6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η Μ5 ορμά και κατασπαράζει τις στροφές και τις ευθείες που τις ενώνουν και όταν το ζητήσεις πολύ εύκολα πλαιγιολισθαίνει μέσα σε σύννεφα εξαϋλωμένου ελαστικού
Οδηγούμε τη νέα BMW M5 - Είναι Mυθικό...
(29/9/2011)
V8 με διπλό τούρμπο, 560 κολασμένοι ίπποι και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ. Δεν πρόκειται για διθέσιο supercar αλλά για το απόλυτο σεντάν. Η νέα BMW M5 δηλώνει παρόν και ζωγραφίζει....
Η ουσία είναι ότι παρότι είναι αισθητή η στροφή σε μια πιο all around κατασκευή η νέα M5 σε συναρπάζει είτε κινείσαι με 50, είτε με 250!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σε κάθε περίπτωση η νέα M5, που στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος του έτους, παραμένει η σιδερένια γροθιά με το βελούδινο γάντι, το καμουφλαρισμένο με στολή σεντάν supercar, ο χαρισματικός ταχυδακτυλουργός που είναι σε θέση να εκτελεί με ακρίβεια πολλά πράγματα ταυτόχρονα και το κυριότερο τα καταφέρνει σε όλα περίφημα. Έτσι, τη μια στιγμή μπορεί να είναι η κλασική τετράθυρη, πολυτελής λιμουζίνα, μετά, ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο και αργότερα ένα σπορ όχημα που μπορεί να κοντράρει σε επιδόσεις και οδηγική απόλαυση οποιοδήποτε supercar βρεθεί στο δρόμο του.Δυναμικά διακριτική
Η νέα Μ5 σοκάρει, αλλά όχι τόσο με την εμφάνισή της. Αυτή παραμένει όπως πάντα στα όρια της διακριτικότητας και δύσκολα δίνεις προσοχή από μακριά στο σεντάν αμάξωμα. Σαφώς και πρέπει να τη χαζέψεις από κοντά για να μπεις στο νόημα. Να δεις τις 19ρες ζάντες, τα θηριώδη ελαστικά (265/40 μπροστά και 295/35 πίσω), τους αεροδυναμικούς καθρέφτες, του αεραγωγούς-μαμούθ, τις δύο διπλές εξατμίσεις, τα μαρσπιέ, τα πρησμένα φτερά, την αεροτομή στο πίσω καπό και φυσικά τις α-λα M3 γρίλιες στο πλάι.
Πάντως, παρά τη διακριτικότητα που εξασφαλίζει το τετράθυρο αμάξωμα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναγνωρίσεις τη Μ5, το κυριότερο όμως στοιχείο της κρύβεται κάτω από το μπροστινό καπό που είναι κατασκευασμένο, όπως και πολλά άλλα μέρη του αμαξώματος και της ανάρτησης, από αλουμίνιο. Μιλάμε φυσικά για τον V8 των 4,4 λτ, τον οποίο ζεσταίνουμε καρτερικά εδώ στη Σεβίλλη, όπου γίνεται η επίσημη παρουσίαση για να ξεκινήσουμε την χαμηλή μας πτήση και να διαπιστώσουμε αν οι Γερμαναράδες ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και κατάφεραν να δημιουργήσουν το απόλυτο σπορ σεντάν.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Σοκ και δέος
Για τις προδιαγραφές του 4,4 λτ. V8 με τα δύο τούρμπο στριμωγμένα ανάμεσα στις πλευρές του (ναι, ναι, τον ξέρουμε από τις Χ5/Χ6 Μ, αλλά εδώ έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο για να αποδίδει 127 ίππους στο λίτρο) θα μπορούσαν να γραφούν σελίδες ολόκληρες. Ξεχωρίζοντας τα πιο ουσιαστικά, όπως είναι ο άμεσος ψεκασμός, οι 4 εκκεντροφόροι, το διπλό VANOS, το σύστημα Valvetronic που καταργεί τις πεταλούδες, οι 32 βαλβίδες και το εξελιγμένο σύστημα εξαγωγής, αφήνεις τους αριθμούς να μιλήσουν μόνοι τους: 560 ίπποι στις 6.000-7.000 σ.α.λ. και 680 Nm ροπής στις 1.500-5.750 σ.α.λ.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Drivelogic με 7 σχέσεις, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι εκρηκτικές επιδόσεις που εξασφαλίζουν τα μόλις 3,3 κιλά/ίππο είναι: 4,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, 13,0 δλ. για τα 0-200 χλμ./ώρα, 21,9 δλ. για τα 0-1000 μ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα χωρίς το «Μ DriverΆs Package». Mε αυτό φτάνει τα 302 χλμ./ώρα. Το καλό είναι πως το θηρίο που ακούει στον κωδικό M5 εξευγενίζεται πλέον με start&stop, καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας της γνωστής φιλοσοφίας Efficient Dynamics.
Εσωτερικό: Ποιοτικό και σπορ
Στο εσωτερικό, είναι έκδηλη η πολυτέλεια, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και το εξαιρετικό φινίρισμα, με όλα αυτά τα στοιχεία γαρνιρισμένα από σπορτίφ πινελιές, όπως είναι οι ειδικές ραφές στα δέρματα και το αλουμινένιο footrest. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι μυθικός, αλλά την παράσταση κλέβουν τα μπάκετ καθίσματα, τα 330 τελική στο κοντέρ και οι πολυάριθμοι διακόπτες, γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου για 3 ρυθμίσεις στην ανάρτηση, στην απόκριση του γκαζιού, στην παρεμβατικότητα του ESP και στην ταχύτητα αλλαγών του κιβωτίου, για να κόβεις και να ράβεις τη M5 στα κυριολεκτικά στα μέτρα σου! Αυτή τη φορά στο τιμόνι υπάρχουν 2 κουμπιά M-Drivers για να υπάρχει πρόσβαση σε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις και σεταρίσματα. Φυσικά υπάρχει και το iDrive με τον χαρακτηριστικό πιεζοπεριστροφικό διακόπτη. Φυσικά χώροι παραμένουν υπεραρκετοί για 5 ενήλικες, όπως και στις… ταπεινές «πεντάρες». Ο χώρος αποσκευών πάντα στα 520 λτ.
Στο δρόμο και την πίστα – Έκρηξη αδρεναλίνης…
Φέρνεις στη ζωή τον κινητήρα και τότε η συμφωνική ορχήστρα του Μονάχου αρχίζει να παίζει σε V μείζονα παράγοντας μια χαμηλής έντασης βοή αρχικά που μεταπλάθεται σε βροντές και σκασίματα στις αλλαγές κοντά στο κόφτη έχοντας όλες τις ρυθμίσεις στο Sport+. Τραβάς το «αυτί», ή κινείς τον επιλογέα του M-DCT, πατάς λίγο γκάζι και ψαρώνεις. Ακαριαία απόκριση, καλύτερη και από το παλιό ατμοσφαιρικό V10 και ω τι τράβηγμα είναι αυτό Θεέ… Νιώθεις τα σπλάχνα σου να κολλάνε στην πλάτη και μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια από τα 80 είσαι για πλάκα στα 240 χλμ./ώρα (και αν δεν είσαι τυχερός κατΆ ευθείαν φυλακή, οι Σπανιόλοι τροχονόμοι δεν αστειεύονται). Η γραμμικότητα υποδειγματική, ο ήχος συγκλονιστικός, οι αλλαγές αστραπιαίες και αισθητές (στην πιο σπορ ρύθμισή τους) καικάθε πάτημα του γκαζιού θυμίζει ηλεκτροπληξία. Πραγματική μαγεία που έχει προεκτάσεις στο ότι η Μ5 μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του οδηγού, άνδρα ή γυναίκας, έμπειρου ή λιγότερου ικανού.
Η ουσία είναι ότι παρότι είναι αισθητή η στροφή σε μια πιο all around κατασκευή η νέα M5 σε συναρπάζει είτε κινείσαι με 50, είτε με 250., είτε στρίβεις με γραμμές, είτε με τις πόρτες και τα πίσω ελαστικά να καπνίζουν πασχίζοντας για πρόσφυση, είτε είσαι σε δημόσια δρόμο, είτε γράφεις χρόνους στην πίστα Ασκάρι (ένα πραγματικό διαμάντι κοντά στη Σεβίλη). Και αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο.
Με κατανομή βάρους κοντά στο 50:50, ψαγμένη ρυθμιζόμενη ανάρτηση από αλουμίνιο, σοφιστικέ πίσω ελεγχόμενο διαφορικό M Active Differential, που κλειδώνει από 0-100%, και τεράστιους αεριζόμενους δίσκους με εξαπίστονες (επιτέλους) δαγκάνες μπροστά, το «τέρας» των 1.870 κιλών μπορεί να κινείται να στρίβει, να επιταχύνει και να φρενάρει σχεδόν σαν αμιγώς σπορ αυτοκίνητο. Το μέγεθός της και οι διαστάσεις της δεν εμπνέουν να παίζεις συνεχώς με τα όρια (σε δημόσιο δρόμο και ειδικά στην Ελλάδα), αλλά όταν το κάνεις η δόξα είναι όλη δικιά σου. Είναι και αυτό το υδραυλικό τιμόνι με (στις απλές 5άρες ηλεκτρικό) που δίνει σιγουριά με την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητά του, από τα φρένα όμως στην πίστα είχαμε προσδοκίες για περισσότερα… Όπως και να έχει η Μ5 ορμά και κατασπαράζει τις στροφές και τις ευθείες που τις ενώνουν και όταν το ζητήσεις πολύ εύκολα πλαιγιολισθαίνει μέσα σε σύννεφα εξαϋλωμένου ελαστικού. Πάντα ζυγισμένη, πάντα συγκλονιστική, αλλά και πάντα τρομαχτική αν δεν ξέρεις ποιος είσαι και τι κάνεις. Είναι υπερβολικά πολλά τα άλογα, είναι πολλά τα κιλά και μεγάλες οι διαστάσεις... &&&& &&&& &&&&