8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η νέα Mercedes C-Class Coupe
Οδηγούμε τη Mercedes C-Class Coupe
(31/5/2011)
H διθέσια εκδοχή της νέας C-Class αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση, αφού συνδυάζει το απαιτούμενο κορυφαίο επίπεδο ποιότητας και κύρους του Γερμανού κατασκευαστή με σπορτίφ χαρακτήρα. Το μοντέλο διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και γκάμα 5 κινητήρων, ενώ η έκδοση AMG φτάνει έως τους 487 ίππους!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
ΚινητήρεςΑπό πλευράς μηχανικών συνόλων, η C-Class Coupe χρησιμοποιεί τρεις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, ενώ όλες οι εκδόσεις φέρουν την τεχνολογία BlueEfficiency. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση είναι η τετρακύλινδρη C180 (1.796 κ.εκ.) με 156 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 9,0 δλ., τελική ταχύτητα 225 χ.α.ω., κατανάλωση 6,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 157-169 γρ./χιλιόμετρο). Ακολουθεί η έκδοση C250 (επίσης 1.796 κ.εκ.) με 204 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 310 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 7,2 δλ., τελική ταχύτητα 240 χ.α.ω., κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 152-163 γρ./χιλιόμετρο). Η μοναδική έκδοση που ξεπερνά τους τέσσερις κυλίνδρους (εκτός της AMG) είναι η C350 (V6, 3.498 κ.εκ.) με 306 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 370 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 6,0 δλ., τελική ταχύτητα 250 χ.α.ω., κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα. ρύποι CO2: 159-164 γρ./χιλιόμετρο).
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι η C220 CDI (2.143 κ.εκ.) με 170 ίππους στις 3.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 8,4 δλ., τελική ταχύτητα 232 χ.α.ω., κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 117-133 γρ./χιλιόμετρο), ενώ η μεγαλύτερη είναι η C250 CDI (επίσης 2.143 κ.εκ.) με 204 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 7,0 δλ., τελική ταχύτητα 240 χ.α.ω., κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 128-143 γρ./χιλιόμετρο).
Οδική συμπεριφορά
Με την C-Class Coupe η Mercedes πέτυχε διάνα όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο, με βάση ένα γρανιτένιο πλαίσιο μοιάζει να έχει πετύχει, περισσότερο από ποτέ σε premium αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας στην ιστορία της, τον ποθητό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Οι λόγοι που συντείνουν σε αυτό είναι δύο. Πρώτον, πατώντας πάνω στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω που χρησιμοποιεί και η νέα γενιά της μπερλίνας, η C Coupe επωφελείται του (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), συστήματος Agility Control που ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο, αυτόματα, την απόσβεση των αμορτισέρ, κάνοντάς τα μαλακότερα σε χαμηλές ταχύτητες και πιο σκληρά στις υψηλές.
Ο δεύτερος λόγος είναι η χρήση του προαιρετικού σεταρίσματος που διέθεταν τα όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, με χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 χλστ. με πιο σκληρά και κοντά ελατήρια, αλλά και πιο σφιχτά αμορτισέρ. Το ίδιο πακέτο περιλαμβάνει και το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης, που αλλάζει τη σχέση υποβοήθησης, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Αποτέλεσμα είναι ένα σπορτίφ κουπέ που δεν «κοπανάει» πουθενά, δείχνει συγκροτημένο και «παρόν» σε κάθε οδηγική περίσταση, με το τιμόνι να μεταδίδει πλούσια πληροφόρηση και να έχει το σωστό βάρος, αλλά και την επιθυμητή ακρίβεια. Σε τέτοιο βαθμό που ξεχνάς ότι οδηγείς τυπική Mercedes μεσαίου βεληνεκούς. Αντάξιο των προσδοκιών στέκεται και το ανανεωμένο 7G-Tronic Plus αυτόματο κιβώτιο, που έχει γίνει πιο άμεσο και πιο πολιτισμένο στις αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, συμβάλλοντας στην όλη εμπειρία (προαιρετικό είναι μόνο στη C180, αλλά αξίζει τα λεφτά του).
H έκδοση AMG
Από την άλλη, η περίπτωση της AMG έκδοσης της C-Coupe είναι ένα case study από μόνο του, αφού όλα συνηγορούν στη δημιουργία ενός κουπέ που μπορεί να μεταφέρει τους μέχρι 487 ίππους (AMG Performance Package) του V8 κινητήρα των 6,2 λίτρων με έναν τρόπο περισσότερο από σπορτίφ στο δρόμο. Και αυτό όχι γιατί δεν είναι σπορ, αλλά γιατί σκόπιμα δεν θέλει (και δεν πρέπει) να παίξει στη λίγκα των υπεραυτοκινήτων, όπως η 911. ¶λλωστε, μάλλον, θα δούμε και μία πιο μικρή έκδοση της SLS στους δρόμους. Έτσι, λοιπόν, εδώ η βάση είναι ακριβώς ίδια με την αντίστοιχη μπερλίνα, με ειδικά σχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση τριών συνδέσμων, μεγαλύτερο μεταξόνιο και πιο φαρδιά μετατρόχια από την απλή, αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με 4 αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους, τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης και για κιβώτιο το εξίσου βελτιωμένο AMG Speedshift MCT-7 με υγρό συμπλέκτη, αντί για μετατροπέα ροπής, 4 προγράμματα λειτουργίας και 100 ms χρόνο αλλαγής (S+ & M Modes) αλλά και λειτουργία Race Start που λειτουργεί σα launch control, επιτρέποντας στον οδηγό full επιτάχυνση χωρίς χασίματα. Παράλληλα, το ESP με τρεις λειτουργίες μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως. Όλα αυτά, μαζί με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, αλλάζουν την οδηγική εμπειρία, σε ένα γεγονός που σε πείθει ότι το καταλληλότερο μοντέλο για AMG βελτιώσεις είναι η νέα C-Coupe, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στη γερμανική γκάμα.