ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δεν είναι το φόρτε του οι μακρινές αποστάσεις, ωστόσο δεν προβληματίζεται και ιδιαίτερα.

Κάνουμε βίδες ένα Renault Twingo με 100.000 χλμ. και αναφέρουμε.

To κοντέρ είναι σούπερ φιλόδοξο: 200 χλμ./ώρα δε φτάνει με τίποτα το μίνι μοντέλο. Στα 165 χλμ./ώρα τελειώνουν όλα.

Ο βασιλιάς στη ζούγκλα της πόλης: Κανένα σημείο δεν είναι στενό για το Twingo, κανένα πέρασμα δεν είναι απαγορευτικό.

Η μεγάλη συρόμενη οροφή σου φτιάχνει τη διάθεση. Έχεις αίσθηση (σχεδόν) κάμπριο χωρίς ενοχλητική ροή του αέρα.

Aυτήν την τρύπα στο τελικό της εξάτμισης την αντιληφθήκαμε στα 80.000 χλμ..

Πίσω όψη με θέα: Πάνω από την «παχιά» εξάτμιση είναι ο κινητήρας – ουσιαστικά ένα μικροσκοπικό σύνολο.

Εκνευριστικό: Για να ελέγξεις της βασικές στάθμες πρέπει να «ξεκρεμάσεις» το εμπρός καπό.

Δοκιμή Διαρκείας: 100.000 χλμ. με το Renault Twingo

13.250 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2018)

Ήταν ευχαρίστηση μας: Πίσω ο κινητήρας, πολύ μπροστά η διασκέδαση! Το σούπερ ευέλικτο μίνι της Renault, τα κάνει όλα διαφορετικά κι ας μην του αρέσουν πολύ οι αυτοκινητόδρομοι. Στη δοκιμή αποδείχτηκε αρκετά ανθεκτικό.

Quick Check
Να το αγοράσω ή όχι; 

Το Twingo είναι ένας ήρωας για την πόλη και την καθημερινότητα. Ευέλικτο, πρακτικό και ευρύχωρο για 4 άτομα και σύντομες διαδρομές. Ο κινητήρας των 71 ίππων είναι επαρκής. Τα μακρινά ταξίδια πάντως δεν είναι το ατού του Twingo. 

To να σου κλέψει την καρδιά το Twingo είναι θέμα δευτερολέπτων ή σχεδόν εννέα μέτρων – 8,9 μέτρων για να είμαστε ακριβείς. Διότι αυτός είναι ο κύκλος στροφής του μίνι μοντέλου της Renault. Και μπορεί ως αριθμός να μη σας φαίνεται εντυπωσιακός, ωστόσο όποιος βρεθεί στην πόλη σε στενή μανούβρα, σε ανάγκη να κάνει ελιγμό δύσκολο και βιώσει τις δυνατότητες που έχει αυτό το όχημα να φέρει γύρο σε μια… χαρτοπετσέτα, που λέει ο λόγος, θα μείνει άναυδος. Και θα πει και «ευχαριστώ»! Ευχαριστώ, που υπάρχουν σήμερα αυτοκίνητα που μπορούν να είναι τόσο ευέλικτα. 

Βέβαια, η διάμετρος της περιστροφής δε μπορεί να είναι κριτήριο σε ένα τεστ διαρκείας, ωστόσο εδώ έχουμε μια εξαίρεση: διότι το κατακίτρινο Twingo Εnergy TCe 90 εκτέλεσε σχεδόν καθημερινά την άσκηση αυτή και έβγαζε διαρκώς τον ίδιο άσο από το μανίκι, σα να πρόκειται για ένα στοιχείο του εξοπλισμού του, όπως ο τούρμπο κινητήρας των 90 ίππων, το navi, το DAB ραδιόφωνο, ο αυτόματος κλιματισμός και η συρόμενη οροφή. Φυσικά όλα αυτά ανεβάζουν την τιμή σε επίπεδα μικρής και όχι μίνι κατηγορίας ενώ οι περισσότερες εκδόσεις σίγουρα είναι πιο λιτές. 

Φυσικά πρόκειται για ένα μαζεμένο αυτοκίνητο. Με το μήκος στα 3,6 μέτρα είναι ένα νούμερο μικρότερο από ότι τα… Clio & ΣΙΑ. Επιπλέον είναι πολύ φιλικό στο παρκάρισμα με πλάτος στα 1,65 μέτρα, με κοντό εμπρός μέρος αφού ο τρικύλινδρος κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το πορτ-μπαγκάζ, όπως και στο αντίστοιχο Smart, το δίδυμο αδερφάκι του Twingo. Αυτό το concept εξασφαλίζει στο εσωτερικό εντυπωσιακά πολύ χώρο πάνω στα ψηλά αλλά και σχετικά σκληρά καθίσματά του. Η δε πλάτη στη θέση του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί για να χωρέσουν μακριά αντικείμενα, στοιχείο που το πληρώνει κανείς ακριβά ακόμα και σε ανώτερες κατηγορίες και σε πιο πολυτελείς κατασκευαστές. Αντίστοιχα, στοιχίζει αρκετά ότι το κατώφλι φόρτωσης πίσω είναι ιδιαίτερα ψηλό. 

Για τις γυναίκες πάντως, target group πολύ σημαντικό για το Twingo, δε φαίνεται ότι υπήρξε αρκετή πρόνοια. «Η ζώνη ασφαλείας με γδέρνει στο λαιμό» σημείωσε μια γραφίστρια του περιοδικού μας (ύψος 1,57 μ.) «και ο εσωτερικός καθρέπτης δεν γυρίζει πολύ προς τα κάτω». 

Κάπου εδώ φαίνεται ότι πρόκειται για «ταπεινό» μίνι μοντέλο. Τα πεντάλ, για τους πιο υψηλόσωμους, μοιάζουν να είναι τοποθετημένα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν έχουν αυτόματη λειτουργία, οι γυμνοί θόλοι φέρνουν αρκετό θόρυβο μέσα, ενώ το ανοικτό ράφι ανάμεσα στα καθίσματα ανατρέπεται μαζί με τα μπουκάλια. Το εσωτερικό δείχνει αρκετά λιτό σε θέματα επενδύσεων ωστόσο δεν του λείπει οπτικά το ταμπεραμέντο. «Με 90 ίππους είσαι ο βασιλιάς της πόλης» σημειώνει στο βιβλίο ένας από τους συντάκτες. Και ποιος χρειάζεται στροφόμετρο, όταν ο κινητήρας σου δείχνει ξεκάθαρα με τον ήχο του σε ποιες στροφές δουλεύει. Με το ελαφρύ τιμόνι, σαν από τετράτροχο σκούτερ, οι ελιγμοί είναι πανεύκολοι ενώ το ευχάριστο χειροκίνητο κιβώτιο είναι ακριβώς ό,τι ευχόμασταν εδώ και χρόνια και για το Smart με το γεμάτο «κομπιάσματα» αυτόματό του. 

Το πιο δύσκολο είναι ότι, μετά από ένα χρόνο χρήσης εμφανίστηκε στο Twingo o «δαίμων» των ηλεκτρικών και το… στοίχειωσε. Ομολογουμένως το κινητό συνδέεται γρήγορα και εύκολα με το σύστημα R-Link, όμως λίγο μετά το σύστημα άρχισε να κόβει τη σύνδεση. Μετά, τα ηχεία άρχισαν να κάνουν περίεργους θορύβους, σαν «εκτονώσεις τάσης», όπως ανέφερε ένας συνάδελφος. Και μάλλον είχε δίκιο. Στα 39.131 χλμ. η Renault έπρεπε να μας αλλάξει τη συσκευή εντός εγγύησης. Και μετά βρήκαμε την ησυχία μας. Και η ένδειξη του καυσίμου όμως, η οποία στην αρχή έκανε διάφορα «τρελά», έφτιαξε κάποια στιγμή. 

Το περίεργο είναι ότι το Navi, στο λογότυπό του δείχνει ακόμη το πίσω μέρος του παλιού Twingo. To καινούριο δείχνει όμως πολύ πιο ξεχωριστό και αυθεντικό. Σχεδόν θα θέλαμε να του βάλουμε και τις αυτοκόλλητες βλεφαρίδες, που έβαζαν οι οδηγοί στο πρώτης γενιάς Twingo. Η κάμερα οπισθοπορείας είναι πάντως κάτι περιττό για το όχημα της long term δοκιμής μας, με εξαίρεση ίσως τις περιπτώσεις πολύ κακού καιρού, οπότε ο πίσω υαλοκαθαριστήρας φροντίζει μια πολύ μικρή επιφάνεια του κρύσταλλου. 

Η μεγάλη συρόμενη οροφή φέρνει την άνοιξη στο εσωτερικό μέσα σε δευτερόλεπτα, ενώ ποιοτικά πείθει ακόμα και τους πιο διστακτικούς, οι οποίοι έλεγαν ότι θα έτριζε και θα χαλούσε. Δε συνέβη ποτέ. Και παρέμεινε και ήσυχη με εξαίρεση κάποιους αναπόφευκτους αεροδυναμικούς θορύβους. 

Σε κάθε περίπτωση, ο αυτοκινητόδρομος δεν ανήκει στα φόρτε του μίνι της Renault. Εκεί, η αρχιτεκτονική του πλαισίου, με το μοτέρ πίσω, δεν λειτούργησε θετικά: μικρά μετατρόχια, ψηλή κατασκευή και αρκετό βάρος στον πίσω άξονα, το καθιστούν αρκετά ευαίσθητο στον άνεμο. Κατά το προσπέρασμα σε φορτηγό ή στη διέλευση από γέφυρα, το τιμόνι θέλει προσεκτικό και στιβαρό κράτημα. Τα μεγάλα ταξίδια δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο καθώς το ESP, το οποίο γενικά επεμβαίνει νωρίς και δυναμικά, μπορεί να «μπει» ακόμα και στην ευθεία. 

Συνάδελφος μάλιστα, ο οποίος κινήθηκε γρήγορα σε ορεινό πέρασμα νόμιζε ότι συνάντησε τον «ξαφνικό θάνατο» του κινητήρα. Κι αυτό γιατί, το Twingo τελειώνει στα 165 χλμ./ώρα αλλά το κάνει με τέτοιο τρόπο ώστε μπορεί να τρομάξει τον οδηγό. «Γενικά η Renault μοιάζει να μην εκμεταλλεύτηκε καλά την τοποθέτηση του μοτέρ στο πίσω μέρος: αδιάφορο τιμόνι, μέτρια αίσθηση στο δρόμο και μη αρμονικό ξεδίπλωμα της δύναμης», γκρινιάζει στο «ημερολόγιο καταστρώματος» ένας συνάδελφος. Εντάξει, μπορεί ο συγκεκριμένος να προτιμά πιο σπορ συνδυασμούς και το Twingo, παρά την παρουσία τούρμπο, απέχει σημαντικά από κάτι τέτοιο. Η Renault ποντάρει πιο πολλά στη σιγουριά και λιγότερο στην πισωκίνητη απόλαυση. 

Και είναι σημαντικό ότι, το Twingo έμεινε σταθερό «στη λωρίδα του» και σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία. Μεμονωμένες εξαιρέσεις ήταν η εξάτμιση η οποία είχε μια τρύπα όταν την ελέγξαμε στα 80.000 χλμ. αν και η προέλευσή της δεν εντοπίστηκε ποτέ, ούτε από το συνεργείο ούτε από την κεντρική Renault. Δε φάνηκε πάντως να πρόκειται για διάβρωση. Η αντιδιαβρωτική προστασία ωστόσο θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη και η βαφή κάπως πιο παχιά στα κρυφά σημεία. 

Και όταν έφτασε η ώρα, μετά από 100.000 χλμ., να διαλύσει η DEKRA το αυτοκίνητο, οι experts έμειναν άναυδοι από την κατάσταση του κινητήρα. Καμία φθορά και όλα σχεδόν σαν καινούρια κι ας μην το προφυλάξαμε ποτέ ουσιαστικά το Twingo στα ταξίδια μας. Μόνο στο κιβώτιο βρήκαν οι ειδικοί ένα μικρό μεταλλικό τμήμα από το δαχτυλίδι του συγχρονιζέ χωρίς ωστόσο να έχει προκληθεί καμία ζημιά. 

Στο τέλος πρέπει να τονιστεί πάντως πόσο δύσκολη εργασία είναι να αφαιρέσει κανείς τον τρικύλινδρο κινητήρα από το πίσω μέρος. Μη φανταστείτε ωστόσο ότι ακόμα και ένας έλεγχος στάθμης λαδιού ή συμπλήρωμα στο νερό του πλυστικού του Twingo προϋποθέτουν λιγότερο κόπο. Του τα συγχωρήσαμε όμως όλα αυτά. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
PAROXES NEW & MTX MERCEDES