Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τώρα που μάθαμε στα πολλά άλογα και τα γκάζια, υπάρχει περίπτωση να τα ξεχάσουμε όλα και να αγοράσουμε κινητήρες ντίζελ;  Ή μήπως ναι;

Τώρα που μάθαμε στα πολλά άλογα και τα γκάζια, υπάρχει περίπτωση να τα ξεχάσουμε όλα και να αγοράσουμε κινητήρες ντίζελ; Ή μήπως ναι;

(15/6/2011)

O ήχος του κινητήρα ντίζελ στην Ελλάδα είναι συνυφασμένος με φορτηγά, βαν, και λεωφορεία. Τα ταχύτερα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες στου ελληνικούς δρόμους είναι τα ταξί, και όλοι ξέρουμε πόσο γρήγορα πάνε κι αυτά. Με τέτοια εικόνα, και κινητήρες βενζίνης με πολλά άλογα, υπάρχει περίπτωση να το γυρίσουμε ποτέ σε ντίζελ; Ή μήπως υπάρχει;

Αλήθεια είναι, πως σε σχέση με δέκα χρόνια πριν τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Πρώτα το θέμα των διαθέσιμων κινητήρων βενζίνης. Σήμερα τα μοτέρ αυτά, με τούρμπο ή όχι, και με τα 6τάχυτα κιβώτια που συχνά συνδυάζονται, δίνουν ροπή και δύναμη περισσότερη από ποτέ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η ροπή έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και όλοι ξέρουμε πως είναι πλέον να προσπερνάς χωρίς καν να κατεβάζεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Και μετά είναι η δύναμη. Οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες έχουν κόκκινα στο στροφόμετρο μετά τις 7.000 σ.α.λ με την ισχύ σε αυτό το φάσμα να δίνει ρέστα. Αν δεν ήταν το αντισπίν, τα σημερινά αυτοκίνητα θα ήθελαν λάστιχα κάθε 1.000 χλμ. από το σπινάρισμα.
Μετά είναι η κατανάλωση. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα καίνε πολύ λίγο. Που ακούστηκε 120 άλογα μεσαίο αμάξι να καίει 6 λτ./100χλμ. Και όμως ακόμη και με πολύ περισσότερα άλογα και κιλά η κατανάλωση είναι χαμηλή. Το ίδιο και οι ρύποι που καθορίζουν τα τέλη κυκλοφορίας.
Το διάστημα σέρβις στα σημερινά αυτοκίνητα έχει μεγαλώσει, ενώ και η τιμή της βενζίνης δε διαφέρει και πάρα πολύ από το ντίζελ.
Αν είχαμε λόγο να γκρινιάζουμε και να θέλουμε πετρελαιοκίνηση πριν δέκα χρόνια, σήμερα έχουμε; Τι μένει για τα αυτοκίνητα με μοτέρ ντίζελ;
Μόνο θόρυβος, ντουμάνι και απροθυμία στροφών στον κινητήρα μετά τις 4.000 σ.α.λ. Σωστά; ¶σε που είναι και ακριβότερα. ¶ρα τα θέλουμε ακόμη;
Τα δέκα όμως αυτά χρόνια εξελίχθηκαν πολύ και οι ντίζελ κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι πως δε θες πια 3.000 κ.εκ για 140 άλογα. Με 1.600 κ.εκ έχεις άφθονη ροπή και ισχύ, η κατανάλωση είναι ακόμη πιο κάτω από τα 6 λτ./100χλμ, οι ρύποι σχεδόν μηδενικοί (ειδικά με τα φίλτρα) το σέρβις άγνωστη λέξη, το κόστος του ντίζελ σχεδόν 30 λεπτά φθηνότερο το λίτρο, ο θόρυβος ελάχιστος και η διαφορά στην τιμή αγορά γίνεται απόσβεση αν τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς το χρόνο είναι αρκετά.

Λοιπόν τι λέτε; Εσείς πως βλέπετε σήμερα την πετρελαιοκίνηση; Αξίζει τον κόπο, ή έκλεισε το κενό από τους νέους κινητήρες βενζίνης; Εσείς βλέπετε οφέλη ή δε θα μπείτε στον κόπο να αλλάξετε τρόπο οδήγησης; Τελικά την ζητάμε ακόμη την απελευθέρωση όπως πάντα ή δε μας νοιάζει;
fiat
OPEL