Οδηγούμε το Opel Ampera
(29/7/2011)
Το ολοκαίνουργιο Opel Ampera υπόσχεται να μετατρέψει τον εφιάλτη της πεπερασμένης αυτονομίας των συμβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όνειρα για ένα οικολογικό μοντέλο με απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Το οδηγούμε και μπαίνουμε στην… πρίζα.
- Μη νομίζετε ότι η ιδέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι φρέσκο φρούτο. Από το 1905 εξελίσσονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί ικανό αντίδοτο στο δηλητήριο «έμεινα από μπαταρία στη μέση του πουθενά» - και χωρίς να εξαιρούμε, βέβαια, και το θέμα του αυξημένου κόστους. Αυτά όλα όμως, ίσχυαν μέχρι σήμερα, καθώς η Opel παρουσίασε πλέον το Ampera, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο διευρυμένης αυτονομίας. Το Opel Ampera που έχει εξελιχθεί παράλληλα με το Chevrolet Volt στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, δεν είναι υβριδικό αυτοκίνητο. Είναι το «πρώτο ηλεκτρικό όχημα με απεριόριστη ελευθερία κινήσεων», όπως το χαρακτηρίζει η Opel, χάρη στο σύστημα Voltec που θα αναλύσουμε παρακάτω. Η βασική ιδέα πάντως είναι: κίνηση με ηλεκτρισμό και όταν οι μπαταρίες τείνουν να αδειάσουν (αυτονομία 40-80 χλμ.) ένας θερμικός κινητήρας θα κινήσει μια γεννήτρια για τη δημιουργία ρεύματος και μόνο και όχι για να στείλει ροπή στους τροχούς. Έρευνες έδειξαν ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερα από 60 χιλιόμετρα την ημέρα, επομένως το Ampera μπορεί να καλύψει αυτές τις χιλιομετρικές απαιτήσεις.
Αν η πρώτη ματιά παίζει βασικό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου, τότε το πεντάθυρο και μήκους 4.498 χλστ. Ampera έχει βάλει γκολ από τα αποδυτήρια. Το Ampera φέρει το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Opel -προεξέχουσα μάσκα, έντονο έμβλημα Opel και τολμηρούς προβολείς τύπου μπούμεραγκ. Το μπροστινό μέρος είναι ιδιαίτερα τολμηρό, σε βαθμό που το πίσω να δείχνει πιο συμβατικό, χωρίς όμως να είναι. Οι (έντονες) χρωμιομένες λεπτομέρειες δε λείπουν, αλλά συνολικά οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση. Πίσω από το «φαίνεσθε» όμως υπάρχει και τεχνολογία, αφού όλο το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε το Ampera να είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της αγοράς (Cd: 0,27). Ας περάσουμε όμως στην οδήγηση του νέου Ampera, γιατί εκεί είναι η ουσία για το νέο οικολογικό μοντέλο για το οποίο περισσότεροι από 5.000 υποψήφιοι πελάτες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ενώ οι πωλήσεις του 2012 υπολογίζονται στις 10.000 μονάδες. Oι παραδόσεις του μοντέλου στην Ελλάδα αναμένονται το Φεβρουάριο του 2012, με ενδεικτική τιμή τις 50.000 ευρώ. Ανέκαθεν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλέκτριζαν με την τιμή τους…