Διαβάστηκε από 14251αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/6/2011
Mε οικολογικό 2κύλινδρο τούρμπο κινητήρα, νεανικό και σύγχρονο look, αλλά και επηρεασμένο τεχνικά και αισθητικά από το επιτυχημένο Fiat 500, το νέο Fiat Panda έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο.
1. Η μάσκα δείχνει να προέρχεται εξ
ολοκλήρου από το σημερινό 500. 2. Η μικρή εισαγωγή αέρα στη μάσκα θυμίζει και αυτή το 500. Αποτελεί ένδειξη ότι το νέο Panda
θα έχει πολύ φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες. 3. Η πίσω κολώνα του επόμενου Panda παραπέμπει αρκετά σε αυτή του σημερινού μοντέλου.
To νέο Panda "δουλεύεται" στα εργαστήρια της Fiat με απόλυτη μυστικότητα εδώ και αρκετό καιρό. Τα σχέδιά του έχει αναλάβει η ομάδα του διάσημου Roberto Giolito. Σε περίπτωση που δεν τον γνωρίζετε, πρόκειται για τον άνθρωπο από το "χέρι" του οποίου προήλθε η νέα γενιά του 500, επιτρέποντάς του αυτή τη στιγμή να καμαρώνει ως ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους designers αυτή τη στιγμή. Το σίγουρο είναι πως τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τον κύριο Giolito, αφού πρέπει να παρουσιάσει ένα σύνολο ικανό να έχει την ίδια ή και περισσότερη δυναμική και ανταπόκριση στο ευρύ κοινό, σε σχέση με το Panda που γνωρίζουμε σήμερα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το μίνι μοντέλο της Fiat αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του τα τελευταία 21 χρόνια, δηλαδή από το 1980, όταν και λανσαρίστηκε στην Ευρώπη η πρώτη του γενιά. Επί της ουσίας, το σημερινό Panda βρίσκεται ακόμα στη 2η του γενιά, έχοντας δεχτεί βέβαια πάρα πολλές τεχνολογικές αναβαθμίσεις και πλήθος αισθητικών επεμβάσεων. Με το δικό του ξεχωριστό στιλ
Το Panda μέχρι τώρα, μας έχει συνηθίσει σε ρηξικέλευθο design και κάπως διαφορετικά αισθητικά πρότυπα. Η καινούρια γενιά του θα συνεχίσει να διαφέρει πολύ από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει μέχρι τώρα, "δανειζόμενη" απλά μερικά επιμέρους στιλιστικά στοιχεία από το 500. Αυτά εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στη σχεδόν "κλειστή" μάσκα, στο χαρακτηριστικό νεύρο στο κέντρο του ταμπλό αλλά και στους εξωτερικούς καθρέπτες. Όπως είναι προφανές, το Panda θα διατηρήσει το γνώριμο ενός όγκου αμάξωμα, αυτή τη φορά με σαφώς περισσότερες καμπύλες σε επιμέρους στοιχεία, αλλά και με καθαρές δυναμικές γραμμές όπως αυτές που διατρέχουν το πλευρικό μέρος του αυτοκινήτου. Ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι ο έντονα καμπυλωτός σχηματισμός της οροφής. Σε πλατφόρμα "πολυεργαλείο"
Η πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί το νέο Panda θα είναι μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή αυτής που χρησιμοποιεί το 500. Πρόκειται για βάση, πραγματικό "πολυεργαλείο" στα χέρια του ομίλου Fiat, που επιτρέπει στην ιταλική φίρμα να επενδύσει σε κόμπακτ διαστάσεων, πρακτικά και ευέλικτα μοντέλα με οικολογικές προδιαγραφές. Όπως διαφαίνεται λοιπόν, δεν αναμένουμε διαφορές στον τομέα της ανάρτησης σε σχέση με το σημερινό Panda που μπροστά φέρει γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Έμφαση στο κινητήρα 0,9 τούρμπο
Η γκάμα του νέου Panda θα έχει ως σημείο αναφοράς το νέο TwinAir κινητήρα των 0,9 λίτρων που γνωρίσαμε πρόσφατα στο 500. Θυμίζουμε πως πρόκειται για 2κύλινδρο μοτέρ με υπερτροφοδότηση αποδίδοντας 85 ονομαστικούς ίππους. Με αυτό τον κινητήρα, η Fiat τονίζει πως επιτυγχάνει χαμηλές καταναλώσεις αλλά και περιορισμένες εκπομπές CO2. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο 500ράκι ο κινητήρας αυτός εκπέμπει 95 γρ./χλμ. CO2.
Λογικά πάντως, εκτός από αυτό τον TwinAir, το νέο Panda θα χρησιμοποιεί και μια ακόμα πιο εξελιγμένη εκδοχή του σημερινού του μοτέρ των 1,2 λίτρων με εκπομπές CO2 που θα κυμαίνονται κοντά στα 100-115 γρ./χλμ.