Το πρωτότυπο Evos δίνει το εναρκτήριο λάκτισμα για τη νέα παγκόσμια σχεδιαστική κατεύθυνση της Ford, τα πρώτα χειροπιαστά δείγματα της οποίας αναμένουμε να δούμε το 2012.
Με μια ματιά- Νέο πρωτότυπο με κουπέ αμάξωμα- Προάγγελος της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford- Θα επηρεάσει κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας- Προς απόφαση το αν θα μπει στην παραγωγήΤο λανσάρισμα του νέου Focus μέσα στη χρονιά εισήγαγε στο κοινό τη νέα παγκόσμια στρατηγική της Ford. Με τη χαρακτηριστική ονομασία «One Ford», η στρατηγική αυτή ορίζει ότι, κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας που παράγεται πλέον, θα πωλείται ίδιο από άκρη εις άκρη του Πλανήτη. Και ποιο άλλο μοντέλο θα ήταν σε θέση να μας αποκαλύψει πρώτο αυτή την αλλαγή κατεύθυνσης, εκτός του νέου Focus που άλλωστε, στην προηγούμενη γενιά του διατίθετο εντελώς διαφορετικό στην Ευρώπη από ό,τι στην Αμερική. Όμως, η νέα αυτή στρατηγική προϋποθέτει και κάτι ακόμη: Την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των μοντέλων της Ford, ώστε πλέον και αισθητικά, τα μοντέλα που εντάσσονται στη στρατηγική «One Ford» να είναι προσαρμοσμένα στην παγκόσμια προοπτική. Καλωσορίζουμε λοιπόν τη νέα παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα της Ford που θα αποτελέσει εξέλιξη του γνωστού Kinetic Design – πρώτη αποκάλυψή του το 2005 με το πρωτότυπο Iosis – διατηρώντας το δυναμισμό της φιλοσοφίας αυτής και προσθέτοντας μια ακόμη πιο ποιοτική και τεχνικά εξελιγμένη αίσθηση.Evos Concept: Το πρώτο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίαςΓια να μας δώσει μια πρώτη γεύση του τι θα ακολουθήσει στη νέα γενιά των μοντέλων της, η Ford και η παγκόσμια σχεδιαστική της ομάδα δημιούργησαν το πρωτότυπο Evos. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με κουπέ αμάξωμα, 4 πλαϊνές πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, αλλά και ένα «fastback» πίσω τμήμα, προσαρμοσμένο στη σύγχρονη εποχή. Οι πρώτες εντυπώσεις μας από την κοντινή επαφή μας, είναι ιδιαίτερα θετικές και θα μείνουμε σε τρία βασικά στοιχεία: Πρώτα στο «επιθετικό» εμπρόσθιο τμήμα, με τη νέα τραπεζοειδή γρίλια της μάσκας και τα αιχμηρά φωτιστικά. Έπειτα, στην έντονη καμπύλη του παρμπρίζ και τις τραβηγμένες προς τα πίσω εμπρόσθιες κολώνες – μια πρακτική που θυμίζει τα προ 40ετίας GT. Και τέλος, στο πολύ μοντέρνο πίσω σχήμα, όπου η οροφή πέφτει ουσιαστικά πάνω στον προφυλακτήρα έχοντας ως συνδετικό κρίκο τα πολυγωνικά φωτιστικά. Τι από όλα αυτά θα δούμε στην παραγωγή; Σίγουρα, τη νέα γρίλια της μάσκας και τα αιχμηρά εμπρόσθια φωτιστικά. Από εκεί και πέρα, οι ιθύνοντες της Ford τηρούν σιγήν ιχθύος, τονίζοντας ότι, λίγο ως πολύ, όλα τα νέα μοντέλα θα επηρεαστούν από τις κύριες γραμμές του πρωτότυπου.Εξελιγμένο σύστημα κίνησηςΤο Evos εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα που λειτουργούν συνδυαστικά ή και ανεξάρτητα. Η φόρτιση των μπαταριών (ιόντων λιθίου) γίνεται και μέσω εξωτερικής πηγής, χωρίς πάντως η Ford να ανακοινώνει περαιτέρω στοιχεία για απόδοση και καταναλώσεις. Τονίζεται πάντως ότι, οι ψηφιακές εφαρμογές που ετοιμάζει η εταιρεία, θα επιτρέψουν στο σύστημα να γνωρίζει αυτόματα πότε να εξοικονομεί ενέργεια και πότε να προσαρμόζει προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τη διαδρομή και τις καιρικές συνθήκες.Διαστάσεις Μήκος 4,50 μέτραΠλάτος 1,97 μέτραΎψος 1,36 μέτραΜεταξόνιο 2,74 μέτραΗ έκπληξη των πορτώνΈνα από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία του πρωτότυπου, που σίγουρα δεν θα δούμε όμως στην παραγωγή, είναι το άνοιγμα προς τα πάνω των πλαϊνών του θυρών. Σε αντίθεση μάλιστα από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα σε όσα μοντέλα έχουν τολμήσει να εφαρμόσουν τα λεγόμενα και «φτερά του γλάρου» (πιο πρόσφατο η Mercedes SLS AMG), στο Ford Evos ανοίγουν προς τα πάνω και οι τέσσερις πλαϊνές του πόρτες. Το άνοιγμα μάλιστα που αποκαλύπτεται είναι εντελώς ανεμπόδιστο, αφού η μεσαία κολώνα απουσιάζει. Αυτό πάντως δεν είναι νέο για τη Ford, αφού χωρίς πλαϊνή κολώνα ήταν και το πρωτότυπο B-MAX της φετινής Γενεύης, σε μια πρακτική που θα ακολουθηθεί και στο μοντέλο παραγωγής.ΕσωτερικόΤο μέλλον και εκ των έσω! Με διάταξη 2+2 θέσεων και αρκετά φουτουριστική αισθητική, μας υποδέχτηκε το εσωτερικό του Ford Evos. Ξεχωρίζει η ψηφιακή απεικόνιση όλων των οργάνων, αλλά και των χειριστηρίων στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα. Τονίζοντας μάλιστα, το σπορ χαρακτήρα του πρωτότυπου, η Ford επέλεξε την εκτεινόμενη κεντρική κονσόλα έως και τα – αποκλειστικά 2 – πίσω καθίσματα, ενώ εντύπωση προκαλεί και η απουσία επιλογέα για το κιβώτιο (οι αλλαγές γίνονται μέσω περιστροφικού χειριστηρίου στην κονσόλα). Για πέρασμα στην παραγωγή, υπολογίστε κάποια εκ των ψηφιακών οργάνων που βρίσκονται στον πίνακα μπροστά από τον οδηγό. Επίσης, στόχος των ανθρώπων της Ford είναι να μειωθούν από εδώ και πέρα οι πολλοί διακόπτες και τα χειριστήρια, σε όφελος της εργονομίας και της ευκολίας χρήσης.