5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Mε τα γνωστά χαρακτηριστικά μιας Lancia, η Ypsilon διαθέτει αρκετά ενδιαφέρουσα εμφάνιση και έντονο χαρακτήρα.
Oδηγούμε ΠΡΩΤΟΙ - Νέα Lancia Ypsilon
(4/11/2011)
Η νέα Ypsilon κερδίζει ακόμη περισσότερο σε στιλ,αποκτά για πρώτη φορά 5θυρο αμάξωμα και turbo κινητήρες, δείχνοντας έτοιμη να κοιτάξει τον ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας… αφ υψηλού.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Ypsilon αποκτά 5θυρο αμάξωμα ώστε να δοθεί περισσότερη πρακτικότητα στον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου. Βέβαια, οι 2 επιπλέον πίσω πόρτες δεν συνεπάγονται και σημαντική αύξηση των διαστάσεων του μοντέλου, αφού η νέα μικρή Lancia μάκρυνε ελαφρώς στα 3,842 χλστ.(+32 χλστ.) και διατήρησε το ίδιο μεταξόνιο με πριν (2,388 χλστ.). Αυξημένο επίσης κατά 30 λίτρα είναι το πορτ-μπαγκάζ, που αγγίζει πλέον τα 245 λίτρα.Σε επίπεδο αισθητικής, η νέα Ypsilon κερδίζει με την πρώτη ματιά το ενδιαφέρον. Στο εμπρός μέρος για παράδειγμα, εντύπωση προκαλεί η μεγάλη χρωμιωμένη γρίλια της μάσκας, πάνω ακριβώς από την οποία εδράζεται το υπερυψωμένο καπό. Στο πλάι, διακρίνεται η «αιχμηρή» πίσω κολώνα της οροφής, αλλά και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών που δημιουργούν την ψευδαίσθηση του τρίθυρου αμαξώματος. Η αισθητική διαφορετικότητα ολοκληρώνεται στο πίσω τμήμα, με τα πολύ μοντέρνα φώτα και το μικρό σε μέγεθος τζάμι της πόρτας του πορτ-μπαγκάζ.
Στιλάτο εσωτερικό που εντυπωσιάζει
Ανέκαθεν, το εσωτερικό της Ypsilon ξεχώριζε σε σχεδίαση και αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο εσωτερικό της 3ης (4ης αν ληφθεί υπόψιν και το πρώτο Lancia Y10 του 1985) γενιάς του μοντέλου. Αρχικά, εκεί που πέφτει πρώτα το μάτι είναι στον πίνακα οργάνων που είναι τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλό. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι ευκρινείς ενδείξεις του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων παρέμεινε υψηλά τοποθετημένος, βολεύοντας στη χρήση. Από πλευράς ποιότητας, η όλη κατασκευή είναι προσεγμένη και ανάλογα με τον εξοπλισμό υπάρχουν αρκετές εκδόσεις που θα επιτείνουν την εσωτερική πολυτέλεια. Στο ταμπλό υπάρχει μεγάλο μέρος με μαλακό πλαστικό, αν και κάποιες ατέλειες στη συναρμολόγηση δεν απουσιάζουν. Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι υπεραρκετοί. Για τους πίσω αν είναι μεσαίου αναστήματος δεν υπάρχει θέμα με τα γόνατά τους, για τα κεφάλια όμως η επάρκεια είναι οριακή.
Στο επίκεντρο ο 2κίλυνδρος TwinAir
Το μεγάλο νέο στη γκάμα των βενζινοκινητήρων της νέας Ypsilon έχει να κάνει με την προσθήκη του νεότερου και εξαιρετικά κόμπακτ κινητήρα turbo TwinAir του Fiat Group. Το μοτέρ αυτό με χωρητικότητα μόλις 875 κ.εκ., 2 κυλίνδρους και turbo, αποδίδει 85 ίππους και θα αποτελέσει τον «σταρ» της γκάμας, αφού συνδυάζει πετυχημένα επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Η Lancia υπόσχεται 11,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 176 χλμ./ώρα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η κατανάλωση των 4,2 λτ./100 χλμ. και τα 99 γρ.CO2/χλμ., που απαλλάσσουν τη συγκεκριμένη έκδοση από τέλη κυκλοφορίας. Εκτός από χειροκίνητο κιβώτιο θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση αυτή αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο DFN.Εκτός από αυτόν τον κινητήρα, αρχική επιλογή θα αποτελεί και ο γνωστός Fire βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, με απόδοση 69 ίππων. Όπως και ο TwinAir, έτσι και αυτός ο κινητήρας θα διαθέτει σύστημα Start&Stop. Διαθέσιμη θα είναι και έκδοση με κινητήρα ντίζελ 1,3 JTD 95 ίππων, με κατανάλωση μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. (διαθέσιμο και εδώ το κιβώτιο DFN).
Με έμφαση στην άνεση
Πίσω από το τιμόνι της έκδοση με τον MultiAir κινητήρα πραγματικά χαρήκαμε την ευρωστία του συνόλου στις μεσαίες στροφές και την άφθονη προσφορά ροπής. Το σύνολο, παρά το μικρό του κυβισμό, δεν εμφανίζει κενά στην απόδοσή του και παράγει ένα χαρακτηριστικό αρκετά όμορφο ήχο. Για ακόμη μια φορά μας προβλημάτισε η λειτουργία του στάνταρ Start/Stop, το οποίο όμως απενεργοποιείται. Από τα πρώτα κιόλας χλμ. πίσω από το τιμόνι γίνεται εμφανής η διάθεση της νέας Ypsilon στην προσφορά άνεσης και ευκολίας οδήγησης. Μαλακά χειριστήρια και ανάλογες αναρτήσεις που απορροφούν αποτελεσματικά τις ατέλειες του οδοστρώματος εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα κύλισης.Ο θόρυβος στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα είναι περιορισμένος Από την άλλη οι κλίσεις στις στροφές, το πλαδαρό τιμόνι και η προοδευτική, αλλά πρώιμη υποστροφή δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για οδηγικές ανησυχίες. Στο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή δε λείπουν οι υπερστροφικές τάσεις. Προς το παρόν δεν υπάρχει στάνταρ ESP, κάτι που όμως θα αλλάξει μέσα στο 2012. Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίσαμε με τα φρένα, που είναι αποτελεσματικά.