Προστασία παιδιών (βαθμοί)
37
39
Προστασία πεζών (βαθμοί)
19
3
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο
Golf 1,6
FSI 5d
Astra 1,6 5d
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
4/16
Ταχύτητες
6
5
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
121/6.010
104/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
156/4.160
145/4.070
0-100 χλμ./ώρα
11,4
11,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
12,5
11,6
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
18,6
18,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
192
185
100-0 χλμ./ώρα (μ.)
39,7
39,1
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
6,8
6,6
Βάρος (κιλά)
1.319
1.265
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Πιο σπορτίφ εμφάνιση διαθέτει το Astra,
ενώ προσφέρεται και σε χαμηλότερες τιμές έναντι του Golf.
Το προγενέστερο Golf, ακόμα και με τα σημερινά
δεδομένα παραμένει ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο.
Συν & πλην
Astra 1,6 (+): Ποιότητα κατασκευής
l Στιβαρότητα οδική
συμπεριφορά
l Καλοί χώροι
l Εικόνα
(-): Ελαστικότητα
κινητήρα
l ¶νεση ανάρτησης
l Αίσθηση επιλογέα
l Έλλειψη θηκών
Golf 1,6 FSI (+): Εργονομία
l ¶νεση
l Χώροι
l Εξοπλισμός
l Μεταπωλητική αξία
l Οδική συμπεριφορά
l Ποιότητα κατασκευής
(-): Συντηρητική εικόνα
l Τραχύτητα κινητήρα
Στο Golf, οι φιλοξενούμενοί του θα νιώσουν περισσότερο άνετα, ενώ τα μεγαλύτερα παράθυρα αυξάνουν το αίσθημα της ευρυχωρίας.
Ο όγκος του πορτμπαγκάζ του Astra είναι μεγαλύτερος κατά 30 λτ.
Το Golf προσφέρει στο δρόμο μία σχεδόν ιδανική ισορροπία
ανάμεσα στην άνεση και την υψηλή σταθερότητα.
Η καμπίνα του Golf αποπνέει στιβαρότητα και διακρίνεται παράλληλα για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.
Το εσωτερικό του Astra είναι πιο μοντέρνο αισθητικά, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή.
5άστερα στα crash tests
Την ανώτατη αξιολόγηση των 5 αστέρων έχουν λάβει και τα δύο μικρομεσαία αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων το Astra έχει συγκεντρώσει υψηλότερη βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων και παιδιών.
Εξοπλισμός
Μοντέλο
Golf 1,6
FSI 5d
Astra 1,6 5d
ABS
•
•
Αερόσακοι
6
4
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
•
•
Υποβοήθηση τιμονιού
•
•
Ηλ. παράθυρα
4
2
Κεντρικό κλείδωμα
•
•
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
•
o
Αir condition
•
•
Ηχοσύστημα
•
•
Τιμή 2006 (ευρώ)
19.240
16.590
Τιμή πώλησης 2011 (ευρώ)
9.600
8.500
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τα 2 πρώτα σε πωλήσεις μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από 4 δημοφιλείς κατηγορίες