Δεν είναι ένας, αλλά πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις ενός μοντέλου. Π.χ ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει μπόλικη ροπή (απαραίτητη για το «τράβηγμα»), αλλά να έχει τόσο μακριές σχέσεις και μεγάλους τροχούς, που τελικά ο κινητήρας να «πνίγεται» και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις να είναι μέτριες. Μετά μπορεί να έχει μεγάλη ιπποδύναμη, αλλά η ροπή του να κορυφώνεται σε υψηλές στροφές, οπότε πατώντας γκάζι χαμηλά η επιτάχυνση θα είναι μέτρια. Ας δούμε όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τις ρεπρίζ με μια ματιά:
Η ελαστικότητα και η απόδοση του κινητήρα: Οι κινητήρες με πλούσια ροπή στις χαμηλές στροφές (οι σύγχρονοι turbo βενζινοκινητήρες έχουν μπόλικη) έχουν πλεονέκτημα.
Η αμεσότητα του γκαζιού στο πάτημα του πεντάλ.
Η αρχιτεκτονική και ο αριθμός σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων: Όσο πιο κοντή η κλιμάκωση, τόσο καλύτερες ρεπρίζ (όμως περισσότερος θόρυβος και μεγαλύτερη κατανάλωση)
Ο τύπος του κιβωτίου (χειροκίνητο, αυτόματο ή αυτόματο - σειριακό)
Το βάρος του αμαξώματος και ο αεροδυναμικός συντελεστής.
Η διάσταση των τροχών (π.χ. η επιλογή μεγαλύτερης διαμέτρου ζαντών και φαρδύτερων ελαστικών επιβαρύνει τις επιδόσεις)
Το επιπλέον βάρος στο αυτοκίνητο (π.χ. 4 επιβάτες με αποσκευές)
H φόρτωση αντικειμένων στην οροφή αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και επιβαρύνει τις επιταχύνσεις
Το air condition σε μικρής ισχύος κυρίως αυτοκίνητα επηρεάζει τις επιδόσεις
H μορφολογία του δρόμου (π.χ. ανηφόρα ή κατηφόρα)
Πως γίνονται οι μετρήσεις του AutoΤρίτη: Όλες οι μετρήσεις μας πραγματοποιούνται στο ίδιο σημείο, σε ευθεία χωρίς κλίση και με καλή άσφαλτο. Χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικά δορυφορικά όργανα ακριβείας, ενώ αναφορικά με το έξτρα βάρος, μέσα στο αυτοκίνητο βρίσκονται μόνο τα όργανα μετρήσεων και δύο επιβάτες (οδηγός- συνοδηγός).
Κάτσε να πάρω το μέτρο......
Μα τι βλακεία είναι αυτό που ζητάτε? Ο μέσος οδηγός προσπερνώντας έχει αίσθηση του χρόνου και όχι τόσο της διανυομενης απόστασης.
ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ "ΟΔΗΓΩΝ ΠΟΥΠΑΣΑΚΗΔΩΝ" (ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΤΑ ΕΜΑΘΑΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΡΩΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΣ;-ΠΟΥ ΠΑΣ;) (ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΞΠΕΡ ΣΤ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΝΩ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΗΛΑ η ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ). ΑΥΤΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΠΟΛΗΣ 600-1000cc ΜΕ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 40-60 ΗΡ, ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΟΥΝ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΝΤΑΛΙΚΕΣ, ΟΠΟΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ "ΠΑΡΕΙ" Ο ΑΕΡΑΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ 9ΜΙΣΗ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ.ΜΕΤΑ ΑΠΟΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΜΥΓΕΣ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ, ΣΕ ΚΟΙΤΑΝΕ ΑΠΟΡΗΜΕΝΟΙ.
Δοκιμάστε και προσπέρασμα με όπισθεν σε πίστα F1, μόνο έτσι θα βγει η σωστή λίστα κατάταξης. Άλλο ένα απαράδεκτο άρθρο χωρίς ίχνος επιστημονικής ή άλλης λογικής και βάσης.
Για μένα όσο πιό γρήγορο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο το καλύτερο. Γιαυτό βελτιώνω κάθε αυτοκίνητο που έχω, ώστε να το κάνω όσο το δυνατό ταχύτερο. Για μένα δεν υπάρχει κάποιο όριο στο προσπέρασμα, αλλά θέλω να γίνεται όσο το δυνατό πιό γρήγορα. Για να το επιτύχω αυτό, ποτέ δεν βασίζομαι στη ρεπρίζ, δηλαδή να πατάω απλώς το γκάζι στο πάτωμα, αλλά πάντα κατεβάζω και μια ή δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, προκειμένου να εκμεταλλευτώ όσο το δυνατό τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ακόμα και το πιό δυνατό αυτοκίνητο αν οδηγώ, πάντα θα εκμεταλλευτώ όλες του τις δυνατότητες στο προσπέρασμα. Βέβαια αυτό το κάνω και για λόγους απόλαυσης, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Μα γιατί 60-100 με 4η και όχι 3, και 80-120 με 5η και όχι 4η ή ακόμα και 3η??????
Προσπερνάω σημαίνει φέρνω το αμάξι σε σωστό σημείο λειτουργίας κινητήρα, πατάω το γκάζι τέρμα και βγαίνω.
Μάλλον θα μιλάτε για προσπερασμα στην παλιά εθνική γιατί τόσο η Κορίνθου Πατρών όσο η Αντιρρίου Ιωαννίνων αλλά και η Εγνατία είναι πλέον σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι με τοιχίο στη μέση οπότε δεν τίθεται θέμα επικίνδυνης προσπέρασης.Το αν θα παραμείνεις λίγο παραπάνω στην αριστερή λωρίδα δεν θετεις κανένα ο οποίος κινείται μέσα στα νόμιμα όρια ταχυτητας σε κίνδυνο.Οι εθνικές οδοί είναι πλέον ασφαλεις.Αν γινόντουσαν και φθηνότεροι δε θα θέλαμε τίποτε άλλο!
Giorgos-ioannina Όταν αναφερόμαστε στο προσπέρασμα, εννοούμε κυρίως στις επαρχιακές οδούς, που έχουν μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και συνεχείς στροφές, με μικρά ενδιάμεσα ευθύγραμμα τμήματα, των 100, ή λίγο λιγότερων, ή περιοσσότερων μέτρων. Στους δρόμους αυτούς, για να προσπεράσεις, πρέπει να έχεις μεγάλη ιπποδύναμη και καμμιά φορά δεν φθάνει ούτε αυτή.
Λέτε: Οι μετρήσεις μας στα χειροκίνητα μοντέλα, γίνονται στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα και στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα. Εγώ όμως στα 60 χλμ/ωρα θα ξεκινήσω με 3η το προσπέρασμα! Και κάτι άλλο: Παρατήρησα αρκετό turbo lag (όχι άμεση απόκριση στο γκάζι) σε ένα Nissan Micra 900 cc... Προσοχή λοιπόν στα turbo με μικρό κινητήρα...
Κάτσε να πάρω το μέτρο...... Μα τι βλακεία είναι αυτό που ζητάτε? Ο μέσος οδηγός προσπερνώντας έχει αίσθηση του χρόνου και όχι τόσο της διανυομενης απόστασης.
Audi R8 Spyder... Απλό καθημερινό αυτοκίνητο για την Ελλάδα...
ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ "ΟΔΗΓΩΝ ΠΟΥΠΑΣΑΚΗΔΩΝ" (ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΤΑ ΕΜΑΘΑΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΡΩΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΣ;-ΠΟΥ ΠΑΣ;) (ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΞΠΕΡ ΣΤ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΝΩ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΗΛΑ η ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ). ΑΥΤΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΠΟΛΗΣ 600-1000cc ΜΕ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 40-60 ΗΡ, ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΟΥΝ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΝΤΑΛΙΚΕΣ, ΟΠΟΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ "ΠΑΡΕΙ" Ο ΑΕΡΑΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ 9ΜΙΣΗ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ.ΜΕΤΑ ΑΠΟΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΜΥΓΕΣ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ, ΣΕ ΚΟΙΤΑΝΕ ΑΠΟΡΗΜΕΝΟΙ.
Δοκιμάστε και προσπέρασμα με όπισθεν σε πίστα F1, μόνο έτσι θα βγει η σωστή λίστα κατάταξης. Άλλο ένα απαράδεκτο άρθρο χωρίς ίχνος επιστημονικής ή άλλης λογικής και βάσης.
Τρία πουλάκια λάλαγαν...
Για μένα όσο πιό γρήγορο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο το καλύτερο. Γιαυτό βελτιώνω κάθε αυτοκίνητο που έχω, ώστε να το κάνω όσο το δυνατό ταχύτερο. Για μένα δεν υπάρχει κάποιο όριο στο προσπέρασμα, αλλά θέλω να γίνεται όσο το δυνατό πιό γρήγορα. Για να το επιτύχω αυτό, ποτέ δεν βασίζομαι στη ρεπρίζ, δηλαδή να πατάω απλώς το γκάζι στο πάτωμα, αλλά πάντα κατεβάζω και μια ή δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, προκειμένου να εκμεταλλευτώ όσο το δυνατό τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ακόμα και το πιό δυνατό αυτοκίνητο αν οδηγώ, πάντα θα εκμεταλλευτώ όλες του τις δυνατότητες στο προσπέρασμα. Βέβαια αυτό το κάνω και για λόγους απόλαυσης, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Μα γιατί 60-100 με 4η και όχι 3, και 80-120 με 5η και όχι 4η ή ακόμα και 3η?????? Προσπερνάω σημαίνει φέρνω το αμάξι σε σωστό σημείο λειτουργίας κινητήρα, πατάω το γκάζι τέρμα και βγαίνω.
Μάλλον θα μιλάτε για προσπερασμα στην παλιά εθνική γιατί τόσο η Κορίνθου Πατρών όσο η Αντιρρίου Ιωαννίνων αλλά και η Εγνατία είναι πλέον σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι με τοιχίο στη μέση οπότε δεν τίθεται θέμα επικίνδυνης προσπέρασης.Το αν θα παραμείνεις λίγο παραπάνω στην αριστερή λωρίδα δεν θετεις κανένα ο οποίος κινείται μέσα στα νόμιμα όρια ταχυτητας σε κίνδυνο.Οι εθνικές οδοί είναι πλέον ασφαλεις.Αν γινόντουσαν και φθηνότεροι δε θα θέλαμε τίποτε άλλο!
Πως γινεται το fiesta με τα 140 ps να ειναι ποιο αργο σε προσπεραση απο το 208 με τα 110 ps?
Giorgos-ioannina Όταν αναφερόμαστε στο προσπέρασμα, εννοούμε κυρίως στις επαρχιακές οδούς, που έχουν μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και συνεχείς στροφές, με μικρά ενδιάμεσα ευθύγραμμα τμήματα, των 100, ή λίγο λιγότερων, ή περιοσσότερων μέτρων. Στους δρόμους αυτούς, για να προσπεράσεις, πρέπει να έχεις μεγάλη ιπποδύναμη και καμμιά φορά δεν φθάνει ούτε αυτή.
Τι κανουν τα αυτοκινητα με αυτοματο σασμαν επιταχυνουν καλυτερα ; Απο ποτε ; Τοσα χρονια εχουν υποδεεστερες επιδοσεις ξαφνικα γινανε υπεραυτοκινητα ;
Λέτε: Οι μετρήσεις μας στα χειροκίνητα μοντέλα, γίνονται στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα και στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα. Εγώ όμως στα 60 χλμ/ωρα θα ξεκινήσω με 3η το προσπέρασμα! Και κάτι άλλο: Παρατήρησα αρκετό turbo lag (όχι άμεση απόκριση στο γκάζι) σε ένα Nissan Micra 900 cc... Προσοχή λοιπόν στα turbo με μικρό κινητήρα...